Ugye, tudod azt, hogy a Minner egy blog? Bár több tartalmat teszek közzé, mint egy átlagos blog, így inkább magazin jellegű, de én Mándó Milán, mint Minner, influencer is vagyok. És bizony az oldal egyik fő bevételi forrása a szponzoráció, reklámcikkek, posztok megjelenítése. Az ügyfeleim szeretnek meglepni saját termékekkel. Például 2015-ben voltam a Wella Professional külsős social marketingese (nem csak blogger vagyok), és annyi sampont és balzsamot kaptunk, hogy még mindig van belőle, ma pedig vagy több kilónyi szemes kávét kaptam a Kávégépszalon.hu-tól, ami több hónapra elég kávét jelent. Miközben készítettem az Instagramra a storiesba a képet, eszembe jutott, hogy …

Vajon össze lehetne annyi szponzortól gyűjteni termékeket/szolgáltatásokat, hogy a költségeink a minimálisra csökkenjenek és szinte a mindennapjainkat ők fedezzék? 

Nem csigázlak, hogy a végén írom le a választ. Szóval igen, megvalósítható! Na de nézzük meg kicsit tüzetesen a dolgot, egyáltalán mi ez a dolog. Külön bekezdésekbe szedem azokat az információkat, ami kellhet, hogy átlássuk ezt a megoldást.

Blog, videóblog, véleményvezérek és a szponzoráció

Már bárki elindíthat egy blogot, vagy egy videó blogot (Youtube csatornát), és ha elég népszerű, akkor bizony a szponzorok, cégek megkeresik őt reklámajánlattal, hogy az ő termékeik is megjelenjenek az adott véleményvezér oldalán. Sokszor érdemes magának a véleményvezérnek is megkeresni a szponzorokat, az még jobb megoldás is, ha célzottan keres az ember. Na de mi az első, amikor egy szponzor és egy blogger/vlogger között szóba kerül a szponzoráció? Naná, hogy a barter megoldás, vagyis az, hogy terméket adnak, és cserébe jelenjen meg a reklámjuk az adott influencernél.

véleményvezér = influencer

Kit is nevezünk annak? Valójában, ha már van néhány ezer követője Facebookon, Instagramon, Youtube-on, vagy pár ezer napi olvasója a blogján, akkor már véleményvezérnek is tekinthető valaki. Erről részletesebben egy ingyenes videóanyagban tudhatsz meg többet: Így használd az influencer marketinget

Mellékállás mellett maga a Kánaán

Azon gondolkodtam, milyen státuszú és témájú véleményvezérnek lenne ez jó megoldás, amit fent felvázoltam. Rájöttem! Sokan munka mellett kezdtek tartalomkészítésbe, így pont jó megoldás lehet arra is, hogy valaki a kiadásait még jobban csökkentse, vagyis amire pénzt kellene kiadni, azt a szponzorok adják, vagy legalább egy részét. Témában talán a life style bloggereknek/vloggereknek lehet jó és olyanoknak, akik több témában is készítenek tartalmat. Így a munka mellett lehet annyi megtakarítást összeszedni, hogy valaki ezt főállásban csinálja és pénzt is kérjen érte, mert akkor már milliós bevétele is lehet (főleg akkor, ha ezen időszak alatt még nagyobbra nőtt a követőtábora).

Mennyi követő, olvasó, feliratkozó kell egy influencernek, hogy termékeket kapjon posztolásért cserébe? 

7-10 000 Facebook/Instagram és 5 000 Youtube követőnél már el lehet érni, hogy termékeket kapjon reklámért cserébe.

Milyen termékeket lehet “szerezni”? 

Egy biztos, a mindennapi élethez szükséges, főleg FMCG (magyarul: Gyorsan Forgó Fogyasztási Cikkek) termékeket könnyű szerezni, mert a legtöbb cég szívesen ad ilyet szponzorációért cserébe. Például joghurt, fogkrém, ital, tészták, chipsek…. A többi már kicsit melósabb lesz, de nem lesz lehetetlen szerezni:

  • mobilt
  • laptopot
  • étterembe ebédet, vacsorát
  • szállást egy hotelben
  • kávét (ahogy én is fent)
  • autót (ehhez mondjuk nagyobb követőtábor kell kb. 20 000) alkalmanként,
  • kiállításokra/expókra/koncertekre jegy
  • ruhát, cipőt, táskát
  • bútorok…

Most akkor “ingyenélő” lesz az influencer?

Nem! Lehet, hogy néhány ember annak gondolja majd, de az kit érdekel. A legtöbb cég alapból először a barter megállapodást hozza fel. Egy pár hónapja volt egy sztori, hogy egy hotel tulajdonos kiakadt, hisztizett, mert a vlogger ingyen akart náluk megszállni és cserébe posztolna róla. Érdekes volt látni a kiakadását, pedig ha tudná, hogy ezt bizony a cégek okozták, mert általában először a bartert ajánlják fel és csak utána a pénzt. Tehát nem meglepő, hogy az influencer társadalom az ilyen dolgokra ráállt, és bizony pont a cégek a hibásak a barteres szponzorációk elterjedéséért.
Ez már egy jó dobbantó lehet ahhoz, hogy más bevételi forrásunk legyen. Egyéb ötletek: Milyen bevételei lehetnek egy bloggernek?

Mit kell tenned, hogy sikeres blogger/vlogger legyél?
1. opció: Rákeresel a weben, más hogy csinálja, próbálsz online tanulni (ez elég nehéz, és hosszú idő lesz). Vagy követed a Minnert, mert itt is sok hasonló posztot teszek közzé. Inspirációs cikkek a tartalom végén.  Kiindulásképpen már a belinkelt INGYENES videóanyag is segít neked: Így használd az influencer marketinget
2. opció: Jelentkezel a Minner bloggeroktatására:
Most már nem személyes oktatást tartok, hanem online kurzushoz csatlakozhatsz. Videókon keresztül tanítalak meg nemcsak a bloggerkedésre, hanem online marketingszakembert is faragok belőled.  Így a bevételi forrásaid nagyobbak lesznek, illetve egy sikeres bloggernek ehhez is kell érteni. Miután megvetted, már tanulhatsz is.  És van itt még valami! November 2-án induló szabadúszó közvetítő portálra is felkerülsz (beletartozik az árba), így megkönnyítem a reklámozók szerzését, vagy akár online marketing kivitelezésre is szerezhetsz megbízásokat. Jelentkezz most! Bloggerképzés/szabadúszóképzés + 1 évig ingyen reklámhely

Kapcsolódó tartalmak:

Fotó: Mike Mozart/Flickr

Iratkozz fel a Minner hírlevélre! Feliratkozás! Minden hétfőn 5 üzleti, gazdasági hír összefoglalóját kapod meg emailben (nem csak a Minner a forrás, hanem Index, HVG, G7/24...). Kattints ide a feliratkozáshoz!