Ezt tanultam meg több mint 10 millió forint reklámköltség elköltése közben a Facebook hirdetésekről az elmúlt 4 évben

Ezt tanultam meg több mint 10 millió forint reklámköltség elköltése közben a Facebook hirdetésekről az elmúlt 4 évben

Már több mint 10 millió forint értékben menedzseltem reklámokat az elmúlt 4 évben. Természetesen az összegben nem csak a Minner költései vannak bent, hanem az általam menedzselt cégeké is. A fenti képen egy 2015. decemberétől induló hirdetési fiókomat láthatod. Igen, több is van, mert a Facebookon reklámügynökségként vagyok fent így egyszerre több hirdetési fiókom is lehet (hasznos is). Különböző cégprofillal rendelkező cégeknek is készítettem kampányokat, így érdemes lesz átnézned a tapasztalataimat.

  • Nagyon-nagyon olcsó: Már-már megbabonázza az embereket, marketingeseket az, amikor meglátják az 5-10 forintos kattintásokat, vagy az esetenként akár 1 forintos kattintási költséggel futó hirdetéseket. Természetesen én is így vagyok vele, és ennek köszönhetően lehet elérned, hogy több tízezer látogatód legyen havonta. Sőt már napi 1-2 ezer forint költéssel nagy sikereket lehet elérni.
  • Amire sokan kattintanak az a legolcsóbb: Soha ne felejtsd el, hogy a Facebook szinte támogatja a jobb reklámokat. Így, ha látja azt, hogy sokan kattintanak a posztodra annál olcsóbban fogja adni a kattintásokat.
  • Blog és tartalommarketing működik a legjobban: A blogbejegyzésekre jobban kattintanak, sőt ezek növelik legjobban az elköteleződést. Sokkal jobb, mintha azt reklámoznád, hogy “Vegyél terméket most”. Közben pedig el tudod mondani az előnyöket a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban.
  • Merj szűk célcsoportot választani!: Akár már pár ezres célcsoport is nagyon hatékonyan tud működni. Főleg azért, mert így nem is kell nagy reklámköltséget elköltened. Olyan követőket szerzel, akik valóban érdeklődnek a céged, terméked, szolgáltatásod iránt.
  • Nyereményjáték: Majdhogynem külön cikket érdemelne “Ezt tanultam meg a Facebook nyereményjátékok hatékony lebonyolításáról” címmel. Egy-egy kis ajándéknak is örülnek az emberek, akár egy könyvnek is. Sőt a legtöbb nyertesem általában még soha nem nyert előtte semmit. Miközben tart a nyereményjáték könnyebb bemutatni termékeket, vagy a céget, mert a résztvevők figyelme nagyobb az oldal iránt, ilyenkor az organikus elérés is megnő.
  • Videó: Nem csak a változatos tartalom forma miatt érdemes videót alkalmazni, hanem azért, mert ezzel még hatékonyabban és még olcsóbban tudsz eljutni a követőidhez, vásárlóidhoz. Ehhez kapcsolódó cikk >>> 5 dolog, amiért a céged marketingjében elengedhetetlen a videó használata
  • Remarketing: Egyrészt remarketing nyújtja a legjobb megoldást a “vásárolj most”, vagy “direkt termék/szolgáltatás” típusú hirdetésere. Másrészt a blogmarketingben lehet további segítségünkre a FB remarketing hirdetés, mert így a törzs olvasóid láthatják a céges blogod újabb és újabb tartalmait. Érdemes ezzel tervezni a kampányokat is, mert sokat spórolhatunk. Én a 80/20-as szabályt alkalmazom: A reklámkeret 80%-a az új emberek, míg a 20% a régi látogatók (vagy csak adott kampányban résztvevők) megszólítására költöm el. Erről itt írtam>>> Szólítsd meg azokat, akik már jártak a weboldaladon, vagy vásároltak tőled! Remarketing – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 10. rész
  • Befektetés: A marketing nem költség, hanem… – Tudod mi kerül a pontok helyére? Nem véletlen írtam egy ilyen című cikket. Imádom a tőzsdézést, de az online/offline reklám maga a befektetések Kánaánja. Így a FB reklámozás is.
  • Az offline és online marketing jól összeköthető: Ez igaz abban az esetben is, ha nem költünk, hanem csak az oldalunkon posztolunk.
  • És természetesen még ezernyi dolgok, ezek a legfontosabbak, ha eszembe jut még valami kibővítem a listát, illetve a Minner Vállalkozás rovatában lévő cikkek is segítségedre lesznek. Sok-sok hasznos és ingyenes tipp, ötlet, tanács.
  • Folyamatos tesztelés: Én annak a híve vagyok, hogy egyrészt teszteljem is az adott hirdetési módot, másrészt ténylegesen ki tudjam 100%-ban használni. Így nagyon sokat tudok spórolni >>> Erről itt írtam >>> Mi lenne, ha úgy reklámoznánk, hogy … [Kutatás]

Mit posztolj? Mit reklámozz? Hogy működik a Facebook algoritmusa? (x)

Ebben segítek az ügyfeleimnek, tanítványaimnak a MinnerAkadémia.hu marketingoktatásán. Szeretnél úgy reklámozni, hogy az ne legyen tolakodó az embereknek, és legyen eredménye? Szeretnél kreatív, eredményes és élvezhető Facebook marketinget? Akkor neked szól ez a videós tananyag>>> Kattints ide <<<

Mit tanultam még?