A cél mindenképpen az, hogy minél több új és visszatérő vevőd legyen. Az utóbbi időben a kontár marketingesek körében nagyon népszerű a konverzió utáni hajsza. Mindenféle varázstölcsér és ilyen-olyan marketing eszközöknél teljesen csak a konverziót nézik. Részben azért is kedvelik a konverzió utáni hajszát, mert így úgy gondolják, hogy legalább leegyszerűsítve megértik a marketinget. Sajnos sok esetben vannak olyan tényezői a marketingnek, brandépítésnek, melyek nem mérhetőek.

I <3 konverzió

Az első bekezdés után azt is hihetnéd, hogy én nem szeretem a mérhető marketinget. Dehogynem! Sőt, én is imádok számolni, nézni egy-egy kampány konverzióját. De ez csak kis része a marketingnek. Mondok egy érdekességet: A Minner már több mint 20  rendezvényt szervezett csak az elmúlt 1,5 évben. Ezeknek köszönhetően nőtt a brand értéke is, illetve ennek köszönhetően nagyobb reklámozók is azonnal szóba álltak velem és a Minner-t választották. Ezt a konverziót viszont már nehezebb mérni. Igaz?

Brandépítés –  Míg te a konverzióval foglalkozol lehagy téged a konkurenciád

A minél olcsóbb vásárló nagyon is jó dolog. Növekszik a profit, kiszámítható minden. Sajnos azonban, ahogy már fent is írtam neked, vannak nem mérhető dolgok is egy cég életében. Sőt, a konverzióhuszárok is néha-néha erre rádöbbennek. Akkor tud egy cég elhúzni, ha nem csak a statisztikát hajszolja, hanem foglalkozik a márkával, brandépítéssel is.

Mi áll egy vásárlói döntés mögött?

Erről itt olvashatsz bővebben: Brandépítés: Az alapok – #brand #márka #hogyan

A cikksorozat további részei:

Fotó: Brad Montgomery/Flickr

Vállalkozók Hete a Minneren November 19-25. között. Növeld üzleti ismereteidet a külsős szakértők, cégek tartalmain keresztül! A héten közel 50 cikk vár rád! Kattints ide!