Látod a fenti ábrát? Wow! 2010-ben először lehagyta a Google az egész print hirdetési piac bevételeit, majd 2014-ben elérte azt az összeget, amit az egész offline média elért a 2001-es csúcsán. Közben természetesen megvette a Google a Youtube-ot, azzal is növelni tudata a megjeleníthető reklámfelületek számát. Az alábbi ábrán láthatod, hogy a keresőóriás (Alphabet a Google cégneve) bevételei hogyan oszlanak meg.
Igen, a keresőben látható és az ehhez tartozó ún. display (amikor egy weboldalon látsz a Google által „odatett” hirdetést) hirdetésekből jön a legtöbb bevétel, illetve ide tartozik még a Youtube is.
A legtöbb vállalkozás szinte élet-halál harcot vív a Google hirdetéssel. Ezt úgy értem, ha nem reklámoznának rajta, akkor az eladásaik is elmaradoznának. Erről írtam is egy cikket: A cégek Facebook és Google függők – ebből profitálhatsz!!!
A Minner tőzsde rovatát támogató HotForex brókercégnél kereskedni tudsz a Google részvénnyel, alacsony költségek mellett. Ide kattintva be tudsz regisztrálni a céghez.