4 ötlet, amire te is tudsz pénzt gyűjteni közösségi finanszírozó kampányban (és nem kell techstartupnak lenned)

4 ötlet, amire te is tudsz pénzt gyűjteni közösségi finanszírozó kampányban (és nem kell techstartupnak lenned)

Legutóbbi cikkemben kiveséztem, hogy cégként milyen lehetőség lehet a közösségi finanszírozó kapmányban. De mi van akkor, ha nem működő, hanem valami új ötletre szeretnénk pénzt gyűjteni, vagy valami könnyedebb vállalkozás ötletre. Természetesen gondolkodhatsz technológiai ötletben is, most viszont olyan példákat fogok hozni, amit bárki meg tud valósítani, olyan tudás kell hozzá maximum, amit pár hónap/év alatt meg tud szerezni az ember. Természetesen ez még nem jelenti azt, hogy mindenképpen pénzt tudsz gyűjteni, de tudod, meg kell próbálni.

Meg fogsz lepődni, hogy a közösségi finanszírozó kampányok toplistáján milyen kategóriák vannak a dobogón:

Népszerűség szerint (induló kampányok):
1. Zene
2. Film
3. Könyv, ebook
4. Művészet
5. játék
…9. Technológia

Ötletek (bárkinek) közösségi finanszírozó kampányhoz (értsd: nem kell hozzá speciális technológiai tudás): 

#1 – Könyv/ebook

Nem is kell magyaráznom, hogy egyre népszerűbbek mostanában újra a könyvek. Erre még speciális ötleteket is adtam: 47. vállalkozás ötlet – közösségi könyvírás <<< erre én akár már most indítanék kampányt.
Minden ilyen “pénzgyűjtés” lényege, hogy már előre vásárlókat tudsz generálni. Sőt, a könyvkiadás költségeit is így csökkenteni tudod, illetve előre beérkezik az összeg.

#2 – Társasjáték, kártyajáték

satlandMár több éve a top 10 legtöbb pénzt összegyűjtő kampánya között az Exploding Kittens kártyajáték. Bár nem társas, de ide tartozik az is. 8,8 millió dollárt, vagyis 2,5 milliárd forintot gyűjtöttek össze a készítői egy Fekete Péter szerű játékhoz. Döbbenetes igaz? Nem kell csak technológiai dologra gondolni, ha startupot akarsz indítani.

Nem kell messzire mennünk, hogy sikeres társasjáték “startupot” találjunk. Több hazai csapat is már indított ilyen kampányt. Itt van például a közel 30 millió forintot összekalapozó Satland társasjáték, amit magyarok készítettek.

TE is meg tudod csinálni?!
A válasz természetesen igen! Mindenképpen keress rá több hazai társasjátékra is. Természetesen több hónapos, vagy akár éves előkészület is kell egy jó társasjáték elkészítéséhez. Több forrásból is olvastam jó tippeket, amiben mindegyik egyezett az, hogy

  • teszteld le a játékot több különböző korú, végzettségű, nemű… játékossal.
  • jegyzetelj le mindent, reakciókat….
  • ha közösségi finanszírozó kampányban gondolkodsz, akkor kell egy jó grafika róla, videó és kép formában
  • most már akár applikációval is össze lehet kapcsolni a társasjátékot, így még nagyobb esélyed lesz pénzt gyűjteni rá.

#3 – Képregény

Majdnem adja magát is a társasjáték után. Még hazai példa is van. A Nyugat + zombik című képregényre közel 8 millió forintot kaptak, és ezt 1100-an adták össze. Nem rossz igaz? A közösségi finanszírozó kampányukat ide kattintva eléred. 

#4- Animáció, videó, mese, oktató anyagok

a, tipp: A második legnépszerűbb kategória a film. Itt én a mesét emelném ki, amire érdemes lehet elindítanod egy kampányt. Például előfinanszíroznák egy fizetős mese Youtube csatorna díját. Így lenne pénz elkészíteni / elkészíttetni a videókat, animációkat.
b, tipp: Valamihez nagyon értesz? Vagy már elkészítetted a videóanyagok első részét? Hirdesd meg közösségi finanszírozó kampányban, és már előre el tudsz adni több videóanyagot is.

És akkor lett egy közösségi finanszírozó cikksorozat. Most már kíváncsi vagy, miként építheted fel a marketingjét, igaz? Hogyan indulj el…

Ehhez kapcsolódó tartalmak: 

Kommentek