Ha ezeket mondod a meglévő vevőidnek, akkor még több bevételre tehetsz szert – A szavak ereje a vevőkommunikációban

Ha ezeket mondod a meglévő vevőidnek, akkor még több bevételre tehetsz szert – A szavak ereje a vevőkommunikációban

Több éves értékesítési és sales munkám alatt több olyan dolgot is megtapasztaltam, melyek neked is segítségedre lehetnek abban, hogy a vevőidet még hatékonyabban ki tudd szolgálni, illetve maximalizáld a bevételeket. Mernék benne fogadni, hogy te is úgy gondolod, hogy a vevőd minden információval rendelkezik a te boltoddal, tevékenységeddel, termékeiddel kapcsolatban. Igaz? Pedig, ha tudnád…, hogy nem. Lássuk a Minner tippeket!

Nem veled, a termékeddel, vagy a cégeddel fog foglalkozni egész nap a vevőd
Fontos dolog, amit sokan elfelejtenek. A vevők többsége soha nem tudja 1000%-ban, hogy neked még milyen szolgáltatásaid, termékeid vannak. A legminimálisabb információkat begyűjti, ami neki szükséges a vásárláshoz, de se többet, se kevesebbet. Továbbá termék és szolgáltatástól is függ az, hogy vajon tudja-e, hogy szüksége van adott termékre. Mert lehet, kellene neki, csak rosszul van kommunikálva, vagy ahogy már olvashattad, nem is tud róla, hogy van nálatok. Bár egy utópisztikus világban biztosan kenik-vágják a vevők a cégek kínálatait 🙂

A tömeg vonzza a tömeget? 
Nemcsak a fizikában, hanem bizony a vásárlásoknál is megfigyelhető, hogy azokat a termékeket/szolgáltatásokat sokkal jobban veszik, amit a többség is választ. Tehát akár online, akár offline kommunikációban a vásárlóidnak mondd el, hogy mi nálatok most a TOP3, TOP5 eladott termék, akár kategóriánként is. Természetesen a vevő igényeihez igazítod, melyik termék-/szolgáltatáskategóriát emeled ki.

A figyelmesség aranyat ér
Nemcsak a társas, de a vevőkapcsolatokban is fontos a figyelmesség. Hogy tudd, legutóbb mit rendelt a vevőd, hogy érezze figyelemmel kíséred a vásárlásait, hogy érezze törődsz vele, nem csak egy vásárló a többi között. Ehhez viszont szükséged van ahhoz, hogy megfelelő adatbázist vezess a vevőidről, ügyfeleidről. Ebben segít neked egy jó számlázóprogram,  vagy CRM rendszer. A  cikk megjelenését támogató szamlazoprogramom.hu -nál mindkettőt megkapod úgy, hogy bármikor, akár hajnali 4-kor felébresztve is pár perc alatt meg tudod mondani az ügyfélnek, mit és mennyit rendelt legutóbb (“Ugyanazt kérem, mint múltkor…”). Vagy éppen látod arról a statisztikákat, amit az előbbi bekezdésben írtam, hogy a vevőitek többsége miből vásárolt a legtöbbet, mi a legnépszerűbb termék. Persze ezt akár tudhatod rutinból is, viszont érdemes mélyebben utána nézni egy-egy kategóriában is külön-külön. Használj profi online számlázóprogramot, CRM rendszert!

Újdonság
A cégek többsége azt gondolja, nekik nincs újdonságuk. Pedig kicsit kell csak terméket/szolgáltatást változtatni, árat, csomagajánlatot… és máris lehet mondani a vevőnek: “Van egy újdonságunk, ami nagyon tetszett a többi vásárlónknak is, neked is fog …” Azt is mondhatom, hogy ez amolyan varázsszó, mármint az újdonság. Ezt akár meg is tanulhatod az Apple-től, látod, ők is milyen nagy show-t csinálnak az újabb és újabb iPhone készüléknek, új funkciókról percekig beszélnek. A vevőkben erősíteni tudod a márkád iránti érzéseket, bizalmat, tehát nem csak vásárlásra ösztönzöd.

Upsell – “Ehhez még ajánlanám a ….”
mcdonalds-450433_640Ha nincs upsell terméked, vagyis kiegészítő olyan termék/szolgáltatás, amit ajánlani tudsz még a vásárlás mellé, akkor ideje elkezdened olyat is felvenni a termékeid közé. Ott van már a vásárló, maximalizáld a bevételed, és bizony lehet, nem is tudja, hogy adott terméket/szolgáltatást nálad is eléri. Tudtad, hogy már több millió dollárt ért a McDonald’s-nak az a mondat, hogy “Adhatom 100 forintért nagyobb krumplival?”?
És akkor még hozzápárosítod azt is, hogy a “vásárlóink többsége még …. ezt is megvette” (kiegészítő, kapcsolódó termék ajánlására gondolok). Na, akkor kimaximalizáltad azt a vevőkommunikációt, amit csak lehet.
Egyébként a McDonald’s-nál már a hasábburgonya is részben upsell termék.

A fent említett tippek még jobb kivitelezésében segítségedre lesz a szamlazoprogramom.hu, ráadásul eddig csak náluk láttam olyan kliens programot, amitől az üzletkötőid is hatékonyabbak lesznek az értékesítésben. Próbáld ki a 30 napos ingyenes demó verzióját a programnak! >>> Kattints ide <<<

Ehhez kapcsolódó tartalmak: