Az Airbnb első prezentációja (pitch) az ötletükről – Téged meggyőztek volna?

Az Airbnb első prezentációja (pitch) az ötletükről – Téged meggyőztek volna?

Gondolnád, hogy az Airbnb már 29,4 milliárd dollárt ér? Persze ehhez több év kellett, míg a rövid távú lakáskiadás közvetítésével foglalkozó portálja elérte a mai piaci értékét. Az USA-ban a startupperek, kezdő vállalkozók nem félnek, hogy ellopják az ötletüket, szeretik azonnal prezentálni bárkinek, akár ismerős, akár az egyetemen, befektetők előtt, sőt akár az utca embere előtt is. Miért? Ők is tudják, hogy egyébként is, amikor már a piacon vannak, alapból másolhatóak, de tudod: Az ötlet semmi, a megvalósítás a minden. Ebben a cikkben az Airbnb első prezentációját láthatjátok, amivel befektetőket és új felhasználókat győztek meg, hogy használják a platformjukat.

Az alábbi pitch-et használva szerzett befektetőket az Airbnb?

Igen. Bár természetesen folyamatosan változtatták, ahogy egyre többször adták elő, de ez volt az alapja az első befektetők előtt is bemutatott prezentációjuknak. Valószínűleg még Ashton Kutcher is látta ezt a prezentációt, mert ő is befektetett a cégbe még 2011-ben, sőt abban az évben 112 millió dollárt sikerült összegyűjteniük befektetőktől. Ide kattintva láthatod, hogy mikor mennyi pénzt és kik fektettek  be az Airbnb-be. Eddig összesen 4,4 milliárd dollárt, és tudod most 29,4 milliárd dollár a piaci értéke a vállalatnak. (Forrás: Crunchbase)

Nézzük is a prezentációjukat (nyilakkal tudsz lapozni), majd alatta egy infografikán láthatod is, hogy milyen úton építették fel a bizniszüket.

Az Airbnb ezzel a prezentációval győzte meg a befektetőket

Így lett sikeres az Airbnb

Hasonló pitchek:  

Kapcsolódó cikkek: 

Fotó: BusinessInsider
Forrás: Crunchbase, BusinessInsider, PitchDeckCoach