Vegyesek a gondolataim ennél a sztorinál. Egy olasz testvérpár 2012-ben észrevette, hogy az Apple nem védette le a Steve Jobs nevet, így létrehoztak ilyen néven egy ruhamárkát. Sőt, ennél még szemtelenebbek is voltak. Egy olyan logót készítettek (amit a kiemelt képen is látsz), ami az Apple logójára hajaz, csak itt nem almában, hanem egy J betűben látható egy harapás (ami egyébként egy falevél). Az Apple természetesen felfigyelt a dologra, és megtámadta a céget. És itt jön az érdekesség.

A techcég nem a név miatt támadta az új olasz céget, hanem a hasonló logó miatt. Az Európai Unió Szellemi Tulajdonosi Hivatalánál kopogtatott az Apple, de végül elveszítették az indítványt. A hivatal szerint a J betű, ami egyébként egy falevelet formáz nem gyümölcs, és ezért nem kivehető a konkrét hasonlóság vagy védjegy-sértés. Az érdekesség az, ha gyümölcs lett volna, akkor bizony az Apple nyert volna.

Az üzletben nincs erkölcs? Hát most úgy néz ki, nincs.

A testvérpár az egész világra levédette a Steve Jobs nevet és a logójukat. Illetve azt is elmondták a BusinessInsidernek adott interjújukban, hogy később elektorinkai eszközöket is szeretnének piacra dobni, de ez még távlati cél. Tehát bármikor megjelenhet egy Steve Jobs márkájú okostelefon, TV vagy egyéb prémium kiegészítő.

Mit tehet az Apple?

Jelenleg maximum kivár. Felesleges lenne felvásárolniuk a céget, mivel még nagyobb eredményük nincs. Miután már látható az, hogy a technológiai piacra is belépnek, el kell gondolkodnia a cégnek, hogy felvásárolja az olasz márkát. Ki fogják számolni, hogy mennyire éri meg nekik, és mekkora piacot vesz el tőlük az olasz “startup” cég. Mindenesetre én, mint Apple részvényes nem örülök ennek. Az viszont figyelemre méltó, hogy szeretnék megőrizni Steve Jobs szellemiségét, filozófiáját.

Forrás: it.businessinsider.com, TheVerge

Iratkozz fel a Minner hírlevélre! Feliratkozás! Minden hétfőn 5 üzleti, gazdasági hír összefoglalóját kapod meg emailben (nem csak a Minner a forrás, hanem Index, HVG, G7/24...). Kattints ide a feliratkozáshoz!