Talán ilyen magas kattintási költségeket még soha nem láttam a Facebookon, maximum akkor, ha véletlenül, vagy éppen szerencsétlenkedés közben rossz hirdetést adtam fel. Egy-egy kattintásért most olyan nagy verseny folyik, ami már nem biztos, hogy megéri egy kisvállalkozónak. Na, de miért is ilyen drága, ha többen reklámoznak?

Ezért drága a Facebook kattintási költség most

A Facebook csak egy meghatározott számú reklám posztot tud kitenni a felhasználók elé. Mivel ez egy véges szám, így ha sok az érdeklődő, értelemszerűen a kattintási költség emelésével tudja csak kiszolgálni a reklámozókat. Minél többen reklámoznak egy adott célcsoportra, annál drágábbak a hirdetések. Mivel még mindig olcsó a Facebook és valójában kevés pénzből sok embert lehet elérni, ezért bizony már havi pár milliós Facebook keret is érződik a piacon. Mert ugye lesz mindig, aki egy kicsit többet fizet a hirdetésért.

A politikai hirdetések felnyomták a FB hirdetési árakat

Ahogy közeledünk az április 8-i szavazás időpontjához, úgy lettek egyre drágábbak a hirdetések. Az ügyfeleim és partnereim tapasztalatai az, hogy egy már régóta futó hirdetésnél is megemelkedtek a kattintási árak. Átlagosan duplájára, de többen is beszámoltak háromszoros, sőt négyszeres áremelkedésről is.

Mit kell még tudnod? Mit jelent ez? 

  • Április 8-ig nem érdemes reklám kampányokat indítani, vagy pedig drágább lesz. Ettől még futhatnak reklámok, csak ne indíts nagyot.
  • Valamikor április végéig fog eltartani, míg helyreáll az árazás. DE! Lehetséges, hogy egy kicsit drágább ár marad és 1,2-1,5-szörös áremelkedés megmarad mondjuk a januári árakhoz képest.

Neked mik a tapasztalataid? Oszd meg velünk (Minnerrel és az olvasókkal) az alábbi posztban!


Kapcsolódó cikkek:

Iratkozz fel a Minner hírlevélre! Feliratkozás! Minden hétfőn 5 üzleti, gazdasági hír összefoglalóját kapod meg emailben (nem csak a Minner a forrás, hanem Index, HVG, G7/24...). Kattints ide a feliratkozáshoz!