A Facebook új hírfolyammal borzolja a médiaoldalak, cégek kedélyét

Pár napja arról szólnak a Facebook-kal kapcsolatos hírek, hogy a keresőóriás új hírfolyammegoldása drasztikus csökkenést okozhat az üzleti oldalak esetében (azok elérésében). Mi történik? Két hírfolyamot fogunk elérni, és bizony az elsődleges most is látható folyamban csak az ismerősök és a szponzorált bejegyzések lesznek láthatóak. Míg a másodlagos, úgynevezett felfedező részben az üzleti oldalak (Page) posztjai lesznek láthatóak. Már tesztelés alatt van.

Srí Lankán, Szerbiában, Bolíviában, Kambodzsában, Guatemalán és Szlovákiában már tesztelik, és drasztikus eléréscsökkenést tapasztaltak a médiaoldalak. Erről tanúskodik az alábbi Twitter poszt és a hozzá tartozó Medium.com-on megosztott cikk. Több mint kétharmadára csökkentek az üzleti oldalak elérései az előző naphoz viszonyítva. Bár csak kisebb oldalakat vizsgáltak (Szlovákiában), a nagyobbaknál nem látszott változás. Igaz utóbbiakat direktben is felkeresik a felhasználók.

 

A felhasználók is természetesen elégedetlenek, mert sokan híroldalnak is használják a Facebook-ot, vagyis innen szerzik be a híreket, és az új megoldással sokat kell kattintaniuk. Akik természetesen fizetett hirdetéssel érik el a felhasználóikat, őket nem érinti az eset, inkább az olyan oldalakat, ahol nagyban építettek az organikus elérésre (reklám nélkül a követők előtt megjelenő posztok).

Mi fog történni? Mit csinálhatunk mi?

Először is semmi pánik! Nem véletlen teszteli a Facebook, ez még nem végleges. Továbbá azt szokták mondani, hogy nincs ingyen ebéd. Hát valóban! Fel kell készülni arra is, hogy bizony drasztikusan csökkenni fog az elérés. Mit tehetünk ez ügyben:

Forrás: index.hu