7 év pókerezés után úgy döntött, hogy saját kávémárkát épít, és vállalkozó lesz. Így indult be pár hónap alatt a biznisze

7 év pókerezés után úgy döntött, hogy saját kávémárkát épít, és vállalkozó lesz. Így indult be pár hónap alatt a biznisze

Egy klassz cikkel készültem ismét! A következő sztori főszereplőjéről azért írok a Minneren, mert a szemem előtt láttam azt, hogy tényleg mennyire be tudja vonzani az ember a sikert, és valójában ezért csak annyit kell tenni, amit bárki meg tud saját maga is. Losonczy Marcellel pár hónapja találkoztam először, amikor éppen a napi videóblogomhoz vettem fel videókat (szerepel is az egyik videóban – interjút készítettem vele). Bár egy közösségi irodából dolgoztunk, valahogy mindig elkerültük egymást. Aztán odafordult hozzám és megkérdezte, hogy szeretnék-e kávét. A válasz természetesen igen volt, egyébként is azt akartam éppen készíteni. Azt hittem megy a kapszulás kávéfőzőhöz, de nem így történt. Elővett egy érdekesen kinéző eszközt (ROK), amire azt mondta, hogy ez egy kávéfőző (kép a cikk végén). Elkezdtünk beszélgetni, és meséli, hogy most vágott bele a vállalkozásába. Azóta figyelemmel kísértem, és most ebből írok egy kis kivonatot, amiből te ihletet és motivációt meríthetsz.

A cikket megjelöltem, mint szponzorált tartalom. Bár nem az, mert ezért semmilyen ellenszolgáltatást nem kapok a megírásáért (na jó, néhány csésze kávét biztosan ki tudok majd belőle sajtolni). Mindezt azért írom, hogy egy újabb sztori segítsen neked is motivációt meríteni, vagy éppen ötletet adjon, irányt mutasson.

Az alapok

A Pannon Egyetemen nemzetközi gazdálkodás szakon szerzett diplomát. Pár hónapos szakmai gyakorlata alatt egy nagyobb italgyárban dolgozott. Itt jött rá, hogy szeretne valamit saját maga csinálni, és nem akar alkalmazott lenni. Hát itt még nem vállalkozott a szó valós jelentésében, hanem profi pókeresnek állt. Persze ehhez már az is kellett, hogy több éve pókerezett. Azt mondta, hogy elég jól ment. Közben körvonalazódott, hogy mivel is akar foglalkozni, mi az, amit még szeret, és tudna rá vállalkozást indítani. Azt mondta: “Sokan a vállalkozóknak is felteszik a kérdést, hogy miért nem keresel valami rendes munkát, hát még egy pókeresnek”. Na igen!

A kávé

Anno a 3in1-es kávék világától hamar eltávolodott, amikor megízlelte a minőségibb kávékat egy kecskeméti kávézóban. Az íze miatt sokat járt oda, majd amikor Budapestre került, újabb löketet kapott a specialty kávézókban. Rájött, hogy imádja a kávét, és szeret vele foglalkozni. Elkezdett jobban foglalkozni a kávéval, elmélyült a témában, baristákkal beszélgetett. Az üzleti oldalával is kezdett megismerkedni, így a hazai kávépiacot is tanulmányozta. A teljes ehhez kapcsolódó sztorit vállalkozásának a blogján elolvashatod.

Vállalkozói eszközök megtanulása

Részben autodidakta módon, részben tanfolyamoknak köszönhetően elmélyedt ezekben a témákban:

  • Weboldal készítése, WordPress kezelése
    Marcell azt mondta, hogy részben azért is tanulta meg a WordPress kezelését, hogy tudja, mit lehet vele csinálni. Természetesen volt olyan eset, amikor szakértőt kellett felkeresnie, hogy minden flottul menjen a weboldalán. Igen! A webshop a WordPress -en fut, vagyis ezen keresztül oldja meg annak a működését is. Azt mondta, hogy nem is volt olyan sok idő összerakni.
  • Online és offline marketing
    Ezt teljesen ő akarja kézben tartani az elején. Így több típusú online marketing megoldást is megtanult, illetve offline marketingben a direkt megkeresést alkalmazza (erről lesz még szó lent).
  • Adózás, fizetési megoldások…
    Bár ezt le se írom, annyira egyértelmű. Szóval utánajárt mindennek, ami kell az induláshoz 🙂

A vállalkozás elindítása

marancoffeeEgyéni vállalkozóként lépett piacra, és Maran Coffee brand név alatt elindította a kávés üzletét. Saját kávémárkát indított. Két célpiacot szeretne kiszolgálni: egyrészt a magánszemélyeket, vagyis fogyasztókat, akik a webshopján keresztül vásárolnak jó minőségű szemes kávét; másrészt kávézókat és éttermeket célzott meg, hogy ott az ő kávéit használják.

Elmesélte, hogy amikor az első pár hétben az UP Center közösségi irodában volt, akkor már az elején sok új kapcsolatot szerzett, és ekkor jött egy lehetőség. Az egyik ottani coworker említette, hogy ajánlatos lenne neki 2 millió forint vissza nem térítendő támogatást megpályázni. Elvégre fiatal (30 éves), érdemes kihasználni mindent, amit csak lehet. Ezt neked is célszerű figyelembe venni, tehát mindig érdeklődj a lehetőségekről pl. a könyvelődnél, pályázatíró cégeknél…
A pályázatos résznek külön örültem, mert a Minner 2017-es kutatásából is kiderült, hogy a fiatalok szintén preferálják a pályázati tőkebevonást. Na, ez már jó alap volt az indulásnál, és nyugodtabban is tudott melózni.

A közösségi iroda lehetőségeit kiaknázta

Kapcsolatépítés: Nem egy elveszett gyerek, így könnyen ki tudta használni a közösségi iroda előnyeiből származó lehetőségeket. Először is egy onnan dolgozó programozó ajánlott neki egy üzleti reggeli klubot, hogy próbálja ki, milyen a kapcsolatépítés. Annyira bejött neki, hogy már keresi az ilyen lehetőségeket. Egy ilyen alkalommal ismerkedett meg egy olyan vállalkozóval, aki 200 kilogramm kávét szeretne rendelni tőle (ezt az üzletet éppen most kötik). Továbbá a fent említett üzleti reggeliken és rendezvényeken ott lévőktől még ajánlásokat is kap. Pedig induló cég, igaz?

(x) Kapcsolatépítés? Igen! Érdemes növelni az üzleti kapcsolati tőkédet, mert szó szerint aranyat érhet, sőt, egy olyan befektetés, amiben kockázat sincs. Nem? Szeretnél tudatosan és könnyen kapcsolatot építeni? Végezd el a Minner kapcsolatépítési videós kurzusát! Kattints ide!  (Reklám vége.)

Kóstoló: Az UP Centerben önkéntesek működtetik a helyet, és úgy döntött, hogy ő is csatlakozik hozzájuk. Ezzel szinte egy saját irodát is teremtett, sőt, kialakított egy kis részt az UP-ban, ahol a saját márkást kávéit kínálja a coworkereknek, illetve ügyfeleinek. Egyébként is én már vásárlója vagyok, 10 000 forint értékben vásároltam tőle kávét (ügyfeleknek ajándék, meg nyereményjátékra). Illetve, ha 20 csészével nem ittam meg ott nála, akkor eggyel sem.
Az ügyfeleket is könnyebben tudja fogadni, nagyon sokat tárgyal, láthatóan eredményesen. Egyébként az, hogy közösségi irodában tárgyal, az ügyfeleket cseppet sem zavarja. Sőt, mivel trendi dolog, még jól is jön ki a vállalkozóknál. Tudod, mindenki ott spórol, ahol tud.

Direkt megkeresés – oda megy és azt mondja…

… “Használjátok az én minőségi kávémat”. – Vagy valami ilyesmit 🙂  Semmi extrát nem csinál, csak annyit, hogy bemegy kávézókba, éttermekbe, és elkezdi salelni a tulajdonost. Bemutatja a kávéját, megkóstoltatja. A direktértékesítést is alkalmazza Marcell, amivel eléri, hogy azonnal szóba álljanak vele a nagyobb megrendelők.

Az online – webshop

Ahogy már említettem, a webshopját is elindította. Ezzel természetesen a fogyasztókat, magánszemélyeket célozza. Nem nehéz kitalálni, hogy főleg online marketinggel fogja ezt elérni. De egyébként ha jól tudom, lesz olyan bolt is, ahol az ő kávéját fogják árulni, így már a disztribúciót is kezdi kiépíteni. Utóbbi hozhatja majd az egyik legnagyobb profitot számára (Minner megjegyzés). Az Édesem cukrászdában már meg lehet vásárolni a Maran Coffee-t, illetve Maranra cserélték a korábbi kávéjukat, így meg is tudjátok kóstolni.

Itt tart most…

ahogy fent leírtam. Nemsokára már közelít a több száz kiló kávé értékesítéséhez. Amikor eléri az 1 tonnát, biztosan frissíteni fogom ezt a cikket. Ahogy már az előző sztorikban is olvashattad, egyrészt ő is nagy hangsúlyt fektetett az önképzésre, másrészt nála külön kiemelném, hogy valahogy vérében van a kapcsolatépítés. Vagy talán a kávé az, aminek köszönhetően szinte azt látom, hogy hétről-hétre jobban pörög a biznisze? Csak csinálja. Nekem is motiváló látnom, ahogy szépen halad előre. A kávéja pedig nagyon jó!

A speciális kávéfőzője: ROK Espresso
roc

Ehhez kapcsolódó cikkek: