3 éve összegyűjtött 2 millió forintot a borkoton ötletére, és még ma is működik az üzlete

3 éve összegyűjtött 2 millió forintot a borkoton ötletére, és még ma is működik az üzlete

2014-ben írtam egy érdekes közösségi finanszírozó kampányról, a Wine Condoms-ról. Anya-fia páros azt találta ki, hogy a már felbontott boros (de még meg nem ivott) palackra egy olyan gumit húznak, ami jól lezárhatóvá teszi a bort, így később is iható lesz, sőt, akár szállítható biztonságosan (vagy fektetve is rakhatod a hűtőbe). Adta magát, hogy a Kickstarteren gyűjtsenek pénzt rá, vagyis úgy is nézhetjük, hogy előleget szedtek be a termékükre, és a közösségi finanszírozó oldalon értékesítették. A média fel is kapta egyből, és nem kellett sok idő, hogy összegyűljön 2 millió forint, több is lett mint a megcélzott összeg, utóbbi 1,6 millió volt. Rá is néztem, hogy vajon tovább vitték-e az ötletet, és mi újság velük. Videó alatt folytatom!

winecondomsAz ötlet Laura Barlett-től származik, ő az anyuka, akinek támadt az ötlete, és a fia Mitchell valósította azt meg. A dizájn, vagyis a csomagolás eléggé az eredeti óvszerre hajaz (bár talán ettől kapta, kapja fel a média). Még most is sok helyen írnak róla, pedig már bő 3 éves a sztori (éppen én is írok róla), így folyamatosan szinte ingyen szerez vevőket a WineCondoms. Viszont nemcsak az online eladásokra és a média felhajtásra alapozza Mitchell a bevételeket, hanem egyrészt az USA-ban már kiterjedt kiskereskedői hálózata van, vagyis már tovább is értékesíti a borkotont (továbbá borbárok, borászatok adják a boraik mellé). Egyébként 10 dollárba (2900 ft) kerül a 6db-os borkoton csomag, Nem álltak meg, nem ültek le a kezdeti siker után, hanem talpaltak a borászatoknál, kiskereskedőknél. És a mai napig működő üzletük van.

Mit tanulhatunk a WineCondoms sztoriból?

  • A közösségi finanszírozó kampányt két dolog miatt használták
    1. marketing céllal
    2. előleget, elővásárlókat szereztek. Előre eladták a terméküket, egyszerre több száz embernek.
  • Valójában a közösségi finanszírozó kampány nélkül is el tudtak volna indulni, de így felgyorsult a cég növekedése.
  • Ha a média ír rólad, azt használd ki! Még a mai napig kihasználják azt, ha ír róluk valamelyik nagyobb média oldal. Sőt, egy-egy ilyen megjelenés a havi 5-10 000-res alap weboldal látogatószámukat meghétszerezi, sőt, megtízszerezi.
  • Először az USA-ban letesztelték, hogy mennyire vevők rá a kiskereskedők, borral foglalkozó vállalkozások, pincészetek vagy például éttermek, és ezek után nyitottak külföld felé. Pl. Új-Zélandon, Spanyolországban, Franciaországban már jelen vannak.

Fotó: thegreenhead.com

Kommentek