“Felhőmesterek” uralhatják a piaci versenyt 2018-tól

“Felhőmesterek” uralhatják a piaci versenyt 2018-tól

Az Oracle felmérése szerint feltörekvőben van egy új vállalati réteg, az ún. „felhőmesterek” csoportja, akik a felhőszolgáltatások előnyeit kihasználva kritikus előnyre tesznek szert a piaci versenyben. A Longitude által kivitelezett globális felmérésében mintegy 730 informatikai szakértőt kérdeztek meg. Ebből kiderül, hogy a haladó szemléletű vállalatok egy nemrég megjelent, kisebb csoportja, az ún. „felhőmesterek” olyan szintű fejlettséget értek el a felhőszolgáltatások terén (átlagosan 70%, vagy annál is több alkalmazásukat emelték a felhőbe), hogy teljesítményük jóval meghaladja versenytársaikét.

A felmérés szerint a válaszadók 12%-át jelentő „felhőmesterek” sokkal inkább az adatokra támaszkodnak, innovatívabbak, továbbá az ügyféligényekre is sokkal gyorsabban, relevánsabb és agilisabb módon tudnak reagálni. A „felhőmesterek” a legnagyobb növekedést érték el a teljesítmény és a versenyképesség terén. Ezek a vállalatok képesek maguk mögött hagyni versenytársaikat, ezzel jelentősen megosztva az iparágakat, amelyekben működnek.

A lemaradók szimplán próbálnak felzárkózni annak ellenére, hogy többségük rendelkezik felhőstratégiával, és annak bevezetése folyamatban van vállalataiknál. Érdekes módon a megkérdezett IT szakemberek több, mint harmada (35%) állította, hogy teljesen kiforrott és nagyrészt bevezetett felhőstratégiával rendelkezik, közülük viszont csupán 18% sorolható a „felhőmesterek” táborába. Ez az arány jól mutatja a különbséget aközött, hogy a vállalatok mit állítanak magukról, és hogy valójában miként működnek. Magáról a felhőstratégiáról még többen (43%) állították, hogy jól haladnak annak bevezetésével, ezzel szemben a válaszadók ötöde arról számolt be, hogy a felhőstratégia fejlesztéssel még gyerekcipőben járnak.

A felhő azonban nem az egyetlen technológiai beruházás, amire a vállalatoknak 2018-ban gondolniuk kell. Az Oracle kutatásából az is kiderül, hogy a vállalatok igyekeznek az új évben kihasználni az új, innovatív technológiákban rejlő lehetőségeket, mint a mesterséges intelligencia (AI), a gépi tanulás vagy az automatizáció. Az IT vezetők több, mint negyede úgy vélekedett, hogy az automatizációnak fontos szerepe van üzleti szempontból, és csak másodsorban említették annak jelentőségét, hogy a vállalat képes legyen többplatformos szolgáltatásokat nyújtani. Az IT vezetők ötöde tartotta fontosnak a mesterséges intelligenciát és a gépi tanulást a vállalatán belül.

Andrew Sutherland, az Oracle hardver és technológiai alelnöke az EMEA és APAC régióban elmondta: „2018-ban a ’felhőmesterek’ és a mögöttük lemaradók között még tovább nőhet a szakadék. Azt már most is láthatjuk, hogy a legnagyobb tapasztalattal rendelkezők tudják leggyorsabban kihasználni az új vállalati technológiák előnyeit és az új fejlesztési metodológiákat, képesek ezekkel lenyűgözni az ügyfeleiket, vagy olyan léptékű versenyelőnyt alakítanak ki, amellyel kitűnhetnek a többiek közül. A gyors piacra jutás egyrészt a tapasztalaton múlik, hogy hogyan tudja egy vállalat adaptálni az újabb technológiákat, másrészt pedig, hogy a megfelelő felhőplatformba, infrastruktúrába és eszközökbe invesztál-e. Aki most nem zárkózik fel, akár végleg háttérbe szorulhat a piaci versenyben.”

Ugyan a válaszadók közel kétharmada egyetértett abban, hogy a felhő segítségével a vállalatok képesek jobban kiszolgálni az ügyféligényeket, magasabb szintű együttműködést, skálázhatóságot és agilitást tesz lehetővé, a biztonsággal kapcsolatos félelmek továbbra is jelen vannak. A felmérésben megkérdezettek körülbelül 54%-a érzi úgy, hogy súlyos biztonsági kérdéseket vet fel az IT folyamatok és adattömegek felhőbe való helyezése. Ezzel szemben 72% szerint az alkalmazások nagyobb biztonságban vannak a felhőben, mint korábban.

Akiket az adat vezérel
Az elemzési képességek terén a felmérés szintén éles különbséget mutat azon vállalatok között, akik fejlettebb, illetve kevésbé fejlett felhőtechnológiával élnek. Az előbbiek 60%-a állította, hogy sokkal könnyebben elemez bármilyen típusú adatot, és jelentős előnyei származnak a gépi tanulásra alapozó automatizációból és vizualizációból, míg a felhőt kevésbé kiaknázó cégeknek csak egy harmada tapasztalta ezt.

Nyolcból tíz magas fejlettségű felhőtechnológiával rendelkező vállalat mondta, hogy számottevő nyeresége keletkezett azáltal, hogy az adatait a felhőbe migrálta, továbbá hogy ezáltal képes különböző adatelemzési modellekkel kísérletezni. Közel ugyanennyien állították, hogy jobb belátást nyertek az adataikba a felhőnek köszönhetően.

Legfőképp a cégek integrálják az adatelemzési képességeiket egyetlen felhőplatformba, amely biztonságos hozzáférést nyújt az adatokhoz mind a telephelyeken, mind a felhőbeli adatforrásokban, ahol a legtöbb előny érvényesül.

Az Oracle Cloud Infrastructure platformját választók között találunk például olyan vállalatokat, mint a Skanksa, Pragmatyxs, Australian Finance Group, Benchmark, Pernod Ricard Asia, Telesoft és Total.

Tudnivalók a kutatásról
Az Oracle és az Intel a Longitude Research céggel összefogásban 730 vezető, illetve senior beosztású informatikai szakembert kérdezett meg 13 különböző országban (Ausztrália, Brazília, Dél-afrikai Köztársaság, Egyesült Arab Emírségek, Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Franciaország, India, Kanada, Kína, Mexikó, Németország, Szingapúr). A megkérdezett vállalatok mindegyikének éves bevétele elérte – vagy meg is haladta – az 1 milliárd dollárt (13%-uknál ez 10 milliárd dollárt vagy annál magasabb összeget is jelentett). A felmérésben érintett vállalatok az alábbi iparágakhoz kapcsolódnak: energiaipar/közművek, autógyártás, csomagolt fogyasztási cikkek, kiskereskedelem, egészségügy, olaj- és gázipar, pénzügyi, biztosítási és telekommunikációs szolgáltatások, média és szórakoztatóipar.

Kapcsolódó cikkek:

 

Kommentek