Egy új vállalkozás indítási módszer. Először elindítasz egy blogot/Youtube csatornát, majd ezután indul el a vállalkozásod

Egy új vállalkozás indítási módszer. Először elindítasz egy blogot/Youtube csatornát, majd ezután indul el a vállalkozásod

Mostanra már igazán kiforrott lett egy újfajta piacra lépési stratégia. Szó szerint blogból / Youtube csatornából  vállalkozás. Gondolnád, hogy itthon egy blogból indult vállalkozással éves szinten van, aki több tíz millió forintot keres? Pedig több hazai példa is van rá, így hamar kedvet kapsz hozzá, illetve az előnyei mindenképpen meg fognak győzni. Először is a legfőbb, amit már a bevezetőben kiemelnék, hogy igazán jó piackutatás is egyben, ha így lépsz ki a piacra, na de az előnyökről még később.

Hogy képzeld el a blogból vállalkozást? Mikor jó ötlet?

Mondjuk még nincs meg a tőkéd/kapcsolataid az új vállalkozásod elindításához, így csak elkezdesz blogolni/videózni majd amikor már kezded kiépíteni a bázisodat elindítod a termékek értékesítését vagy a szolgáltatás nyújtását, vagy amit éppen terveztél. Így először kiépíted a marketingcsatornád, a branded, hírnevet, majd utána lesz terméked/szolgáltatásod.

Valószínűleg, ha előbb a termékkel indulnál, nem tudnál úgy berobbanni a piacra, mintha lenne egy népszerű saját marketingcsatornád (blogod, Youtube csatornád).

Tehát annak a célcsoportnak szólnak majd a tartalmaid, akiket a későbbiekben szeretnél kiszolgálni, szeretnéd, hogy a vevőid legyenek. Akkor is érdemes így indítanod, ha még nem ismered a célpiac igényeit, vagy piackutatásként elindítod, hogy mennyire érdekli az embereket. Figyelem! Egy ilyen megoldásnál kalkulálj, hogy van egy 1-3 éves blog/Youtube csatorna felfutási idő. Blognál már például napi 1000 látogatónál biztosan érdemes elgondolkozni azon, hogy elindítunk egy vállalkozást is, Youtube csatornánál azért kell 20 000 feliratkozó legalább (mondjuk egy-egy videót átlagosan 15-30 000-en néznek).

Ez mind szép és jó, de mit szólnak a követők a váltáshoz? Ahhoz, hogy el akarunk adni nekik valamit?

Természetes, hogy ez a kérdés felmerül benned. A meglévő követőtáborod örülni fog a sikereidnek. Sőt, még tetszeni fog nekik, hogy igenis képes vagy megújulni, ami például egy ráépített cég esetén tényleg megújulás. A követők még segíteni is fognak neked a visszajelzéseik, kommentjeik, üzeneteik alapján. Aki pedig eleve nem szereti a blogodat/YT csatonád, nem is lesz célcsoportod, mert valószínűleg nem vásárolna azonnal tőled. Később pedig már csak azt látják az emberek, hogy ez egy céges blog, ami egy termékhez kapcsolódik (bár ezt is lehet úgy alakítani, hogy majd jól tudd tálalni)

Hazai példák

A listát mindenképpen frisíteni szeretném, de 3 olyan példát hoztam, amit te is ismerhetsz (egyiket mindenképpen 😛 )

  • Lifetilt – táplálékkiegészítő webshop/bolt 
    Ő is blogbejegyzéseivel, vagyis a blogjával került a köztudatba és most egy milliárdos éves forgalmú céget vezet. A bevétel legnagyobb része a termékekből van, de nem klasszikus webáruház, ahová felmész, megvásárolod a terméket és kész. Hanem itt először becsatlakozol a közösségbe, olvasod a blogot, Facebookot, és közben egyszer csak vásárló lettél. Felveszel egy új szemléletmódot, sőt, már nem is gondolsz a konkurenciára, neked a Lifetilt kell. Ehhez hozzátartozik a tulajdonosnak, vagyis Tamásnak a kicsit megosztó stílusa is. Érdekesség, hogy webshopjuk mellé most nyitották meg üzletüket Budapesten.
  • Utazómajom
    Azért lett népszerű, mert ő volt az első, aki tényleg komolyan foglalkozott itthon a repülőjáratok félreárazásaival. Szervezett élő eseményeket, és most akkora követőtábora van, hogy kenterbe veri az összes hazai utazással foglalkozó oldalt. Azóta a reklámbevételek mellett azzal foglalkozik, amihez ért: utazásokat “szervez”, vagyis megkeresi a legolcsóbb és legjobb utazási ajánlatokat. Ha úgy nézzük egy online utazási iroda. Természetesen közben megmaradt nála a blog is.
  • Minner
    Na ez az ismerős oldal! Ezen vagy éppen. Gondoltam öngól lenne, ha kihagyom a Minnert a listából. Elvégre én is blogként indultam és közben építettem rá vállalkozást. Az elmúlt 4 évben sokat változott a Minner üzleti modellje, ha erről részletesen szeretnél olvasni, kattints ide! Egy valami viszont változatlan marad, a blog. A szponzorok már a blog indulása óta egy fő bevételi forrás. Jelenleg két másik bevételi forrása is van az oldalnak. Ezeket nehezebben indítottam volna el úgy, hogy nincs a Minner:

Előnyök – Meghozom a kedved!

  • Már a kész blogmarketinged vagy – Youtube csatorna esetén – a videósmarketinged lesz az, amivel nagyon-nagyon sokat spórolsz a marketingeden, felgyorsul a brandépítés, illetve sokkal hatékonyabbak is lesznek ezáltal a reklámjaid.
  • Közben kipróbálhatsz egyéb üzleti modelleket is, sőt, még a szponzoroknak köszönhetően abból is szerezhetsz pénzt.
  • Előny még az is, hogy a követőid látják a megújulást a személyes márkádban.

Hogyan indulj el?

  1. Első verzió, hogy kezdd el a tartalomgyártást. Legyen az blog, videó, bármi. Csak kezdd el posztolni, közösséget építeni. Tanulj szövegírást és marketinget, ezek mindenképpen kellenek a sikerhez. Közben belejössz mindenbe.
  2. Várj türelmesen, amíg épül a követőbázisod, stabil rajongótáborod!
  3. (x) Ha szeretnéd felgyorsítani a folyamatokat, akkor pedig a Minner képzései is segíthetnek. Nincs még különálló videós oktatásom a blogírásra. Az egyik oktatásomnak viszont alap eleme a blogírás (több videós is szól róla), ami már sokat fog neked segíteni. Így még olcsón is hozzájutsz >>> 17 700 Ft >>> Ez az oktatás az: Így marketingeld a céged, terméked . Ha lehet még  tippem ehhez, akkor én megvenném a helyedben mellé a Facebook marketing képzést is, és akkor együtt a kettő 32 500 Ft. Tudod, egy jó blog felfuttatásához jó marketingtudás is kell. Elvégre a szponzorok is majd azért fognak fizetni a reklámért neked, mert értesz a marketinghez.