A marketing nem költség, hanem… – Tudod, mi kerül a pontok helyére?

Dátum

Megosztás

Ha régi motoros Minner olvasó vagy, akkor láthattad már, hogy nagyon szeretek tőzsdézni, részvényekkel kereskedni, és ezt mondhatni elég jól csinálom. Anno, amikor ráéreztem a Facebook vagy a Google hirdetés ízére, akkor hirtelen csapott belém a felismerés. „Hééé, ez jobb, mint a tőzsde!”. Tehát, hogy folytatódik a cím?

A marketing nem költség, hanem befektetés

Négy hónappal ezelőtt szinte erről írtam ebben a cikkemben, igaz akkor csak online reklám verzióra: Most a legjobb befektetés a Facebook reklám!!! Kár lenne kihagyni!
S
zóval kezdj el úgy gondolni bármilyen online, offline marketingre, hogy az bizony egy befektetés, és nem költség. Én az online kampányok nagy részét rövid távú megtérüléssel nézem (de minden elköltött forint további hosszú távú befektetés is egyben), illetve az offline marketingem nagy részét hosszú távú befektetésként eszközölöm.

Néhány inspiráció ezzel kapcsolatban:

  • Online marketing:
    • 1-10Ft /kattintás költsége – Ennyibe kerül, hogy valaki a FB-ról átmenjen a weboldaladra. Érdemes céges blogot, vagy speciális landing oldalakat üzemeltetni.
    • Remarketing – ezt ne felejtsd ki! Ezzel csökkentheted a költségeidet, vagyis inkább növeled a hatékonyságodat adott reklámbüdzsé elköltése esetében. (Hamarosan ez lesz a Hogyan lesz vevőm, felhasználóm 10. részének a tartalma.)
    • Meglévő, már megszerzett követőket ügyes kommunikációval olcsón el tudjuk érni (néha ingyen). Készíts jó poszttervet. 2-5 000 követő felett már ügyes kampányokat tudsz készíteni, és nagyon hatékonyak lehetnek. Főleg akkor, ha összekötöd például hírlevél és blog marketinggel.
    • Hírlevél feliratkozás – A Facebook reklámozásnak köszönhetően olcsón tudsz hírlevél feliratkozókat szerezni (10-50 FT/ feliratkozó), ehhez már csak jó hírlevél kampány kell. Illetve a FB remarketingnek köszönhetően a hírlevél olvasóidat figyelmeztetni tudod, hogy olvassák a küldött emaileket.
    • Tervezéshez segítség: Jó az A4-es lap is, de még jobb a Trello. Itt írtam egy jó példát, hogy használd marketing terv készítésre: Használd a Trello applikációt! Növelni tudod a hatékonyságod, bevételed, illetve időt fogsz spórolni.
  • Offline marketing
    • Szervezz eseményeket! Nemcsak brand növelő eszköz, hanem jó arra is, hogy megismerd a vevőidet. (későbbi termékfejlesztésben sokat fog segíteni, vagy a marketing kommunikációdban)
    • Két legyet üthetsz egy csapásra. Az offline eseményedet online reklámozod, amivel követőket és érdeklődőket gyűjtesz. És az offline esemény pedig jó brand növelő marketing eszköz.
      Egy-egy példa:
      -egy ingyenes esemény 50-100 főre már 10-30 ezer forint online reklámkeretből összejön (ennyit kell költened, hogy 50-en legalább eljöjjenek).
      – egy fizetős, pár ezer forint belépős rendezvény már 50-150 000 forint online reklámkeretből összejön
      (+ a rendezvény költségei)
    • Járj ki expóra, kiállításokra, sőt, ha teheted állíts te is ki.
    • Érdemes elővenni a DM levél marketinget: Dm levelet a postaládába? Újra megéri kiküldeni?
    • Az offline dolgokról itt is írtam:
      5 “régi” marketingcsatorna, amit újra érdemes használni!
      – Brandépítés cikksorozat: Offline, nyomtatott, print – #brand #márka #hogyan

Jó befektetést! További inspiráció >>> Hogyan lesz vevőm cikksorozatban.

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!