A Facebook algoritmus működése, amit minden marketingesnek, cégnek tudnia kell

A Facebook algoritmus működése, amit minden marketingesnek, cégnek tudnia kell

Hogyan dönti el a Facebook, hogy mit lásson egy felhasználó a hírfolyamában? Ugye te is tapasztaltad már azt, hogy egyre kevesebb emberhez érnek el a céges oldalaidon megosztott tartalmak. Már annak is örülünk, ha a követők 10%-ához elérnek. Vajon miért csinálja ezt a Facebook? Kezdjük ezzel!

A Facebook egy közösségi oldal

Miért írom ezt le? Mert néha a cégeknek, sőt még marketingeseknek is el kell ezt mondani, hogy a felhasználók nem azért mennek fel a legnagyobb közösségi oldalra, hogy reklámokat nézegessenek. Ők szórakozni jönnek! Idejüket eltölteni. Igen! Bár tudják, azért használhatják az oldalt, mert vannak reklámok, és valójában el is fogadják ezt (nagy százalékban).

A Facebook küzd. De mivel?

Tudtad, hogy a FB folyamatosan azon dolgozik, hogy a felhasználók minél aktívabbak legyenek, használják a közösségi oldalt? És ezt bizony a tökéletességig csiszolják, vagy legalább ahhoz megközelítően. Folyamatosan tesztelnek, elemeznek, hogy mivel tudják fenntartani a felhasználók figyelmét. A Facebook algoritmusának legfontosabb elve:

Ha jó a tartalmad sok embernek megmutatjuk!

De! Van itt valami! “Sajnos” annyi tartalom születik nap mint nap, hogy egyszerűen nem tudja mindet a felhasználók elé tenni a cég. Egyébként az algoritmus elég jól ki tudja találni, hogy mi érdekli a felhasználót, melyik adott tartalmat tegye a hírfolyamába, de ettől még van ami bár érdekelné, de nem kerül a felhasználó elé. Tehát egyrészt ha nem ér el sok emberhez, még örülhetsz is neki, lehet nem is volt annyira jó a poszt. Még egyszer megjegyzem ez egy közösség oldal és nem doktori disszertációt akarnak olvasni és mély lélegzetvételű tartalmakat. Könnyed, laza, közösségi posztok. És akkor még hirdetéseket is bele kell nyomnia a folyamba, és a csoportok… Ugye? Érted már miért olyan kicsi az organikus elérés?

Hogyan tudod elérni, hogy az átlaghoz képest többen nézzék a posztjaidat?

Először is már azzal előrébb fogsz lépni, ha kampányokban és stratégiában gondolkodsz. Az algoritmus működését én már több éve vizsgálom. Sőt mikor fél évig bent voltam a Facebook kapcsolattartói programjában, amikor egy belsős emberük tippekkel, és tanáccsal látott el engem a Facebook marketinggel és a FB működésével kapcsolatban, akkor nekem bizony rengeteg kérdésem volt hozzájuk. Így még jobban megismertem, hogy milyen tényezőket és azokat milyen súllyal veszi figyelembe a Facebook. Ezt meg is osztom a MinnerAkadémia.hu-n a Facebook marketing oktatásban a tanítványokkal, még külön videó is készült a kurzuson belül és természetesen a többi videóba is beleépítettem. Sőt még ezen felbuzdulva kutatást is készítettem, aminek köszönhetően ingyen elértem a célközönségem 35%-át, ezt a Minner Üzleti Körkép 2018-as anyagban mutattam be. Érdemes beszerezned a kurzusokat, videókat!  Amíg hezitálsz a megvásárlásán, addig olvasd el ezeket a cikkeket: