500 telefonhívásból közel milliós árbevétel – Hideghívás esettanulmány szolgáltatás értékesítésénél

500 telefonhívásból közel milliós árbevétel – Hideghívás esettanulmány szolgáltatás értékesítésénél

A Minneren már biztosan olvastad, hogy én egyszerűen imádom a telemarketinget, a hideghívást. Ez onnan jött, hogy a Minner.hu elindítása előtt bróker voltam. Aztán váltottam marketingre, de természetesen a hideghívást sem felejtettem el. Sőt! Az oldal indulásának első hónapjaiban hétköznaponként reggel 8-től este 5-ig legalább telefonáltam. Tovább is képeztem magam és mint aktív telemarketinges, oktatásokat is elkezdtem vállalni. Elvégre a hazai piacon dolgozó hideghívó trénerekkel az a baj, hogy ők bizony nem telefonálnak oktatás közben, és egyébként sem használják aktívan. Én viszont igen. Így az utóbbi 2 évben 230 főt oktattam telefonálásra, szinte minden területen. És az egyik tanítványomat megkértem, hogy vezesse, hogy az én módszeremmel milyen eredményeket tud elérni. És meg is tette.

Ki a tanítvány? Ki telefonált? 

Gábor, akit 2 évvel ezelőtt oktattam hideghívásra, keresőoptimalizálás (SEO) és marketing (pl. Google AdWords) témában nyújt szolgáltatást ügyfeleinek. A hívásokat is azért indította, hogy új ügyfeleket szerezzen. A SEO Ügynökség oldalt üzemelteti. Havidíjas, hosszú távú ügyfelei vannak, és ehhez szerettet volna még pár ügyfelet szerezni ezzel a módszerrel megpróbálva.

A projekt a következőképpen nézett ki:

1. Adatgyűjtés
Headkeywords-ökre rákeresett a Googleben és akik használták az AdWords szolgáltatását, azokat kigyűjtötte egy táblázatba.
Honlap, email, telefon és név (ha volt) szerint rendezte.
Ebből volt összesen 180 db
Ez kb. 6-7óra munka
2. Első hívások
Felhívta őket, hogy küldhet-e egy emailt, amiben keresőoptimalizálásról van szó, és egy csekklistát tartalmaz.
150 emberrel tudott beszélni (aki nem vette fel az vissza sem hívta, pedig hirdet AdWords-ben)
A 150 emberből 19 mondta, hogy nem kéri az emailt, egy sem volt arrogáns.
Az első hívásokra 3 napot szánt – 10:00 és 14:00 között telefonált.
3. Első emailek kiküldése
Elküldte a leveleket (nem hírlevél küldőből) – Összesen 2 órát vett igénybe.
Ebben először egy SEO csekklistát küldött ki. Ez volt az: https://seougynokseg.hu/seo-csekklista/

4. Második telefonálás
Felhívta azt a 150 embert, akinek küldött emailt is.  Átbeszélték a csekklistát, és még beszélgettek marketingről.
Továbbá megkérdezte, hogy küldhet-e egy újabb emailt, amiben AdWords-ről van szó, sőt még csekklitát is küldött ehhez a témához.
Itt már volt lemorzsolódás.

  • 150 főből 120 jelezte, hogy továbbra is igényt tart az újabb emailekre.
  • 30 vagy teljesen elzárkózott, vagy nem vette fel.

5. Emailek kiküldése
Elküldte a leveleket – Összesen 2 órát vett igénybe.
Ebben egy Adwords csekklistát küldött ki. Ez volt az: https://seougynokseg.hu/adwords-csekklista/

6. Visszahívások.
Újra felhívta most már csak a maradék 120 főt, ez 1 héttel azután történt, miután kiküldte az emaileket.
Ezután már csak telefonált, és mindenkit ráterelt a tárgyalásra, vagyis lezárta az ügyfeleket. 5 emberrel lett szerződése, akiből 3-al hosszú távú kapcsolat alakult ki, a másik 2-nek pedig helyrehozta az AdWords fiókját vagy a SEO-t tette rendbe. És még a többi telefonhívás sem halott ügy. A tapasztalatok szerint 2-3 hónapon belül az említett listából még további 5-8 ügyfélre legalább számíthat.

Szerezz te is ügyfeleket telefonálással! Vásárold meg a Minner Hideghívás/telemarketing gyorstalpalóját! Kattints ide!