Fizetnél 2 millió forintot egy új ügyfélért? Vagy 10-100 000 forintot egy hirdetéskattintásért? Ha az USA-ban lennél, akkor fel kéne kötni a…

Fizetnél 2 millió forintot egy új ügyfélért? Vagy 10-100 000 forintot egy hirdetéskattintásért? Ha az USA-ban lennél, akkor fel kéne kötni a…

Amikor megnéztem, hogy az USA-ban melyek a legdrágább kulcsszavak, Adwords kattintási árak, azonnal örültem, hogy itthon Magyarországon kell versenyeznem. Bár átlagárakat látsz majd az alábbi infografikán, tudnod kell, hogy van olyan kulcsszó, amiért kattintásonként 1000 dollárt is fizetnek a cégek. És az még nem konverzió! Oké, az is igaz, hogy elég sok előnyük van hozzánk képest marketingben, mármint ha csak az alap marketing, reklám kultúrára és tudásra, tapasztalatra gondolok. Azt hiszem, hogy ott aztán tényleg jól meg kell fizetni a jó szakembert. Már értem azt is, hogy miért keresnek olyan sokat ott a szövegírók.

Két infografikát is hoztam. Egy átlagárasat, és egy top-kulcsszavasat. Előbbi 2017-es, utóbbi 2016-os adatok alapján. A második ábrát megnézve… huhh, azért a jogászoknak jól bele kell nyúlniuk a zsebükbe. Gondolj bele, hogy ott már egy 20%-os CPC költségcsökkentés is mennyit jelent!

A kulcsszavak az alábbi ábrán összevonva szerepelnek, kategorizálták őket.

Kíváncsi vagy, mennyibe kerül külföldön az átlagos CPC? 

Forrás: www.wordstream.com