Ezt tanultam meg a tartalommarketingről több ezer cikk, és közel tízezer közösségi oldal bejegyzés megírása közben

Ezt tanultam meg a tartalommarketingről több ezer cikk, és közel tízezer közösségi oldal bejegyzés megírása közben

Van egy vicces sztorim arról, amikor a Minner első hetében még PR cikkeket értékesítettem cégeknek. Csak később, a Google Magyarország marketingesétől tudtam meg, hogy bizony ez tartalommarketing, illetve natív hirdetés (itt a sztori részletesen). Ez el is indított egy új irányba, főleg kommunikációban, illetve sokat foglalkoztam a témával, tanultam… Az utóbbi években gyakorlatban is alkalmaztam a tartalommarketinget, és rengeteg tapasztalatom lett, és természetesen jöttek az eredmények is.

  • SEO, keresőoptimalizálás: Először azt hittem, hogy nagyon nehéz lesz előrébb kerülni a Google-ban. Aztán jöttek szépen lassan az eredmények, és a különböző kulcsszavakra, kifejezésekre egyre előrébb kerültem a keresőben. Ezt minimális SEO beállítással értem el. Sokat segített, hogy az oldal WordPress, mert a hozzá kapcsolt “All in one” Seo bővítmény lehetővé tette, hogy azt lássa a Google, amit én akarok. Továbbá bevetettem néhány egyszerű SEO trükköt: Ingyen látogatók, vásárlók a Google-ból (SEO, keresőoptimalizálás tippek) – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 9. rész
    Azt is észrevettem, hogyha egy blogbejegyzést 2000-en elolvasnak, akkor az abban szereplő kulcsszóra (címben, vagy az első 160 karakterben, bevezetőben) pár hét, vagy 1-2 hónap alatt be tudok kerülni az első 20 találat közé, sőt, 2 hónap után akár az első oldalra is. Így kerültem pl. franchise szóra az első 5 találat közé a Google-ban (mondanom sem kell, már profitálok is belőle, véletlen jött haszon).
  • Közösségi oldalak: Az emberek szórakozni járnak a közösségi oldalakra (pl. Facebook, Instagram…), vagy híreket szeretnének olvasni…. és nem azt, hogy folyamatosan a reklámjaidat told a képükbe. Így érdemes megfogadni, hogy 10 tartalomból maximum 2 -ben szerepeljen direkt reklám. Folyamatosan érdemes kommunikálni a követőkkel. És élvezni azt, hogy folyamatosan eléjük teszi a logód, cégneved (ezt sokszor elfelejtik a cégek, pedig ez is egy fontos dolog).
    Nagyon fontos lehet a chatelés is, főleg, ha 18-35 év közöttiek a célcsoportod (itt most nem a chatrobotokra gondolok). Rá kell venni őket, hogy írjanak a FB oldaladon keresztül.
  • Blog: Bármilyen profilú cégnek jó lehet az, ha blogol a weboldalán.
    • Ezzel egyrészt előrébb kerülhet a keresőben,
    • másrészt látogatókat szerezhet úgy, ha azt megosztja a közösségi oldalakon.
    • A látogatók szeretik a hosszabb tartalmakat is, de például közösségi oldalról kattintva inkább a rövidebb tartalmakat preferálják. Ha Google-ban keresnek, és úgy találnak rá a tartalmadra, akkor a hosszabb blogbejegyzéseket preferálják. Ez a kereső találati listájában is meglátszik, mivel a 1500-nál több szavas tartalmakat előrébb helyezi. Rövid bejegyzések alatt, az 1500 szó alattiakat, vagyis inkább a 400-700 szavas bejegyzéseket értjük. Tehát FB-on érdemes a rövidebb bejegyzéseket megosztani, vagy olyan tartalmat, aminek már az elején is lejön a lényeges információ.
    • Fontos! A blogbejegyzések, blog funkciói:
      – informál: a cégről, termékről. előnyökről
      – szórakoztat: Sokan értékelik a nem nyomulós reklámokat, és ezt vásárlással díjazzák. A célcsoport érdeklődési körébe tartozó bármilyen tartalom alkalmas erre.
      – emlékeztet: Könnyű elérni, hogy egy megfelelő érdeklődőbázissal rendelkező oldalnál a látogatók a blogbejegyzések olvasása közben mindig emlékeztetve legyenek a vállalkozás tevékenységére, termékeire, előnyeire, tulajdonságaira….
    • Bizalom elnyerése: Blogtartalmaink olvasása közben elérhető, hogy elnyerjük a leendő vásárlóink bizalmát. Akár már egy-egy bejegyzés, amiben még reklám sincs, el tud indítani egy vásárlási folyamatot.
    • Kellenek a képek, infografikák, szöveg formázása..., melyeket több helyen is fel lehet használni: A látogatók szeretik az illusztrációkat és az olvasható, formázott tartalmakat.
  • Tartalommarketing, blog reklám: Érdemes létrehozni blogmarketing kampányokat, mert könnyen át tudunk adni információkat úgy, hogy közben nem zavarjuk az olvasót. Szinte helyettesíteni lehet a hírlevél kampányokat is, egy jól megtervezett remarketing kampánnyal. Úgy értem: reklámozd a blogbejegyzéseket például Facebook reklámmal (akár 3-10 Ft-os átkattintási költség is elérhető). Erre egy jó gyakorlati példát is hoztam az itt belinkelt cikkben >>> Mit taníthat egy bróker az online marketingről?
  • Marketing kampányok összefűzése: Jól összekapcsolható a többi marketing csatornával, és átterelhető a forgalom a blogról a Facebook oldalra, vagy egy adott termékre. Ez oda vissza működik. Erre jó példa lehet egy Instagram kampány. A Minner-re is többször beágyaztam az Instagram-ra feltöltött képeket.
  • Influcenerek, bloggerek: Nemcsak a saját blogunkon jelenhet meg tartalmunk, hanem akár más oldalakon, blogokon, influencerek által. Ez még több esetben segítheti is a Google-ban való előresorolást is az egyes kulcsszavakra, főleg akkor, ha linkeket is elhelyeznek a külsős bloggerek az oldalukon (belinkelik a cég tartalmát, termékét…). Érdemes cikkeket, megjelenéseket venni, mert így két legyet ütünk egy csapásra:
    1. Olyan új követőket szerezhetünk, akik még nem találkoztak velünk, termékünkkel.
    2. A meglévő érdeklődőket meggyőzi az, hogy máshol is találkoznak a promóciónkkal, termékünkkel…
    Tudod, jobb az, ha más mondja a termékedről, hogy jó, érdemes megvenni, mintha azt te mondanád (vagy a céged). Így érheted el, hogy széles körben ismert legyen a márkád, terméked. Tehát brandépítésben is fontosak a bloggerek, influencerek.
  • Szponzorált cikket vásárolsz? Ezt tartsd szem előtt: 
    Ha tele a cikk a reklámoddal az nem szponzorált cikk, hanem PR cikk. Viszont az senkit sem érdekel. Egy jól megírt témába, cégprofilba vágó cikkben elég, ha csak egy vagy két helyen (például a tartalom végén) szerepel a cégneved (akár kreatívan beleépítve a szövegbe). Már az kellő figyelmet jelent, és nem kell minden második mondatba beletenni. Az ilyen kampányok célja az, hogy adott téma elolvasása után tudjon társítani téged. Tehát a téma ne a terméked legyen, hanem ahhoz kapcsolódó információ, hír, kérdés megválaszolása… A célközönségnek kell írni és nem körbenyalni, felmagasztalni a céged, terméked.
  • Fogalmazz lazábban, írj élvezhetően: Az emberek nem MTI közleményeket akarnak olvasni a blogodon, vagy a reklám cikkedben.

Üzleti ügyfelek, vállalkozók számára szeretnél reklámozni?

A Minner.hu több százezres remarketing adatbázissal rendelkezik, napi 5-8 ezer olvasóval. Továbbá szakmai rendezvények által még nagyobb elköteleződést ér el. Referenciáink között még olyan nagy cégek is szerepelnek, mint a Duna House, vagy a BWT Hungary, Lurdy Póker Center, továbbá olyan KKV-k melyek már élvezték a Minner natív hirdetéseinek előnyét, sőt, még külföldi cégek is. Hogy működik? Olyan, mintha kibérelnéd a Minner-t. Havi 200 000 forintba kerül, és több tízezer olvasót tudunk ránavigálni csak a te cikkedre. Ezek a tartalmak natív hirdetések, és úgy szerepel benne a te reklámod, hogy nem zavarja az olvasókat, és 8-10%-uk tovább is kattint az oldaladra, promóciódra, landing oldaladra…. Igen, többes számot használok, mert már a Minner-t nem egyedül Mándó Milán írja, van mögötte egy team. Ha érdekelne az ajánlat részletesebben is írj emailt az info@minner.hu emailcímre!
A helyek viszont korlátozottak, egyszerre csak néhány cég tud megjelenni a Minneren, mivel nem szeretném elárasztani reklámokkal az olvasókat.

Mit tanultam még? 

Fotó: Flickr

Kommentek