Amikor egy előadásra készültem fel, akkor azon gondolkodtam, mi az, amivel egy mondatban össze tudnám foglalni a brandépítést, a brand, márka fogalmát. A legjobb ez lett: egy vállalat pozicionálása (bizony, mindkettő i rövid), megkülönböztetése a többi versenytárstól, továbbá a vásárlóinak a céghez fűződő érzéseinek összessége. Ebben az egy mondatban benne van minden, amit el kell érned. A cikksorozatban nem azt fogom leírni, ami a száraz szövegezésű tankönyvekben benne van, hanem azonnal értelmezhető és használható tippeket kapsz. Lássuk is, miről van szó!

Vásárlók – lojalitás

Visszatérő vásárlók nélkül nemhogy egy vállalkozás sem működő képes, hanem egy márkát sem lehet felépíteni. A márka iránti lojalitás elnyerése a brandépítés, márkaépítés egyik alapeleme. Ehhez viszont szükségünk van arra, hogy visszatérő vásárlóink legyenek. Nincsen olyan terméked, amit többször el tudsz adni a vevőidnek? Akkor legyen! Vagyis inkább úgy fogalmazok: alkalmazz olyan üzleti modellt, amiben egy-egy vásárló több mindent, akár többször is tud vásárolni, vagy egymásra épülő termékeket/szolgáltatásokat. Minél többször “érintkezik” veled a vevőd, annál jobban lojális lesz hozzád, kötődni fog a márkádhoz, vagyis kialakul a márkahűség. Ehhez elengedhetetlen, hogy meg is tudjon különböztetni a konkurenciádtól.

Azonosítás, megkülönböztetés – Arculat

A nagy márkáktól ellesni technikákat, módszereket nagyon is érdemes. Nem véletlen, hogy egy-egy színhez, árnyalathoz, betűtípushoz ragaszkodnak, és a reklámanyagaikban, weboldalukon mindig azt használják. Sőt, még adott szektoron belül sem mindegy, milyen színeket, formákat használunk a termékeinken, weboldalainkon. Például teljesen más egy esküvős cég szín és forma világa, mint mondjuk egy logisztikai cégé. Meg kell tehát határoznod a fő színe(i)det, formavilágod, üzeneted. Sőt, egy-egy szín még meghatározhatja azt is, hogy a te terméked mennyire olcsó, vagy épp prémium. Továbbá nagyon fontos, ahogy már fent is valamennyire említettem, a célközönség (tudod, esküvős…) is, mivel ahhoz kell igazítanod az arculatodat (vevőidhez igazítod). Értelemszerűen egy férfias termékhez nem fogsz nőies színeket használni.

Gondolkodj nagyban

A márkád, branded értéke nem fog nőni, ha te saját magad nem hiszed el, hogy bizony az egy nagy cég. Már az elejétől kezeld így. Én mindig ezt úgy szoktam elmagyarázni kisebb cégeknek is, hogy induljunk ki egy startupból. Ők eleve brandként gondolnak magukra, úgy indulnak el, úgy tervezik meg az arculatukat…

“Ha, nem ismerik a céged, terméked, akkor nem is gondolnak rá, hogy vásároljanak tőled” /Mándó Milán/

Mi a fenti idézet lényege? Minél többször, minél több csatornán oda kell férkőznöd, meg kell jelenned a leendő vásárlód elé. Ha nem leszel ott a tudatában a vásárlása előtt, nem téged fog választani. A cikksorozat következő részében erre is ki fogok térni.

A cikksorozat a 2017. március 29. Minner Olvasói találkozón elhangzott Brandépítés előadás “kivonata”, melyet közösen a Névjegykirály.hu -val szerveztem.:
1. rész: Az alapok – #brand #márka #hogyan
2. rész: Offline, nyomtatott, print – #brand #márka #hogyan
3. rész:  Online marketing

A cikk megjelenését a Névjegykirály.hu támogatja. Készíttesd el náluk névjegykártyádat, szórólapodat, offline megjelenésed! Kattints ide!

nevjegykiraly_promo_02

Iratkozz fel a Minner hírlevélre! Feliratkozás! Minden hétfőn 5 üzleti, gazdasági hír összefoglalóját kapod meg emailben (nem csak a Minner a forrás, hanem Index, HVG, G7/24...). Kattints ide a feliratkozáshoz!