5 dolog, amit a céges blogoddal mindenképpen el kell érned. Mire való a céges blog?

Dátum

Megosztás

Már több mint 5 éve foglalkozom blogmarketinggel, így arra gondoltam, összeszedem azokat a fontos információkat, amit most tudnod kell erről a marketingeszközről. Jó tisztában lenni, hogy mit várhatunk el ettől a csatornától, vagy mire használhatjuk.

1. Át tudod adni a fontosabb információkat

Oké, nem annyira bullshit, mint amennyire a bekezdés címből elsőnek látszik. Egy korábbi cikkben már leírtam, hogy még a legelvetemültebb, legaktívabb vevőid sem tudnak a cégedről, termékeidről mindent, hogy mit árulsz, az összes terméked/szolgáltatásodat… Hírek, információk, sztorik írása közben át tudod adni az információkat a termékedről, sőt, el tudod érni, hogy elhelyezzen téged az érdeklődő a piacon a blogodban is fellelhető információk alapján. Egy-egy jó blogbejegyzés tehát jó lehet arra is, hogy rávezesd őket a „portékádra”, de még arra is, hogy növeld a branded értékét.

2. Elérheted, hogy több tízezer ember látogassa a weboldalad

Hirdetsz Adwords-ön? Szuper! A blogbejegyzéseket nem ott fogod terjeszteni, hanem a közösségi oldalakon. Erre legjobb a Facebook, ahová eleve azért megyünk, hogy informálódjunk, szórakozzunk.  A céges blogbejegyzéseiddel új vevőket tudsz becsalogatni olcsón (Facebookon 5-10 Ft/kattintás az ilyen tartalmakra) majd így már könnyen be tudod csatlakoztatni őket a későbbi kampányokba is. Az én esettanulmányomban láthatod, hogy én csak az ilyen tartalmakra támaszkodtam, sőt, ezzel értem el, hogy több tízezer ember olvasta a reklámtartalmakat és utána abból könnyű volt vásárlót szerezni. Az esettanulmányt itt olvashatod >>> Így lettem sikeres blogger, és építettem köré egy vállalkozást – A Minner-sztori – [Esettanulmány)

3. Seo, keresőoptimalizálás 1.

Ha van blogod, akkor előrébb tudsz kerülni a Google-ban. Továbbá frissülő oldalnak látja a weboldaladat a Google, így szintén előrébb sorol a Google-ban.

4. Seo, keresőoptimalizálás 2.

Ha figyelsz, hogy a blogbejegyzésekbe (cím, bekezdéscímek) a megfelelő szavakat írd bele, kulcsszavakat, amikre rákereshetnek a leendő vevőid, akkor adott szókapcsolatokra előrébb tudsz kerülni a Google-ban. Sőt, ezzel komolyan befolyásolni is tudod, hogy előrébb kerülj a keresőben. A látogatottabb blogbejegyzéseket (2000-nél több olvasó) rövid idő alatt előresorolja a kereső. Ami persze látszólag ingyen látogatót eredményez, de már a blogbejegyzés írása is költség.

5. Támogatja a közösségi oldal marketinged (Facebook, Youtube, Instagram….)

Akkor tudsz eredményes közösségi média marketinget alkalmazni, ha a posztjaidban betartod a 10/2-es szabályt, vagyis 10 tartalomból maximum 2-ben van direkt reklám, vagyis a te reklámod. A többi poszt valami más, információ, hír, szórakoztató tartalom… Ebben segíthet neked egy blog. Mivel nem a terméked, hanem egy jó blogbejegyzést osztasz meg. 1-1 új blogbejegyzés 1-2 éven belül legalább 5-10 Facebook posztot tud eredményezni. Egyrészt belinkeled a Facebookra a blogbejegyzésed így átnavigálod a látogatókat a weboldaladra, másrészt az elkészült blogbejegyzést többször fel tudod használni, akár külön-külön Facebook posztokban az egyes bekezdéseket, vagy fontosabb információkat. Arról nem is beszélve, hogy akár videót is tudsz készíteni a tartalmakból. Fontos megjegyeznem még, hogy érdemes alkalmazni azt is, hogy blogbejegyzésben terjeszted a Facebook bejegyzéseidet is. Tehát oda-vissza megy a tartalomterjesztés. Utóbbival eléred, hogy a Facebook oldaladon is több követő legyen (pl. készítesz egy szavazást, és utána oda beágyazod….)

Az érzés, amikor rájössz, hogy ez a cikk is egy ilyen blogbejegyzés marketing megoldás:

via GIPHY

(x) Miről blogolj? Milyen Facebook marketinget csinálj? Szeretnél napi 1-2 000 forintból működőképes marketinget? Akkor vedd meg a Minner marketing oktatását>>> Így marketingeld a céged, terméked

Fotó: The Next Web/Flickr

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!