A GDPR miatt még jobban felértékelődik a követők száma a Facebookon és a többi közösségi oldalon – GDPR 6. rész

A GDPR miatt még jobban felértékelődik a követők száma a Facebookon és a többi közösségi oldalon – GDPR 6. rész

A jelenlegi jogértelmezésben a remarketinget szinte megöli a GDPR. Nem is mondom, hogy milyen versenytorzító hatása lesz ennek. A süti (cookies) szabályok annyira szigorúak, hogyha betartjuk, akkor bizony addig nem indulhat el a remarketing kód által az adatgyűjtés, ameddig azt a felhasználó el nem fogadja, hozzájárulását nem adja. Azért írtam, hogy versenytorzító hatása van, mert egyrészt ez eddig egy jó és olcsó eszköz volt egy KKV esetében, vagy például a webshopok szinte erre építették ki a sikerreceptjüket. Az európai gazdaságnak sem tesz jót, hogy az EU-n belül ilyen szigorú a szabályozás, míg mondjuk az USA-ban sokkal lazább a retargeting lehetőség. Mit is jelent ez? Erre készülj!

Sütik – FB és Google pixel, remarketing

A weboldalad készítsd fel az új süti szabályokra! Én azt mondom, alapból ne is kalkulálj azzal, hogy valaki rányom a remarketing lehetőségre. Az alábbi példában a Cookiebot nevű online megoldás példáját hozom. Láthatod, hogy a weboldal alján a szokásos süti rész megjelenik. Itt viszont az alap funkciókon kívül a marketing nincs kipipálva. Ez a jó megoldás. Ami ki van pipálva, azok mind használhatóak hozzájárulás nélkül is (fent leírtam), de ettől még megadja a rendszer a lehetőséget, hogy azt is kikapcsolja a látogató. A statistics (statisztika) rész itt azért van kipipálva, mert alapból feltételezi, hogy anonim módon gyűjtöd az adatokat. Ellenőriztem, ha például a marketinget kipipálom és rákattintok az OK-ra, csak utána indult el a Facebook és a Google remarketing pixel.

Ahogyan a fenti példából is láthatod, egyrészt kell IT beruházás, hogy felkészítsd a Rendeletre a weboldaladat, vagy egyébként nem használsz ilyen megoldásokat. A remarketinget a jelen állás szerint így is megölte az egész GDPR, mert nagyon kevés felhasználó lesz az, aki kipipálja és rányom az elfogadás vagy OK gombra. Sok vállalkozónak, cégnek azt tanácsoltam eddig, hogy amíg nincs jó megoldása, kapcsolja ki a FB és Google remarketing pixeleket május 25-től. A WordPresshez és egyéb megoldásokhoz kapcsolódó bővítményeket, kódokat még most vizsgálom, a cikksorozatban még ki fogok térni rá.

Facebook, Instagram és Youtube követők – érdemes gyűjteni

Eddig azért szidhattuk a Facebookot, hogy csökkenti az organikus eléréseket, és úgy érezhettük, hogy  valójában feleslegesen fektettünk bele időt és pénzt a követők szerzésébe. Igen tudom-tudom, soha nem a követők száma a lényeg. Na, de tegye fel a kezét, aki nem örül annak, hogy több tízezer követője van! Na ugye! Most május 25. után ez még jobban előtérbe kerül, vagyis felértékelődik. Miért? És milyen tippeket fogadj meg?

  • A Facebook az oldalon belül megoldotta az adatkezelést, így nekünk cégként semmit nem kell tennünk, ha a közösségi oldalon belül szeretnénk reklámozni.
  • A saját FB követőinkre könnyen tudunk hirdetni. Persze-persze jó lenne, ha a FB organikusan eléjük tenné, de valójában ott így tudunk remarketing listát gyártani. Jobb mint a semmi!
  • Tippem tehát az, hogy a remarketing kampányaidat helyezd át ide egy darabig, amíg nem jön remarketinghez könnyítés, vagy egyéb megoldás.
  • Tipp #1: Kezdd el külön remarketing adatbázisba gyűjteni azokat akik:
    • lájkolták, megosztották, kommentelték a posztjaidat
    • részt vettek eseményen, vagy bejelölték, hogy érdekli őket
    • üzentek chaten keresztül
  • Tipp #2.Készíts olyan kampányokat, amikor a vevőid, vagy érdeklődőid kérdezhetnek tőled. Igen, ez pont az előző pontban említett chat miatt kell. Ez utóbbi időben nagyon jól működött.
  • További tippek ezekben a cikkekben/tartalmakban:

Mit kell tenned? Szeretnél felkészülni a GDPR-ra? A Minner cikksorozatával átfogó képet kapsz:

Fotó: Mark Zuckerberg/Facebook