A Starbucks veszi át a McDonald’s helyét, vagyis piacát? De, jó értélemben!

Dátum

Megosztás

A Starbucks kávéházlánc kihasználva azt, hogy már több mint 20 000 kávézójuk van világszerte elkezdték bővíteni termékpalettájukat, és az ételekre is jobban koncentrálnak. A Starbucks most egy éppen átalakuló piacba tud betörni, mivel a McDonald’s jelenleg azzal küzd, hogy meggyőzze a vásárlókat arról, hogy az ételei egészségesek. A fogyasztók elvárásai megváltoztak, sokkal tudatosabban étkezünk, és a Meki most hátrányba kerülhet. És pont jókor lép a Starbucks a piacra, a Deutsche Bank elemző szerint. Miért is?

A kávézólánc naponta átlagban egy, sőt egyes adatok szerint már átlagban kettő új kávézót nyit szerte a világban. Persze még mindig az USA a domináns, ahol van olyan város, hogy 100-200 méterenként van egy-egy Starbucks (közel 12000 kávézó van az USA-ban). Az üzletek tehát már megvannak, így nem kerül sokkal többe egy-egy új termék bevezetése.

Divatos, trendi
A Starbucks trendi, és divatos a fiatalok körében. 15-30 év között fiatalok imádnak oda járni, és egyre többen választják az ételeket is. Az egészségtudatos életmód már a fiataloknál is jelentkezik, és erre jól rá tud erősíteni a Starbucks. A termékpalettát bővítik több szendviccsel, különböző salátákkal.
Miért jó ez? Így a fiatalok élethosszig tartó vásárlóvá válhatnak. És 5-15 év múlva a Starbucks még értékesebb márka lesz.

A részvényt ez év áprilisában splitelték, tehát a részvény árfolyamát megfelezték, és minden részvényesnek dupla annyi részvénye lett. Akkor 50 dollár körüli ára lett így a Starbucks részvénynek. (Az árfolyam grafikonján ez nem látszik.) Látható, hogy szépen emelkedik. Jelenleg az ára nem kimagasló, nem túlértékelt. Korrekció lehet az árfolyamba. Véleményem szerint ennél a részvénynél használható a cost average effektus  Bár nem havonta, hanem lehet jobban elosztva, negyedévente vásárolni, vagy árfolyamtól függően több részletben.

Például 500 ezer forintot szánunk a befektetésre, akkor 100 ezer forintért most veszünk részvényt, és amikor az árfolyam változik úgy döntünk további vásárlásról mondjuk 1-2 hónap múlva. Viszont 44 dollár alatt óvatosan kezelném a részvényt, jobb félni, mint megijedni. További vásárlást nem eszközölnék. A legtöbb magyar brókercégnél is tudunk vásárolni a részvényből.

Mennyi a célár? Mennyi hozamot adhat? Valószínűleg átlagáron 50-60 dollár között folyamatosan tudunk vásárolni, és 80-100 dollár közé emelkedhet 1-3 éven belül a részvény. Akkor fog jelentkezni a számokban az új piac eredménye. Ez így kb 70% profitot fog jelenteni!

Starbucks részvény elemzés - Minner.hu - finviz.om
Starbucks részvény elemzés – Minner.hu – finviz.om

Forrás: Deutsche Bank
Fotó: Starbucks

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!