5 eset, amikor nagy márkák trollkodnak

5 eset, amikor nagy márkák trollkodnak

Egyre több olyat látni közösségi média felületeken, hogy 1-1 nagy márka trollkodik, vagy hozzászól valamihez – esetleg vicceset posztol. Persze a márkák mögött is emberek állnak, ők kezelik a Facebookot, Instagramot, Twittert is. Ezek a képek általában futótűzként terjednek. Néha le is veszi a márka az oldaláról, gyakran már túl későn. Nézzünk meg néhány ilyet:

1.Aldi és Opel esete

Az Aldi szereti rendszeresen vicces posztokkal megspékelni a Facebook oldalát. Van egy Astra nevű színes ceruzája, amit egy poénos képpel töltött fel Facebookra. Ehhez az Opelnek is volt 1-2 szava:

Image may contain: 2 people, people standing, phone and text

2. Meki és Donald Trump

Ebből a példából látszik nagyon, hogy a gyors éttermekben is emberek dolgoznak. A Meki egyik dolgozója annyira nem örült Donald Trump megválasztásának, és ennek hangot is adott Twitteren (Meki: “Donald Trump, szánalmas elnök-utánzat vagy, és szeretnénk visszakapni Barack Obama-t. Ráadásul a kezeid is kicsik…”)

LOL MEKI SZÍDJA TRUMPOT

3. A Tesco válaszol.

Megjelölték a Tescot egy bejegyzésben, és nem is késlekedtek a válasszal. Egyre jobban tetszik a Twitter 🙂 (“Fárasztó ez a bevásárlás, cipelni a kosarat… B*szd meg Tesco…” Tesco:”Lehet többet kellene mozogni haver…”)

Funny Company Comeback

4. Old Spice válaszol

A Twitteren gyakran meg szokták jelölni az emberek a bejegyzéseikben a nagyobb cégeket, hátha azok válaszolnak. Van amikor azonban nem ilyen válaszra számítasz… (” Old Spice, mondd hogy szeretsz” OS: “Próbáld a Tinderen…”)

Funny Company Comeback

 

5. Az Aldi rendszeres, fáradt humora.

Az Aldi Magyarország Facebook oldalán nap mint nap jelennek meg képek, amiken a termékeket hirdetik – szóviccekkel. Ez néha vicces, máskor fárasztó… De mindenképp egyedi. Nézzünk meg néhányat ezek közül:

Image may contain: cloud, sky, outdoor and water

Image may contain: one or more people and people standing

Image may contain: shoes

Tanács és tanulság

Ha esetleg egy nagy márkához kerülnél, és rád bízzák ezeket a felületeket (mint Instagram, Facebook stb), akkor óvatos legyél, és jól válogasd meg, mit mondasz – mert manapság az interneten már mindennek nyoma van. Kivéve persze, ha ilyen a stratégia, mint az Aldinál. Azért a többségében ezek már törölt bejegyzések, vagyis általában amint észreveszi egy felső vezető, egyből a körmére néznek az illetőnek aki posztolt.