5 Facebook funkció, amit minden cégnek, marketingesnek, vállalkozónak ismernie kell

5 Facebook funkció, amit minden cégnek, marketingesnek, vállalkozónak ismernie kell

Természetes, hogy nem minden funkciót, trükköt ismerünk a Facebookon, annyira komplex az oldal, hogy nem minden egyértelmű, vagy nehéz felfedezni, megtalálni őket. Ezeket gyűjtöttem most össze, amik segíthetnek neked a terméked/szolgáltatásod promótálásban vagy a Facebook használatában. Természetesen ezeken kívül sok hasznos funkció van, azokat emeltem ki, amiket lehetséges, hogy nem ismersz. Vágjunk is bele!

1. Nem töltötte be az oldalamhoz/posztomhoz tartozó képet a Facebook, hogy tudom változtatni?

Még a legnagyobb oldalakkal, márkákkal is előfordul, hogy egy belinkelt oldal képét nem húzza be a FB, vagy rosszat tesz be. Ilyenkor érdemes használni a Facebook debug funkcióját. Itt éred el >>> https://developers.facebook.com/tools/debug/
Ezt kell csinálnod: 

  1. Beszúrod a linket.
  2. Kattints a debug szóra!
  3. Bejön a poszt, ahogy kinézne egy megosztásnál, FB posztnál. Ha nem jó, akkor…
  4. Kattints addig a scrape again gombra, amíg a kívánt képet be nem hozta (természetesen ott kell lennie az oldaladon annak a képnek, csak ugye egy hiba miatt addig nem húzta be)!

Egy példa:

Előtte:

Utána

2. Mi egy poszt URL-je?

Bármilyen poszt, kép, videó, szöveg, bejegyzés URL-jét, linkjét akarod lekérni, akkor kattints az adott poszt dátum jelzéséhez. Alábbi képen láthatod, hogy egyből linkként ismerte fel a böngésző (asztali gépről működik).
Mire használd? Ha pl. biztosan azt akarod, hogy a saját posztodat, vagy adott oldal posztját szeretnéd újra megosztani az oldaladon. Ilyenkor asztali gépről (laptop) intézve kimásolod a linket, és beszúrod egy új posztban. Még jól fog jönni. Én képeknél vagy videónál szoktam használni, vagy akkor, ha el akarok küldeni valakinek gyorsan egy FB posztot például emailben. 

3. Poszt lájkolók invitálása, hogy kövessék a Facebook oldalad.

Erre már lehet, hogy rájöttél, ha nem, akkor itt az ideje, hogy időnként használd. Ha a FB oldaladon rákattintasz egy adott poszt lájk számára (gépről működni szokott), akkor meg tudod hívni őket, hogy kövessék az oldaladat. A képen ezt látod. Alatta néhány tipp.

Ne mindenkit hívj meg! Azoknál a posztoknál lévő lájkolókat invitáld, akik olyan posztokat lájkoltak, amik tényleg a vásárlóid érdeklődési körébe tartoznak, vagyis valószínűsíthető, hogy vásárlóid lehetnek. Felesleges mindenkit meghívni. Érdemes reggel 7-kor és este 7-kor intézni az ilyen meghívásokat. Tapasztalataim szerint ekkor működnek a legjobban.

4. FB oldal videók és képek-nél a legfrissebb legyen elöl. 

Kik nézik általában a Facebook faladat? Természetesen a régebbi követők. Szerinted a legnépszerűbb videódra/képedre kíváncsiak egyből? Nem! Először a frissre, majd megnézik a népszerűt is, úgy is felajánlja a FB. Szóval, ha olyan a FB oldalad elrendezése, hogy az elején a képeket és a videókat is kiteszi a Facebook, akkor érdemes beállítani, hogy a legfrissebbeket tegye előre. Egyébként mindenki a legfrissebb képeket és videókat akarja látni. (Leteszteltem, miután beállítottam 20%-kal nőtt a videók megtekintésének száma).

5. Remarketing funkciók

Ha nem használsz remarketinget, akkor cseszheted a hatékony marketinget, akkor ne is olvasd tovább ezt a részt, sőt zárd be a cikket és ne alkalmazz Facebook marketinget! Szóval a remarketing alap funkcióin túl, vagyis azon túl, hogy meg tudod szólítani reklámban azokat, akik már jártak a weboldaladon, vagy látták adott termékedet…, meg tudod azokat is szólítani, akik

  • chateten írtak az oldaladnak
  • lájkolták, kommentelték, megosztották a posztjaidat
  • részt vettek valamilyen eseményeden (FB eseménynél bejelölték, hogy ott lesznek)
  • akik rákattintottak felhívás gombokra

Ezeket a Célközönségeknél éred el a hirdetéskezelőben, a Célközönség létrehozása / Egyéni célközönségnél/Aktivitás résznél. Alábbi képen látod:  

És akkor ehhez a legfontosabb még! A létrehozott célközönségekben szereplő emberekre tudsz majd hirdetni. De ne állj meg itt! Hozd létre az ő hasonmás célközönségeiket. A FB olyan embereket keres még, akik hasonló érdeklődési körrel, vagy korban megegyeznek… és rájuk is tudsz majd hirdetni.

+ 1. Ingyenes stock képek használata hirdetéseknél

Tudtad, hogy a Facebook posztoknál ingyen használsz minőségi képeket a FB-kal szerződésben álló stock photó oldalakról? A hirdetésnél, amikor kiválasztod a képet kattints az Ingyenes képek a fotóbankból. Alábbi képen is láthatod! Majd ott írd be, akár magyarul is, hogy milyen képet keresel. Érdemes többet is bejelölni, ekkor a hirdetéssorozatodon belül több hirdetés is létrejön ugyanazzal a szöveggel csak más-más képpel. 

További ilyen ötletekre vágysz? Akkor erre kattints tovább: