Az árak csökkenése kedvező a vevők számára, és üdvözítő az, amikor egyre olcsóbban tudsz megvenni valamit. Viszont az Aldi és a Lidl olyan mélységekbe nyomta a tej árát, amit már nem tudnak kigazdálkodni a Nagy-Britannia-i gazdák.
A gazdáknak átlagosban 62 pennybe kerül 2,4 liter tej „megtermelése”, míg ezek a boltok legalacsonyabb ajánlata 48 penny, ennyiért veszik meg a gazdáktól a tejet, és sok gazdának bele kell mennie ebbe az árba. Tehát a gazdák többsége veszteségbe kerül, és az árverseny miatt nem is tudnak ebből kijönni. 2,4 liter tej ára átlagban a boltokban 94 penny.
Az elmúlt egy évben 25%-kal csökkent a tej ára az üzletláncokban. Az árháború a többi élelmiszer árára is kihat, és a legnagyobb üzletláncok is veszteséget könyvelhetnek el. Például a Tesco is.
Az árháború sosem vezet jóra! Ezt még mindig nem tanultuk meg. Aki sokat árháborúzik, ő nem fog tartósan profitot termelni, sőt az egész iparágat veszélyeztetheti. Erre jó példa a mostan eset is. Sőt mondhatjuk azt is, hogy lényegében deflációs hatás figyelhető meg a piacon, vagyis az árak csökkennek. Most láthatod igazán, mit okoz a defláció, vagyis akár Nagy-Britanniai gazdák teljesen tönkremehetnek. Van egy árszint, ami alatt már ők sem fognak dolgozni.
Forrás: BI
Fotó: Alper Çuğun