4 órás munkahét cikksorozat: Magyarországra (rád) szabva – 1. rész, az alapok – #tippek

4 órás munkahét cikksorozat: Magyarországra (rád) szabva – 1. rész, az alapok – #tippek

Már nagyon régóta kerestem a “4 órás munkahét” című könyvet Timtohy Ferris tollából. Nem is értettem, miért nem lehet egy könyvesboltban sem megvenni idehaza. Aztán rájöttem, mikor megláttam az átdolgozott, kibővített új kiadást. Erre vártak a könyvesboltok, az új kiadásra. Azonnal megvettem, és elkezdtem olvasni. Erről fog szólni ez a cikksorozat. Vagyis arról, hogy miként lehet ezt értelmezni, átültetni itthon, magyar környezetben (ez még sem az USA). Kezdjük az alapokkal, ami kell ahhoz, hogy biztosan használni tudd azt, ami a könyvben van.

Először is mindenképpen nyitottnak kell lenned az új dolgokra, ha ezt a könyvet a kezedbe veszed. Ha a könyvből, és az én cikksorozatomból fel tudsz használni pár dolgot, már megérte a könyv, sőt, gyökeres változásokat fogsz észrevenni a gondolkodásmódodban is, hát még a vagyongyarapodásodban. Ebben is segítek. Vágjunk bele!

4 órás munkahét?

Milyen jó lenne, ha csak ennyit kellene dolgozni, igaz? A könyv címe bár ez, de valójában nem arról szól, hogy a könyvben használtak után 4 órát kell majd csak dolgoznod hetente. A könyvben leírtakat akár alkalmazott vagy, akár vállalkozó, vagy felső vezető, mindenképpen hasznosítani tudod. Természetesen vannak különbségek az USA és a hazai piac között, de annyira nem sok, és figyelembe kell venned azt is, hogy nehéz dolga volt a szerzőnek, hogy mindenkire vonatkozóan általánosan tudjon írni. Tehát nem minden oldalát kell megfogadnod, magadra érteni…, a cikksorozatban (illetve a végén) össze is fogom foglalni, illetve külön szedni, hogy mit tudsz hasznosítani alkalmazottként vagy vállalkozóként.

Újgazdagok

A könyvben az ÚG-ként jelölt újgazdagok alatt azokat az embereket érti Timothy, akik nem a nyugdíjas éveikre gyűjtenek, hogy utána élvezzék a pénzt, hanem már időben elosztva, egész életükben új élményeket keresnek, illetve élnek át. Az ÚG-k nem akarnak (többségében) tulajdonolni tárgyakat, inkább élvezni az életet. Tim újgazdagjai közé bekerülhet bárki: alkalmazott, cégtulajdonos, diák… Mindegyik csoportnak az a tanácsa, hogy kicsit hatékonyabbá tenni a munkát, racionalizálni azt, amit tudsz, szervezd ki, és így jut időd az életre is (ne a nyugdíjas éveidre tartogasd a szabadidőd).
Minner mondja:
Ez a rész nagyon tetszett, mivel én is úgy látom, hogy igenis élvezni is kell az életet, és nem csak a pénzt hajszolni. Viszont a könyvben sajnos ennek ellentétét is észleltem, sajnos egyes részekből tényleg csak a pénzkeresésre-fókuszálást láttam. Ezzel nem is lenne baj, de a véleményem szerint vannak olyan folyamatok, munkák, vagy akár ügyfelek, amik vagy akik bár közvetetten nem hoznak pénzt, de közvetve egy nagy egésznek a részei. (Ezt jól megfogalmaztam…) Saját példa: arra gondolok például, hogy bár a közösségi események szervezése a Minner életében nem hoznak akkora extra profitot közvetve (sőt, időt is elvesznek), viszont brandépítés miatt a közvetett hatása óriási. Például sokkal könnyebb úgy tárgyalnom egy szponzorral, hogy vannak Minneres olvasói események, találkozók, rendezvények. >>> Tehát valójában közvetve növeli az óradíjamat.

Építsd le? Nem teljesen. Így használd Tim tanácsát!

Vegyes érzelmekkel töltött el, mikor olvastam a tanácsait arról a részről, amikor azt javasolja, hogy építsd le a cégedben azokat az ügyfeleket, akik a legkevesebb pénzt hozzák (vagy kevés pénzt, de sok idődet viszik el). Ez akkor nagyon kockázatos lehet, ha tényleg nagyon kevés ügyfeled van, vagy kevés marad (1-5), miután ezt megléped. Az ötlet és a gondolat nagyon jó, de óvatosan ezzel.  Nem is olyan régen egy ügyfelem mesélte, hogy egyik céges kapcsolata anno a válság előtt pont ezt csinálta, és a válság után sajnos be kellett zárnia a “boltot”, hiába voltak multinacionális ügyfelei (csak azokat tartotta meg), nagyon ráfázott.
Minner tipp: Mindenképpen gondold át nagyon ezt a tanácsát! Mérlegelj sokat! Amennyiben tudod, inkább racionalizáld a folyamatokat, ügyfélkezelést, készíts külön tervet a vevőfolyamataidra, és máris hatékonnyá teszed. Továbbá próbálj diverzifikálni. Vizsgáld meg az ügyfeleidet, és amennyiben lehetséges, keress különböző szektorból származó vevőket, ügyfeleket.

“Mik a céljaid?” kérdés helyett: Mi az, ami izgalomba hoz?

Valójában Timothy a “Ha a hobbid a munkád, akkor az már nem is munka” -ról ír a (62. oldal) a 4. fejezetben. Ennek a résznek a legértékesebb mondata (vagyis kérdése) az, hogy: “Milyen tevékenység révén válhatsz azzá, ami lenni szeretnél?”
Érdemes megtervezni azokat a lépéseket, amiket elvégezve, teljesítve el tudod érni a kitűzött “álmodat”.
Pl. mit kell hozzá tanulnod, milyen feladatokat kell elvégezned, mennyi emberrel kell találkoznod…

A cikksorozat további részei: 

Kommentek