Furcsa, hogy ez fog motiválni, de gondolj bele abba, hogy a Googlenak mennyi tőkéje lenne bármilyen üzletet elindítani. És mégse jön be minden. Pedig nem csak tőkéje van de még nagyon jó szakemberei is. Kezdjük is egyből  a Google+-val, a keresőóriás közösségi oldalával. Ha belegondolsz, ott van már eleve a rengeteg Gmail felhasználó, és eleve a kereső is (saját hirdetési felület), mégsem tudta kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket. De ennél több is van, láthatod a következő bejegyzésben.

A Google projektek temetője

Az alábbi ábrákon néhány korábbi Google projektet láthatod, amit a Slate.com készített. Az ábra készítése óta egyébként még volt vagy 4-5 elkaszált projekt.

Google projektek temetője/Slate.com
Google projektekt temetője / Slate.com

Mit tanulhatunk ebből? A Google bukásaiból?

  • Nem a tőkén múlik. -Az gondolnánk, hogy a Googlenak minden eszköze meglenne hozzá, hogy egy csattintással beindítson bármilyen üzleti ötletet. És mégsem!
  • Ha valami nem megy, el kell engedni.
  • Néha egy bukott projektből jöhet egy még jobb ötlet.
  • Ha nem próbálkozol, nem fognak jönni az új innovatív ötletek.
  • Utóbbiak hozzák majd el a megújulás lehetőségét is, ami azért kell ahhoz, hogy hosszú távon fenntartható márkád legyen. – (új termék, szolgáltatás)
  • Ha van egy bukott projekt, csak menni kell tovább!

Startupkudarcok – Mit csináltak rosszul?

Minden kudarc egyrészt tanulás is, és nem csak az adott startuppernek. Inspiráló ötletek bukott projektekhez.

 

Forrás: Slate.com
Fotó: Ben Nuttall/Flickr

Iratkozz fel a Minner hírlevélre! Feliratkozás! Minden hétfőn 5 üzleti, gazdasági hír összefoglalóját kapod meg emailben (nem csak a Minner a forrás, hanem Index, HVG, G7/24...). Kattints ide a feliratkozáshoz!