A cél mindenképpen az, hogy minél több új és visszatérő vevőd legyen. Az utóbbi időben a kontár marketingesek körében nagyon népszerű a konverzió utáni hajsza. Mindenféle varázstölcsér és ilyen-olyan marketing eszközöknél teljesen csak a konverziót nézik. Részben azért is kedvelik a konverzió utáni hajszát, mert így úgy gondolják, hogy legalább leegyszerűsítve megértik a marketinget. Sajnos sok esetben vannak olyan tényezői a marketingnek, brandépítésnek, melyek nem mérhetőek.
I <3 konverzió
Az első bekezdés után azt is hihetnéd, hogy én nem szeretem a mérhető marketinget. Dehogynem! Sőt, én is imádok számolni, nézni egy-egy kampány konverzióját. De ez csak kis része a marketingnek. Mondok egy érdekességet: A Minner már több mint 20 rendezvényt szervezett csak az elmúlt 1,5 évben. Ezeknek köszönhetően nőtt a brand értéke is, illetve ennek köszönhetően nagyobb reklámozók is azonnal szóba álltak velem és a Minner-t választották. Ezt a konverziót viszont már nehezebb mérni. Igaz?
Brandépítés – Míg te a konverzióval foglalkozol lehagy téged a konkurenciád
A minél olcsóbb vásárló nagyon is jó dolog. Növekszik a profit, kiszámítható minden. Sajnos azonban, ahogy már fent is írtam neked, vannak nem mérhető dolgok is egy cég életében. Sőt, a konverzióhuszárok is néha-néha erre rádöbbennek. Akkor tud egy cég elhúzni, ha nem csak a statisztikát hajszolja, hanem foglalkozik a márkával, brandépítéssel is.
Mi áll egy vásárlói döntés mögött?
Erről itt olvashatsz bővebben: Brandépítés: Az alapok – #brand #márka #hogyan
A cikksorozat további részei:
- Hogyan tudok vásárlót szerezni? – bevezető
- 2. rész: Kapcsolati tőke
- 3. rész: Online marketing
- 4. rész: Mennyit költsek online marketingre
- 5.rész: Nincs elég tőkém, ingyenes vevőszerzés
- 6.rész: Telemarketing – telefonos sale
- 7. rész: Törzsvásárló, kiszámítható stabil bevétel
- 8. rész: Egy email nem email – Tipp email marketinghez
- 9 rész: Ingyen látogatók, vásárlók a Googleból (SEO, keresőoptimalizálás tippek)
- 10. rész: Szólítsd meg azokat, akik már jártak a weboldaladon, vagy vásároltak tőled! Remarketing
- 11. rész: Mi legyen a weboldalamon? – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 11. rész
- 12. rész: Hogyan szerezz új “nagy” vevőt, hosszú távú megrendelőt, üzleti partnert, ügyfelet? #B2B
- 13. rész: Így használd ki az “uborkaszezont”, holtszezont a vállalkozásodban
- 14. rész: 5 dolog, amiért a céged marketingjében elengedhetetlen a videó használata – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 14. rész
Fotó: Brad Montgomery/Flickr
Természetesen van egy átlagos vásárlási és döntési folyamata a vevőidnek, de nem tudsz mindent lemodellezni online, így sajnos lehetnek olyan esetek, hogy nem tudsz pontos konverziót mérni. Már többször írtam a vásárlási folyamatokról a Minner-en, a meggyőzésről… Vannak olyan marketing eszközök, csatornák, melyeket azért használunk, hogy (néhány példa):
Persze valamilyen módon mondjuk egy óriásplakát hatékonysága is mérhető, vagy például az, hogy kimész egy expóra kiállítóként, vagy szponzorálsz egy sportegyesületet, koncertet, rendezvényt…, de ezek soha nem lesznek pontos számok, viszont ezek elengedhetetlen elemei a brandépítésnek. Összefoglalva egy mondatban: Konverzió számolásával és annak optimalizálásával nem fogsz tudni hosszú távon fenntartható brandet építeni, vagy csak nagyon nehezen.
Mit posztolj? Mit reklámozz? Hogy működik a Facebook algoritmusa? (x)
Ebben segítek az ügyfeleimnek, tanítványaimnak a MinnerAkadémia.hu marketing oktatásán. Szeretnél úgy reklámozni, hogy az ne legyen tolakodó az embereknek és legyen eredménye? Szeretnél kreatív, eredményes és élvezhető Facebook marketinget? Akkor végezd el a Minner kisvállalkozásoknak szóló videós tananyagát >>> Kattints ide <<<