7 tipp, hogy megtaláld arra a kérdésre a választ, hogy: „Milyen vállalkozást indítsak?”

Dátum

Megosztás

Olyan tippeket szedtem össze, ami nekem is segített abban, hogy több területre, szektorra rálássak. Keresed egy szektorban a piaci rést, lehetőséget? Miközben az alábbi tippek valamelyikét végrehajtod, rá fogsz jönni, milyen üzletbe is érdemes belevágni. Én ezek alapján dolgoztam ki, hogy milyen vállalkozási ötleteket írjak a Minnerre. Sőt! Én többet meg fogok valósítani a közeljövőben (nincs mind leírva az oldalon). Ha jól elolvasod végig, valójában arról szól az egész, hogy bizony tapasztalás, új ingerek, információk nélkül nehéz lesz forradalmi vállalkozást indítanod. Na lássuk!

Jöjjenek is a tippek!:

  1. Tőzsde – érdekes tipp
    Őszinte leszek, én a sok-sok üzleti modellt a tőzsde iránti imádatom miatt szedtem magamra. Amikor a részvényeket elemeztem (böngészem a leírásaikat, eredményeiket, jelentéseiket), és láttam, a cégek miként szerzik a vevőiket, alakítják az áraikat, termékeiket, szolgáltatásaikat, ekkor láttam rá még több szektorra. Elmélyülnél a tőzsdében? >>> Minner tőzsde rovata
  2. Dolgozz! Legyél alkalmazott!
    Nem véletlen, hogy egy gazdag csemete, miután megörökli (vagy már felkészítik) a szülei nagyvállalatát először végigmegy az összes poszton (szinte a takarítótól kezdi és minden pozíciót kipróbál), vagyis normál esetben ez van. Továbbá az is igaz, hogy a legtöbb vállalkozó alkalmazotti lét után indít vállalkozást. Ismerned kell egy picit a piacod, hogy érvényesülni tudj. Nem elég egy problémára megoldást találni.
  3. Dolgozz be cégeknek!
    Eszméletlen nagy piaci rálátásom lett a hazai fodrász bizniszre, mikor a Wella Professionals online kampányait készítettem külsősként, vagy amikor hideghívást oktattam ingatlanosoknak (vagy 200-nak, én is telefonáltam ám). Ha nem alkalmazott vagy, hanem vállalkozó, akkor az üzleti partnereiddel, ügyfeleiddel beszélgess többet, ő mit csinál, hogyan, mi a nehéz a piacában… sokszor adaptálni is tudsz megoldásokat.
  4. Járj konferenciákra, rendezvényekre.
    Szívd magadba a tudást! Beszélgess adott szektorban tevékenykedőkkel, kérdezd meg, mi a problémájuk….! Bizony, el fogják mondani, legalábbis a többség. Panaszkodni mindenki szeret (használd ki!). Ki kell mozdulni, nincs mese! Figyeld a Minnert, mert évente legalább 20 üzleti eseményen vehetsz részt.
  5. Olvass jelentéseket, kutatásokat.
    Én például a WebshopExpert, vagy éppen a GKi Digital kutatásaiból (keress rá a Minneren!) rengeteg információt leszűrtem. Piacismeretet kaptam. Vagy például most egy jogi (ügyvédi piac) kutatást böngészek. Továbbá mindig lesem az egyes cégek kutatásait, amit sokszor azért készítenek, hogy bekerüljenek a médiába, én pedig abból merítek ötletet.
  6. Olvass fórumokat, lépj be szakmai csoportokba
    Akár online fórumokon, akár Facebook csoportokban néha aranybányára lel az ember. Olyan témákról beszélgetnek, olyan kérdéseket tesznek fel, ami később rávilágíthat egy problémára, vagy még jobban meg tudjuk ismerni az adott piaci igényeket. Ezért imádom a FB csoportokat, ott hevernek előttem a milliók, lehetőségek, miközben a kommenteket, posztokat olvasom, és néha még szórakozom is közben a hozzászólásokon. A Gyakorikérdések.hu is jó platform ám, húsvér emberek problémáit, kérdéseit látod.
  7. Építsd a kapcsolati hálódat
    Találkozz más területen működő vállalkozókkal, cégvezetőkkel, de igazából bárkivel érdemes leülnöd. A legjobb az egészben, hogy a beszélgetések, találkozások közben a piacismereted sokkal nagyobb lesz, sőt ahogy fent is írtam, adaptálni tudsz különböző megoldásokat, vagy éppen te magad egy másik szektorra vállalkozást indítani. Erről ebben a nagyszerű cikkben is írtam: Te lehetsz az új Steve Jobs, vagy Elon Musk, ha még a kapcsolati tőkédet…
  8. A +1 tipp: Inspirálódj a Minner vállalkozás ötleteiből! Már közel 200 üzleti ötletet találsz az oldalon! Kattints ide!  – Folyamatosan aktualizálom őket! 

További cikkek, amik segítenek: 

Remélem hasznosak lesznek számodra ezek a tippek. Természetesen az sem probléma, ha csak csinálod az üzletet, mivel közben jössz rá, merre is indulj tovább, merre érdemes tovább vinni az adott vállalkozást. Egy régebbi cikkben is leírtam, hogy több olyan vállalkozás is van, ami teljesen mással lesz sikeres, mint amivel elindult (A Minner is ilyen).

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!