Egy email nem email – Tipp email marketinghez – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 8. rész

Egy email nem email – Tipp email marketinghez – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 8. rész

Felmerült már benned, hogy az új partnereidet emailben keresed meg? Tudtad, hogy az ilyen formában történő megkeresések nem valami hatékonyak? Találóan írtam ennek a cikksorozatnak a legelső részében, hogy…:

Puszira nem lesz senki sem ügyfél – Egy email nem email, sőt sok email sem email…
A legnagyobb tévhit az, hogy csak kiküldesz néhány emailt, szépen megfogalmazod, és majd dőlni fognak az ügyfelek. Felejtsd el! Elsőre megfogni valakit, azonnal ügyféllé tenni? Lehetetlen (főleg nagy többséget). Próbálkozni lehet, de ne erre tedd fel a céged indulását. Az ilyen leveleket el sem olvassák legtöbbször, sőt olyanok nézik maximum, akik nem is döntéshozók.
Az email nem rossz, de ne az legyen az első megkeresés formája. Először vagy személyesen, vagy telefonon, vagy más formában  veszed fel vele a kapcsolatot, és utána küldesz emailt. Tudatosítod leendő vevődben, hogy emailt fogsz küldeni.

Hírlevél
A hírlevél természetesen már más “tészta”. Ha így gyűjtesz emailcímeket, vagyis valaki feliratkozás után kap tőled emailt, az már hatékony marketing eszköz lehet. A felső bekezdés a vaktában kiküldött, vadidegen emailekre vonatkozott. Tehát az a valós hírlevél, email feliratkozó, aki az oldaladon, vagy más csatornádon önként megadta az emailcímét, vagy egyéb adatát.
Már komoly hírlevél kiküldő rendszerek léteznek, amivel hatékonnyá tudod tenni az email kapmányaidat. Igen, azért is írtam így, mert a Mailchimp vagy az itthon népszerű (magyar) Mailmaster segítségével növelni tudod emailjeid hatékonyságát (konverziódat). Ezen kívül még rengeteg ilyen hírlevéküldő van.
Lehetőséged van:
– automatizálni a hírlevelek, kampánylevelek kiküldését
– az így gyűjtött adatok alapján az online adatbázisból könnyen név szerint megszólítani embereket (pl. Kedves Példa Géza! …), az ilyen email rendszerek a feliratkozás után kiküldésre kerülő emailekben automatikusan ki tudják tölteni azt a részt. Így időt (és ezzel pénzt) takarítasz meg.
– videókat, képeket beágyazni
– megfelelően formázni
– sablonokat készíteni
– A/B marketing teszteket végezni
– mérni tudod a levelek hatékonyságát
– különböző szempontok szerint szűrni az adatbázisodat és így még hatékonyabbá varázsolni az emailek kiküldését (pl. új vásárlók, több levelet megnyitók…)

Melyik a legjobb hírlevél küldő? Melyik a legolcsóbb?
Ezt azért nem fogom tudni megválaszolni, mert tőled függ, hogy mennyi emailt küldesz ki. A Minner.hu -n a Mailchimpen keresztül küldöm ki a leveleket, bár nem ez a legolcsób, de a heti 1 levél küldésére éppen jó árazásban. Számolnod kell azzal, ha több tízezer ferliratkozód van, akkor a levelek kiküldése is akár több tízezer forintodba fog kerülni. Én azért használom a Mailchimpet, mert így kisebb az esélye, hogy spamek közé kerülök. 2000 feliratkozóig (vagy havi 12 000 email kiküldéséig) a Mailchimp ingyenes, sőt a legtöbb hírlevélküldőnek van ingyenes kipróbálási lehetősége. Érdemes élni vele.

Hogyan lesz feliratkozóm?
Erre nem is elég egy bekezdés. Egy gyors tippem az, hogy a weboldaladon jól látható helyre tedd ki, vagy jöjjön fel exit popuban a felhívás a feliratkozásra. Illetve Facebookon hívd fel rá a figyelmet (Például ahogy én szoktam, elmondom előre milyen téma lesz, így fél év alatt 1200 feliratkozóm lett.) Ha pedig webáruházad van, akkor értelemszerűen a vásárlás után szólsz nekik, hogy iratkozzanak fel. Tudod, honnan szerezhetsz hatékony marketing tippeket? A hírlevél küldő rendszerek készítenek marketing anyagokat, hogy így segítsék a felhasználóikat, leendő ügyfeleiket. Ezekből az anyagokból nagyon sokat lehet tanulni, mivel ők is azon vannak, hogy sok jó kampányt csinálj, és sok új ügyfeled legyen. Ide kattintva például a Mailmaster blogját éred el, magyarul olvahatsz és láthatsz marketing tippeket email kampányaidhoz.
Még megannyi hírlevél tipp van a tarsolyomban, de erről majd később.

A cikksorozat további részei:

Fotó: Flickr