A Facebook mióta folyamatosan veszi el az “ingyenes” megjelenéseket az üzleti oldalaktól, a cégek keresik az új lehetőségeket. Ezt használja ki a Viber. Továbbá azt is, hogy a Facebookon még nincs lehetőség bevételszerzésre, ha mondjuk csoport tulajdonos vagy, ők ezzel is foglalkoznak. Először is jöjjön a Viber közleménye az újdonságról, aztán eszembe jutott egy Minner ötlet, amit érdemes lenne leporolni.

2018. március 1. San Francisco – A világ egyik vezető üzenetküldő alkalmazása, a Viber bejelentette, hogy Viber Communities néven új funkcióval bővíti platformját, melynek segítségével a Viber – a piacon elsőként – akár 1 milliárd felhasználó számára biztosít egyidejű csevegési és tartalommegosztási lehetőségeket. Míg más üzenetküldő alkalmazásokban csupán pár ezer követő beszélgethet egymással, addig a Viber egyedi lehetőségével a felhasználók eddig soha nem látott méretű platformon léphetnek kapcsolatba bárkivel a világ minden tájáról: egy csoportos beszélgetésben akár 1 milliárd felhasználó is részt vehet.

A Viber Communities tudnivalók

  • A többszintű jogosultsági rendszer és a különböző moderálási eszközök segítségével a Communities adminjai könnyedén menedzselhetik és növelhetik csoportjaikat, felkelthetik a felhasználók érdeklődését, valamint ösztönözhetik őket tapasztalataik és nézeteik megosztására — mindezt a Viber már jól megszokott és bevált felületén. A Viber mindemellett új pénzügyi modellt is kidolgozott, amelynek segítségével a Communities tulajdonosai aktivitásuk által bevételüket is növelhetik.
  • A Communities-hez újonnan csatlakozott felhasználók láthatják a közösségbe addig érkezett üzeneteket és hozzászólhatnak a beszélgetéshez a Viber különböző üzenetküldő funkcióival: beszúrhatnak GIF-eket, matricákat, képeket, videókat és egyszerű szöveges üzeneteket. A Viber továbbra is elkötelezett adatvédelmi irányelvei mellett, ezért a Communities-en belül csak a tagok neve látható, telefonszámaik rejtve maradnak a többi felhasználó elől.
  • A szuperadminok pontosan beállíthatják a Communities résztvevők jogosultságait. Lehetőségük van új résztvevőket hozzáadni a beszélgetéshez, adminná vagy szuperadminná nevezhetnek ki tagokat, kitilthatnak vagy blokkolhatnak résztvevőket, vagy eldönthetik, hogy ki maradhat a Communities tagja és ki jogosult meghívni újabb tagokat. A szuperadminok tovább bővíthetik a közösségüket úgy, hogy publikus felületeken megosztják a linkjét, amelyet azután bármikor visszavonhatnak. Irányelveiknek és célkitűzéseiknek megfelelően dönthetnek úgy is, hogy aktiválják a pénzügyi funkciókat, ebben az esetben a Viber támogatja őket a bevétel generálásában.
  • A szuperadminok jogosultságokat rendelhetnek a beszélgetések moderátoraihoz, amely támogatja és segíti az adminok munkáját. A beállításoktól függően az adminok nem csak törölhetnek, de rögzíthetnek is üzeneteket, hogy ezzel is az adott téma felé tereljék a beszélgetés folyamát. Szükség esetén az adminok hozzáadhatnak vagy eltávolíthatnak résztvevőket a Communities-ből.
  • A vállalat kiemelt partnerei már rendelkeznek Viber Communities-zel. Az Olympique Marseille francia futballcsapat rajongói exkluzív lehetőséget kapnak, hogy cseveghessenek a klub sztárjaival és menedzsmentjével. A sport témájú tartalmakat gyártó és terjesztő Minute Media a Viber Communities-en keresztül biztosítja a lehetőséget a sport szerelmeseinek önmaguk kifejezésére. A digitális tartalmakat bérbe adó OverDrive amerikai könyvtárak által üzemeltetett könyvklubokat köt össze a Viber Communities segítségével az Egyesült Államokban.
  • A Viber összeköti az embereket személyes kapcsolataik, közös érdeklődési körük és szenvedélyeik révén” – mondta Djamel Agaoua, a Viber vezérigazgatója. “A Viber Communities elindításával lehetőséget adunk az embereknek arra, hogy szabadon kommunikálhassanak, és interakcióba léphessenek egymással, bárhol legyenek a világon. Ez az első alkalom, hogy szinte korlátlan méretű csoportok egy közösséget alkothatnak, megfelelően moderált környezetben. Az adminoknak biztosítjuk a szükséges moderációs eszközöket ahhoz, hogy közösségüket hatékonyan és problémamentesen menedzseljék. Új szolgáltatásunkkal partnereink az 1 milliárd felhasználó megszólításán túl további bevételeket is szerezhetnek. Ez még vonzóbbá teszi funkciónkat azoknak, akiknek közös érdeke egy értékes és nagyméretű közösség létrehozása, amiben világszerte bárki részt vehet.
  • A Viber a felhasználóknak a mai naptól kezdve fokozatosan teszi elérhetővé az új funkciókat világszerte.

Egy Minner vállalkozás ötlet leporolása

Eszembe is jutott az egyik startup kudarcból tovább gondolt vállalkozás ötlet. A Startup kudarcok cikksorozat 11. részében a  Yik Yak chatapplikációról írtam, annak bukásáról. Továbbá ötleteltem, hogy miként lehetne tovább gondolni az ő megoldásaikat. Egyébként tudjátok mi az érdekes? Hogy pont a Facebook jelentette be nemrég, hogy a lokális, helyi csoportokra, hírekre koncentrálnak majd a közeljövőben, azokat előtérbe hozzák. Hát a tovább gondolt ötlet máris jó egyrészt Facebookra is, vagy Viberre is, vagy saját applikációban is. Viberen ugye az újdonság lehet majd a későbbiekben, hogy pénzszerzésben is segít a cég. Na, de mi is az ötlet? Ide bemásolom a Yik Yak cikkből azt a részt:

Yik Yak chatalkalmazás bukása tovább gondolva:

Sokat gondolkodtam a felhasználási területein. Először is nehéz dolgom van, mert maga egy ilyen applikáció nem hoz lázba, mivel üzleti modelljük alapból szegényes volt, csak chat, üzenőfal jelleggel… ahh.
Mivel már 2015-ben látták, hogy így nem fog működni, már közben el kellett volna kezdeniük másik piacokon tesztelni az applikációt, illetve új üzleti modellben gondolkodni.
Az applikáció továbbgondolva:

  • Egyik ilyen ötletem az előadások, expók lennének. Ahol olyan üzenőfal lenne, amit az expón résztvevők látnak csak. Fontos, itt nem az anonimitás funkciót tartanám meg, hanem magát ezt a 2,5 kilométeres kört.
  • Másik érdekes ötlet lehet a fesztiválokon történő alkalmazása (pl. Sziget).
  • Ennél is jobb ötlet a falu applikáció, vagy régió üzenőfal. Ahol egyrészt a helyiek, másrészt az átutazók kapnának lokális információkat, híreket, továbbá cégek promóciói jelenhetnének meg. Aki letölti az applikációt, az az apphoz tartozó régió “üzenőfalát” látja. Természetesen ezt tovább kell gondolni, de elég jó irány lehet. Továbbá a chatelés lehetőséget is jól adná, amolyan support formában (az átutazók kérdezhetnének).
  • További ötletek: a Miutcánk.hu oldalhoz hasonló lokális közösségi oldalon történő alkalmazása, vagy randiapplikációban,…

 

Vállalkozók Hete a Minneren November 19-25. között. Növeld üzleti ismereteidet a külsős szakértők, cégek tartalmain keresztül! A héten közel 50 cikk vár rád! Kattints ide!