A Facebook indulásakor nem özönlöttek még a reklámozók az oldalra, így nekik is értékesíteni kellett a reklámhelyeiket. Sőt, még az elején klasszikus bannereket adtak el, ekkor még nem volt hírfolyam. 2005-ben már 1,9 millió felhasználója volt havonta a közösségi oldalnak, és az alábbi ajánlatból kiderül, hogy 7 dollárt kértek minden 1000 megtekintésre (CPM). Mit tanulhatunk a Facebook első ajánlatából? Nézd meg először, hogy nézett ki, majd alatta olvashatod a továbbiakat:

Facebook First Proposal 4.18.05-page-001 Facebook First Proposal 4.18.05-page-002 Facebook First Proposal 4.18.05-page-003 Facebook First Proposal 4.18.05-page-004 Facebook First Proposal 4.18.05-page-005

Érdekesség a Facebook ajánlatából

Már akkor lehetett külön bannereket megjeleníteni például a párkapcsolati állapotra, kedvenc filmre, könyvre … beállított célcsoportokra. Ez azért érdekes, mert már akkor felismerte a Facebook, hogy a targetálási, célzási lehetőséget szeretik a reklámozók.

Ezt tanulhatod belőle

Bár 2005-ös ajánlat, de valljuk be, az USA mindig is előrébb jár marketing terén, mint mi idehaza. Nos a legfontosabb az, hogy megadja az ajánlat azokra a fő kérdésekre a válaszokat, hogy:

  • miért? – (why)
  • mennyiért?
  • hogyan? (hogyan juthat hozzá)

Erről már olvashattál a Minneren, mivel a weboldalad  felépítésénél is javasoltam, hogy ezek legyenek rajta az oldaladon (erről itt olvashatsz). Természetesen kellett az a speciális ajánlat is, hogy teljesen targetálhatóak voltak a reklámok. A fájlt Kevin Colleran töltötte fel a Dropbox fiókjába, aki ott volt az első 10 Facebook alkalmazott között.

Szeretnél még a marketingről többet olvasni? Akkor ezt a cikked neked írtam >>> Még több vevő kell! Még jobb marketingre van szükségem! Mit csináljak?

 

Forrás: BusinessInsider
Dropbox/Kevin Colleran

Vállalkozók Hete a Minneren November 19-25. között. Növeld üzleti ismereteidet a külsős szakértők, cégek tartalmain keresztül! A héten közel 50 cikk vár rád! Kattints ide!