Chatbot, chatrobot – Kell vagy nem kell ez egy cégnek?

Chatbot, chatrobot – Kell vagy nem kell ez egy cégnek?

Írd csak be a Google-ba, hogy chatbot (vagy chatrobot) esettanulmány! Máris rengeteg találatot ad ki a kereső. Érdemes lesz elmélyülnöd bennük. A marketingesek rárepültek a chatbotokra, mert hirtelen olyan újdonságot láttak benne, amivel fel tudnak mutatni majd számokat. Ez rendjén is van valamennyire, ki kell próbálni, kísérletezni. Összefoglalom neked, hogy milyen következtetéseket vontam le az esettanulmányokból.

Amit most tudnod kell a chatrobotokról:

Ha sokan írnak a cégednek például FB messengeren (vagy hívnak titeket telefonon): Az ügyfélszolgálat munkáját lehet megkönnyíteni a chatbotokkal. Erre jó példa az Oszkar.com telekocsi, akiknek sikerült a chatrobotokkal elérni, hogy 20-30%kal kevesebb munkája legyen a supportosoknak.
– Az előzőhöz még hozzátartozik, hogy úgy képzeld el a chatbotot, mint egy lazább, nyomógombos telefonos ügyfélszolgálatot. Utóbbit utálják az emberek, viszont a chatbot emiatt sokkal gyorsabb.
– Mindenki megpróbálja, érdemes neked is.
 Használd piackutatásra, kérdőívezésre, visszajelzésekre.
– Az emberek többsége inkább beszél egy hús-vér emberrel, mint egy robottal (ezt soha ne felejtsd el).
– Bár jobb eredményt érhetsz el, mint egy hírlevélnél, mégis csalóka lehet a későbbi eredmény: egy chatelő nem egyenlő értékű egy hírlevél feliratkozóval.
– Pár kattintással már létre tudod hozni a chatbotodat, pl. a ManyChattel. Chatfuel.
Mindenképpen tervezés kell hozzá, ki kell találnod előre a válaszokat.
– Fontos! Nagyon nehéz felkészülni minden kérdésre, sajnos jelenleg a technológiának vannak korlátai, illetve neked is toppon kell lenned, hogy megfelelő válaszokat adjon a robot a kérdésekre. Ezeket neked kell összeállítani, mármint a válaszokat.

Ehhez kapcsolódó ötlet, ami emiatt új megvilágításba kerül:
– 70. ötlet – Legyen a munkád a chatelés
– 160. ötlet – support cég extrákkal