A Facebook-on veszik a látogatókat és a Google-től kapják a hirdetési bevételeket – ezt hívják hirdetésarbitrázsnak, vagy szimplán üzletnek

A Facebook-on veszik a látogatókat és a Google-től kapják a hirdetési bevételeket – ezt hívják hirdetésarbitrázsnak, vagy szimplán üzletnek

Egy új piaci lehetőséget hoztak a közösségi oldalak. Nem teljesen új üzleti ötletről írok most, mert már részben létezett régebben is. A közösségi oldalak aktívabb megjelenése, illetve az okosmobilok elterjedése most hozta el igazán az ilyen oldalak sikerét.  Valószínűleg a “lájkvadász oldalak” kifejezés nem lesz ismeretlen számodra, ők is a hirdetésarbitrázst használják ki. Mi is ez?

Minden elköltött 1 Ft-ra 2 Ft bevétel

Tudtad, hogy sokszor a nagy hazai portálok is ezt az elvet követik? Kicsit más módon, de valójában ugyanezt. A hírkereső oldalakhoz hasonló híraggregátor oldalaknak fizetnek, hogy látogatókat tereljenek az oldalaikra, ahol eladják a hirdetéseket, reklámcikkeket nagyobb cégeknek, ügynökségeknek. Kell egy weboldal, ahová tereled a látogatókat több csatornáról is (Facebook, Instagram, email, Google, keresőoptimalizálás…). Az oldalon reklámokat helyezel el. Alapesetben Google Adsense reklámokat szoktak kihelyezni, vagyis a Google hirdetési rendszerét használják. Itthon sajnos keveset fizet/kattintás, de pl. angol/német nyelven már szépen hozhat a konyhára, főleg akkor, ha idehaza költöd el. Arra gondoltam, hogy egy pontokba szedett listában mutatom be a működésüket:

  1. Tervezés! Ez legyen az első. Itthon is jól működtethető egy ilyen oldal, lásd a nagyobb lájkvadász portálok esetében, ők legtöbbször Google Adsense bevételből élnek, de lehet az is a célod, hogy így felhúzol egy oldalt, és:
    1. Eladod.
    2. Kiadod a reklámhelyeket reklámügynökségeknek, amivel még több pénzt tudsz szerezni.
    3. Tovább lépsz, és az adott téma keretein belül webshopot hozol létre, vagy más üzletet húzol fel. Tudod már sok embert érsz el. (Napi 20-70 000 látogatóról beszélünk ebben az esetben.)
  2. Létrehozol egy weboldalt, blogot, amit felöltesz tartalommal valamilyen témával kapcsolatban. Pl. mobiltelefon-tesztek, mobilapplikáció(játék)-tesztek, infografikák, bulvárhírek, lájkvadász tartalmak, DIY blog, receptek
  3. Elkészíted hozzá a Facebook és egyéb közösségi oldalakat. A Facebook azért jó, mert olcsón tudsz majd reklámozni rajta. Továbbá az összegyűjtött követőkért egyszer kell fizetned (természetesen lesz lemorzsolódás), utána jó eséllyel sokáig kattintgatnak a posztokra, így maximalizálni tudod a profitod. Aki picsog a FB elérés csökkenéséről valószínűleg sz@r tartalmat állít elő. Erről cikk >>> Alacsony a Facebook elérésed? Ne pánikolj! Itt az oka, mutatom miért.
  4. Folyamatosan kommunikálsz a közösségi oldaladon, hogy a megfelelő számban áttereld az embereket az oldaladra. Továbbá vásárolsz Faceobook-hirdetéseket is. Ezt két okból:
    1. Azért, hogy növeld a látogatottságod, és a kattintások után pénzt kapj. Jó tartalommal 3-5 Ft/kattintást tudsz elérni. Adott tartalmakat reklámozol, a kattintás után azonnal a weboldaladra kerül a látogató.
    2. A Facebook reklámok hatására elkezd nőni a követőtáborod is. Aminek köszönhetően organikusan (ingyen) is elérnek a tartalmak a követőkhöz, amivel máris spóroltál.
  5. Ha keresőoptimalizálásba is beleásod magad, akkor jó tartalmakkal, folyamatosan “ingyen” látogatókat tudsz generálni az oldaladra. Érdemes erre ráállni! Erről cikk: Ingyen látogatók, vásárlók a Google-ból (SEO, keresőoptimalizálás tippek) – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 9. rész
  6. Kreatív hírlevélkampányt csinálsz. Ha ügyes vagy 10-20 forintért meg tudsz szerezni egy feliratkozót. Így egy ügyes hírlevél-koncepcióval 10-20 000 feliratkozó esetén már fel tudsz mutatni profitot.
  7. A cél: Stabilan napi 30-70 000 látogató elérése. Ebből már jól lehet profitálni.
  8. Rövid időn belül akár te magad is szerezhetsz nagyobb szponzort az oldaladra, ami megdobja majd a bevételeidet.
  9. Extra ötletek:
    1. Blog.hu-s blogot hozol létre azért, hogy többször is index címlapra kerülj, és áttereld egy adott Facebook oldalra a látogatókat. Itt inkább az idő lesz a pénz, amit elköltesz. Erről itt írtam: Kerülj az index címlapjára bloggerként – egy komplett piac épült rá
    2. Chatrobotok, chatbotok használata: Nagyon jó konverziót mutatnak, sokkal jobb, mint a hírlevél. Itt is el tudod érni, hogy áttereld az embereket a weboldaladra.

Gondold tovább ezt az ötletet! Nézd át a Minner több, mint 150 vállalkozási ötletét, és nézd meg, melyik passzolhat ehhez. Még tartalom vagy téma ötleteket is fogsz találni!

Kommentek