A szponzorált tartalom hatékonysága elképesztő

Dátum

Megosztás

Az Interactive Advertising Bureau és a Edelman Berland piackutató cég 5000 ember megkérdezésével vizsgálta a szponzorált tartalmak hatékonyságát az online hír és szórakoztató portálokon. A fogyasztóknak sokszor nehéz megállapítani, hogy az adott cikk reklám volt e, vagyis nyomokban tartalmazott e valamilyen promóciót. Az olvasók néha nem is tudták eldönteni éppen reklámot olvasnak e. Hírportálokon 59, szórakoztató oldalakon 15, üzleti oldalon 18 százalékuk nem vette észre a szponzorált tartalmat. (Ez azért is előfordulhatott, mert sok olyan cikk van, amiben például adott cég nyilatkozik, de közben ők ezért fizettek.)

A kutatásból kiderült, hogy egy ismertebb márka sokkal hatékonyabb hatást tud elérni egy ilyen oldalon elhelyezett tartalommarketing anyaggal (cikk, videó). Másik oldalt viszont a kis cégeket is erősítik, mivel maguk az oldalak adnak hitelességet az adott reklámnak, cégnek.

A válaszadók 60%-a mondta azt, hogy ha egy történetet mesél el az adott cikk, akkor nem érzik tolakodónak a reklámot, és elfogadják. Jobban, mintha direkt reklám lenne. 

Az utóbbi eredményt mi is tapasztaltuk munkánk során, ezt később példákkal mutatjuk be.

Legyen saját tartalommarketing cikked, videód és érj el 6 Ft-ért egy látogatót! Kattints ide!

Forrás: warc.com
A cikk a szponzoralttartalom.blog.hu oldalról származik.

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!