8 üzleti trend, amire érdemes vállalkozást alapítani 2018-ban (és az elkövetkező években)

8 üzleti trend, amire érdemes vállalkozást alapítani 2018-ban (és az elkövetkező években)

Idén is kutatást végeztem, hogy melyek azok az vállalkozás ötletek, üzleti trendek, amikből profitálni lehet az elkövetkező években, vagyis jobb hozamot érhetsz el már az elején. Az is igaz, hogy a Minneren csak úgy ontom az ötleteket, mégis jó egy irányt meghatározni minden évben. 8 trendet, lehetőséget olvashatsz, amikre több mint 20 vállalkozásötletet adok így. Lássuk is, mibe érdemes belevágni most!

1. Idősek

Tudtad, hogy 2050-re  nyolcszor több 100 éves lesz mint most? A cégek többsége nem szeret foglalkozni az időseknek szóló termékekkel, szolgáltatásokkal, mert nem elég trendi. Pedig az 50 feletti lakosságnál van a hazai vagyon nagy része. Az index.hu-n olvashattál már róla, hogy a hazai 50 év felettiek nagyobb arányban használják az internetet, mint a környező, sőt, a nyugati országokban élők. Már most tehát érdemes olyan vállalkozásban is gondolkodni.

Néhány példa/ötlet ehhez a trendhez:

  • webshop idősekre szabva
  • havi díjas webshop (ugyanazokat a termékeket megkapja házhoz)
  • valamilyen szórakozási, kikapcsolódási program, azok szervezése
  • nyugdíjas szövetkezetek – egyre több ilyen alakul az iskolaszövetkezetekhez hasonlóan. A nyugdíjasokat kiközvetítik cégekhez. 

Az alábbi ábrán azt látod, hogy milyen mértékben nő a 100 éves korúak száma 2050-re.
100evesek

 

Ehhez kapcsolódó Minner ötlet: Indíts vállalkozást: 149.vállalkozás ötlet – időseknek, nyugdíjasoknak szóló webshop

2.  Dropshipping

Itthon a hazai nagykereskedők még nem aknázták ki a drophsipping lehetőséget. Így sajnos a webáruházak többségének még nehéz dolga van, ha partnert szeretne találni. Ez már alapból egy jó lehetőség. Na, de először is:

Mi a dropshipping?
Amikor egy webáruház (kiskereskedő) a nagykereskedő árukészletét tölti fel a webáruházába, de nem raktároz egy terméket sem. Mikor befut a rendelés, akkor azt elküldi a nagykereskedőnek, aki a rendelést, a csomagot kiküldi a vevőnek úgy, hogy a vevő a webáruház adatait látja, és semmilyen utalást nem lát a nagykereskedőre (se név, se semmi). A nagyker kiállítja a számlát a kiskereskedőnek. Egy ábra erről a modellről. A kép alatt folytatom!


Fotó: https://storecoach.com/

Tehát ebben a piacban is érdemes gondolkodni. Akár mint

  • webáruházat üzemeltető, aki dropshippingezik (pl. Shopify alatt működő webáruházakkal könnyű ezt kivitelezni)
  • dropshipping szakértő – még nincs ilyen a piacon, és hamar országos szakértőként tudsz megjelenni a piacon, sőt, még jó kis üzleti modellt is rá tudsz húzni (pl. webshopot értékesítesz, beüzemelést…)
  • dropshipping beüzemelő – az előzőhöz hasonló, de beletartozik minden. Odamegy hozzád valaki, aki szeretne egy ilyen webshopot, majd te mindent adsz nek: webshop (havidíjas, pl. Shopify), kapcsolatok, IT, könyvelés…
    (Az igazat megvallva ez a modell egyszerű webshopoknál is működne, nem kell az, hogy dropshipping-modellben működjön).
  • IT megoldások, fejlesztések – a webshop keretrendszerekhez különféle dropshipping-megoldások fejlesztése

Ehhez kapcsolódó ötlet a Minneren: Indíts vállalkozást: 155. ötlet – Dropshipping webáruház indítása – Kiszállítás, logisztika kiszervezve = hátradőlés

3. Youtube műsor gyártó

Sokaknak már a Youtube az új TV. És ez most nem bullshit. Főleg a 30 alatti korosztály már inkább a legnagyobb videómegosztó portálon nézi a szórakoztató műsorokat. Jelenleg még persze a vlogger témák a nyerők, de már látni a változást, hogy kezdenek megjelenni a “rendes” tv-ből megszokott műsorok.
Miből van hiány, milyen műsorokkal lehetne befutni az oldalon?

Ehhez kapcsolódó ötlet:

4. Virtuális valóság, mint szolgáltató

A hazai piacon már több virtuális valóságot használó szolgáltatás van. Jelenleg a vásárlók legnagyobb visszatartó ereje az, hogy az ilyen VR játékok kipróbálása drága. Ez főleg azért van így, mert maga a “szerkezet” is drága, és természetesen a helyet is bérelni kell…, szóval nem véletlen, hogy egy-egy óra játék VR szemüvegben 5-8000 forintba kerül.

Miben gondolkozhatsz? 

5. Fiataloknak központ

Megfigyelted már, hogy hová mennek a fiatalok (12-18 év közöttiek) suli után (néha közben is)? Neem, már nem a plázákba. A piackutatásom közben kimentem terepre 🙂 , ami nem volt nehéz, elvégre szabadúszó vagyok. Szóval megfigyeltem, hogy az adott iskolához eső gyorsétterembe, kávézóláncba (Costa, Starbucks) vagy tejivóba mennek a legtöbbször. Természetesen meg is kérdeztem őket egy rapid interjú keretében, és a szöveg: “Hová mennénk?” , “Veszek egy sajtburgert, aztán beszélgetünk.”, “Mi kávézni szoktunk, sokat is…”. “Videókat, Youtube-ot nézünk, itt van wifi….”. “Én a házimat is itt írom, vagy tanulok”.

Aztán megkérdeztem tőlük, hogy ilyenkor mennyit költenek, mennyi a zsebpénzük (egyébként jövőre ezt kérdőívben, vagy rendes hivatalos kutatásban is meg akarom csinálni). Kiderült, hogy néha több kávét isznak, mint én, pedig az már lehet káros is. Szóval!

Gondolkodj olyan központi helyben (amit egyébként majd érdemes lesz franchise-osítanod), ahol

  • (inkább amit) a fiatalok tényleg a központjuknak tekintenek, és szívesen bemennek
  • szervezz oda Youtube-os és egyéb találkozókat (jó, ez már márketing tipp – direkt írtam ával).
  • legyen jó árban a kávé, de legyen brutál hosszú, sok tejjel (imádják a láttét).
  • tegyél bele okos TV-ket, ahol tudnak Youtube-ot nézni, vagy saját tartalmat átrakni a TV-re
  • szervezz egyéb eseményeket
  • gondold tovább az ötletet, vagy vond össze pl. a fenti VR ötlettel.

6. Piackutató cég vállalkozásoknak, új vállalkozásoknak

Nagyon sokszor azért kérnek tőlem konzultációs órákat, mert sok területre rálátok, folyamatosan bújom a statisztikákat, a szokásokat figyelem… Na most képzeld el, ha ez ügyben nem csak hozzám fordulnának, hanem hozzád is. Nem csak új, hanem már meglévő cégek is szeretnék jobban megismerni a vásárlóikat. Persze megbízhatnak több millió forinttal is egy régi, rugalmatlan és unalmas (nagy) piackutató céget. De mi lenne, ha ebbe is vinnénk egy kis innovációt? Miben gondolkodj?

  • készíts különböző csomagokat különböző területek, célok szerint. (pl. marketingkutatás, új termék-kutatás, célcsoport szokásainak felmérése, árérzékenység…. )
  • Na várjunk csak! Most jut eszembe, hogy erről egy ötletben már írtam: 156. ötlet – Piackutatás, profi kérdőívezés

Egy kis inspiráció: én például tavasszal készítettem egy piackutatást, ami két célt szolgált. Egyrészt elkészítettem, amit felhasználtam marketing célra. Vagyis az eredményekből infografikát és cikket készítettem, majd megosztottam a blogon, és át is vette több médium is, sőt, még a gazdasági rádióban (Trend FM) is meginterjúvoltak a témában. De ez csak a marketingcél volt, a kutatásban van több olyan adat is, amit csak részben publikáltam, mert van, amit felhasználok/felhasználtam a termékfejlesztésemben. És ez pár tízezer forintomba kerül. Érted már? Elég jó előnyöket szereztem vele, sőt, most is felhasználtam 🙂

7. Virtuális asszisztens (közvetítő) cég

A Minneren már többször is volt szó a távasszisztensekről. Nem is részletezem nagyon, hogy ők mit csinálnak, olvasd el ide kattintva a témában írt cikkeket. Szóval a Minner már alapból sokat tesz az elkövetkező időszakban, hogy ezt a területet fellendítse (olvasd tovább, és kiderül, miért). Érdemes lehet egy olyan céget létrehozni, ami hasonlóan működik, mint a 4 órás munkahét című könyvben bemutatott virtuális asszisztens közvetítő cégek (a könyv ezen részéről írt cikket itt találod).

Igen! Ez egy piaci rés is, mert még nincs kimagasló cég a témában. Úgy fogsz a konkurenciám lenni, hogy valójában nem is vagy az. A MarketingTársaság szabadúszó közvetítő portálon én szabadúszó virtuális asszisztenseket is közvetítek (A Minner új biznisze). Van egy piac, igény, amit viszont a MarketingTársaság nem szolgál ki (és én ezt elmondom neked): aki akar asszisztenst, felveszi a kapcsolatot az illetővel az oldalamon keresztül. Na, de van olyan érdeklődő, aki egy céget akar megbízni, mert mondjuk kellene nekik egyszerre 3 is, de nem akarnak külön-külön szerződni. Vagy egyébként is jobban bízik egy komplex cégben. Szóval az ötlet az, hogy vegyél fel több virtuális asszisztenst, és egy brand, cég alatt közvetítsd őket cégek felé.

Szóval vágj bele! Én eleve taposom is az utat, mert épp most indul egy nagy kampány, amivel ezt a piacot ismertetem meg az emberekkel (mondjuk már ez a cikk is az, most is erről olvasol 🙂 , na ezért imádom én a marketinget….)

8. Okosotthon

Megdöbbennél, hogy már mennyi mindent lehet és érdemes okosítani egy lakásban. Erről már írtam is egy cikket a Minneren. Ez már rávezethet a témára. Aki ebbe a piacba valamilyen módon be tud kapcsolódni, most még könnyen piacvezetővé válhat. Akár webshop, akár szakértőként, okosotthon telepítőként, szerelőként. Figyelj! Zuckerberg is foglalkozik a témával.

Kapcsolódó ötletek cikkek a Minnneren:

Az ötlet megvalósításában, a trend meglovagolásában ez a videó inspirálni fog:

Ez nem volt elég? További üzleti trendek és ötletek érdekelnek? Akkor 

Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel! Hidd el jó az, ha ilyen tartalmakat látnak a Facebook faladon!