Ha startupod, akkor ne felejtsd el használni az Airbnb trükkjét

Ha startupod, akkor ne felejtsd el használni az Airbnb trükkjét

Lehet, hogy már hallottad is a Airbnb trükkjét, de nem baj, ha újra felelevenítjük, mivel a gondolatmenetet, ötletet alkalmazni lehet más vállalkozások esetében is. Az olyan startupok esetében lehet jó ez trükk, akik főleg nagy adatbázist kezelnek, vagyis adatbázison alapul a vállalkozásuk. Na, de mi volt a trükk, amivel több millió felhasználót szerzett a rövid távú lakáskiadásokban utazó cég?

A hack

Growth hack témában sok helyen olvasni az Airbnb ügyes trükkjét, aminek köszönhetően ugrásszerű növekedésnek indult az új startup. A Craigslist nevű, az USA-ban egyik legnagyobb apróhirdetési portált használták ki. Ott találták meg azokat az embereket, akik hasonló hirdetéseket tesznek fel, vagy rövid távra keresnek szállást (és nem hotelt).
Két dolgot is megcsináltak:

  • Az első az, hogyha te feladtál egy hirdetést az Airbnb-re, akkor azt egyből fel tudtad tenni a Craigslistre egy gombnyomással (automatizálták).
  • Illetve lakás/apartman hirdetőket kerestek meg a Craigslisten, hogy tegyék fel a hirdetésüket Airbnb-re is.

Amire a nagy apróhirdetési portál észrevette a trükköt már több millió felhasználót szerzett az akkor még új startup. Természetesen a Craigslist utána már korlátozta az ilyen lehetőséget, de ekkor már mindegy is volt.

Mire tudod ezt felhasználni?

Egy ügyes kommunikációval ki tudod használni az apróhirdetési piacot. Próbáld ki! Sőt, egyébként bármilyen cég esetén érdemes apróhirdetési portálokat használni. Bármennyire is régi platform, érdemes apróhirdetéseket is használni a marketingünkben.

Ehhez kapcsolódó tartalmak: 

 Forrás: andrewchen.co
Fotó: Open Grid Scheduler/Flickr