Láttál már olyat, hogy egy termék/szoftver megvásárlása előtt pénzt kérnek azért, hogy beoktassanak rá? Biztosan, és valószínűleg te is meglepődtél. Hessegesd is el a negatív hozzáállást, mert bizony a cégek ezt jól átgondolták, és pont a vevő érdeke is, hogy fizessen érte! Olvass tovább, megéri!

Példa olyan cégekre, akiknél pénzbe kerül a betanulás

Főleg B2B (vállalatok közötti üzlet) cégekre igaz, hogy olyan fizetős tanfolyamokat szerveznek, ami azt a célt szolgálja, hogy megtanuld használni és saját cégedre alkalmazni az adott terméket / szoftvert / online megoldást, vagy annak egy frissített pro változatára, egyes funkciójára tanítanak be. Tapasztalataim szerint az ilyen képzések általában 15-30 000 forint között mozognak és később levásárolhatóak termék vásárlás esetén.
Példa cégekre (láthatod, mind B2B):

  • Hajápolási márkák: Például a Wella Professionals, a Schwarzkopf, a Loreal Professional cégek, a fodrászaiknak, franchise partnereiknek fizetős tréningeket tartanak. Megtanítják használni a termékeket, samponokat, hajápoló szereket, hajfestékeket…
  • Atlassian – folyamattervező és feladat nyomonkövető szoftver – hazai szakértők tanítanak be az egyes funkciókra. Cégre kell szabni, ezért is kérnek érte pénzt.
  • Salesautopliot – a marketing automatizációval foglalkozó cég bevezető trainingje pénzbe kerül, amiben ezt adják: “Segítünk Önnek egyetlen nap elsajátítani a SalesAutopilot alap építőkockáit, amivel a tréning alatt felépítheti első két egyszerű önműködő rendszerét a SalesAutopilot Ingyenes Csomagjának használatával anélkül, hogy Önnek bármilyen elkötelezettséget kellene vállalnia!” /Salesautopilot
    Engem meggyőztek egyébként, a nyáron elmegyek egy képzésükre. Így biztosan rászánok egy napot, vagy akár többet is, hogy foglalkozzak vele már az elején, és én sem turistaként megyek (nem csak nézelődni), sőt valószínűleg sok olyan tippet/tanácsot kapok, ami nemcsak az ő szoftverükkel kapcsolatos. 

Miért kell fizetned? Miért kérnek pénzt?

A válasz egyszerűbb mint gondolnád. Egyszerűen megelégelték a sok turistát, akik csak nézelődni mentek, de végül nem vásároltak, továbbá miután elkezdtek pénzt kérni:

  • Az emberek komolyan vették a betanulást is, nagyobb motivációval álltak neki és ez ki is tart sokáig (sokkal nagyobb a figyelmük). Ha valamiért pénzt adunk ki, azt jobban megbecsüljük, ez erre is igaz.
  • Máris egyfajta szűrőt vezettek be – Nem kellenek turisták!
  • Időt spórolnak a cégeknek is, vagyis a tanulóknak, mivel így biztosan foglalkozik vele.

Nagyon sok cég be is számítja a későbbi árba az oktatás díját, vagy kedvezményt ad cserébe, így valójában nem annyira megterhelő. Tanulság: ha ilyen területen működik a vállalkozásod, vagy olyanon, ahol kell tréning a termék/szoftver használatához, ott bátran dolgozz ki a fentiekhez hasonló megoldást.

Fotó: Puma Lab/Flickr