Halásszunk a zavarosban? Megszűnhet a Magyar Nemzet, Lánchíd Rádió… Piaci lehetőségek a hazai média átrendeződése közben

Halásszunk a zavarosban? Megszűnhet a Magyar Nemzet, Lánchíd Rádió… Piaci lehetőségek a hazai média átrendeződése közben

Nagy média átrendeződés folyik az utóbbi időben a hazai sajtóban, és most a tegnap bejelentett Magyar Nemzet megszűnésével egy újabb mélypontra kerültünk. Biztosan hallottál már arról, hogy jelenleg a legtöbb média a jobb oldal kezében van, és független, vagy éppen az ellenzékhez tartozó médiacégek listája egyre karcsúbb. Talán az RTL Klub, HVG, 168 óra, Index.hu, 24.hu, 444.hu maradt talpon. A megyei, vidéki médiatermékek nagy része szintén a jobb oldal kezében van. Most érdemes a zavarosban halászni? Milyen ötlete van a Minnernek?

Érvek egy új (független) média cég mellett

Felteheted magadban a kérdést, hogy miért is indítanál el bármit azért, hogy a célkeresztbe kerülj. Teljesen jogos gondolat, ám egy új oldal elindításával még nem fogod felhívni magadra a figyelmet. Szerinted a Minner.hu indulása előtt (vagy abban az évben) gondolta volna bárki, hogy a piacból ki fogok hasítani egy szeletet? Aztán 1 év múlva már szépen nőttek a reklámbevételek, sőt 3 év után pedig még inkább, és a nagy cégek is nálam költik el azt a pénzt, amit mondjuk a Portfolionál, vagy a HVG-nél költenének.

  • Nem az a cél, hogy egyből berobbanj. Ilyen tisztogatás arra jó, hogy egy jelenlegi indulással sokkal jobb pozícióban leszel 1-3 év múlva, mint aki akkor indul majd el.
  • Mivel még csak most startolsz, senkinek nem fogod szúrni a szemét.
  • A szponzorok is jobban örülnek egy független sajtótermékben való reklámozásnak, mint egy nagyon egyoldalúban.
  • Jó tervezéssel lehet profitábilisan működtetni a sajtótermékedet.

Ötletek új médiára (hír alapú, nem búlvár)

A Minneren található 200 vállalkozás ötlet között természetesen médiával kapcsolatos ötletek is felkerültek. Most ideje lesz leporolni őket, mert pont aktuálisak. Mint ahogy már fent is említettem, nem kell nagy indulási költségekbe kergetni magunkat, tervezés, tervezés, tervezés (Tudod, butítsd le a vállalkozás ötleted! Indulj -1 ről!) Nézzük is őket:

  • 75. üzleti ötlet – Közösségi hírbejelentő weboldal – a teljes ötletért kattints ide
    Ez az ötlet jár a fejemben, mióta látom a nagy média átrendeződést. Egy Wikipédia szerű, akár önkéntes szerkesztők által üzemeltetett oldal is lehetne. A lényege tehát az, hogy létrehozol egy olyan weboldalt, ahová a felhasználók (mondjuk Facebookos vagy Google-s regisztációval) a környezetükben történt eseményeket, híreket tudják feltölteni. Címet is adnak neki, és leírást, illetve képet, videót is tehetnének bele. Ez megjelenik a weboldalon, és egyrészt a visszajelzésekből is látszani fog majd, mi az, ami fontos hír, másrészt a hír hitelességét is lehet mérni, ha több bejelentés történik adott eseményre, hírre. Érdemes lesz az ugyanarra a hírre vonatkozókat összevonni. Amolyan topic féleségbe, vagy hasonlóan mint egy fórum, vagy pl. a Reddit.
  • 122. üzleti ötlet – CoffeeTimes – a teljes ötletért kattints ide
    Egy olyan vállalkozást indíts, ami kávézókba juttat el hasonló kialakítású újságokat. Például 20-24 oldal terjedelemben (kb. Pesti Est méretű újságra gondolok). Ebben az újságban egyrészt lennének olyan érdekes hírek, melyeket egy kávé mellett nyugodtan el lehet olvasni, másrészt lennének szponzorált cikkek, reklámok… A bevételed a reklámozókból jön egyrészt, helyi cégeket keresel meg, illetve nagyobb brandeket. De ezzel nem mondtam újat.
    Mennyi példányszámban kell az újság? Annyi, amennyi asztal van egy-egy partnered kávézójában, illetve egy kicsivel több, hogy tudják pótolni az elvitt újságokat (tehát pár 100 darabról beszélünk, költséghatékonyság level99, mivel egy lapra több olvasó is jut). Miért viszik el majd? Itt jön a lényeg! Szervezel nyereményjátékokat, teszel bele kuponokat, helyi kuponokat. Ezeket Facebookon reklámozod például. Jó a kávézóknak, mert a kuponért bemennek a vendégek, jó a helyi cégeknek, mert a kuponosok elég őrült vásárlók. Látod tehát, hogy nem kell sok példány! Online verzió is legyen, akár helyi aldomainekkel, pl. sopron.minnercoffee.hu (az én esetemben ez lenne). Ide lehetne extra dolgokat tenni. A gondolatmorzsát már elhintettem, így csak tovább kell gondolnod.

Nem a médiában gondolkodsz? Sebaj! Akkor nézd át a közel 200 további vállalkozás ötletet a Minner gyűjteményében! Kattints ide! 

Volt már olyan, hogy valaki megvalósított egy ilyen ötletet?
Naná! Csak nem írom le, mert akkor nem kezdenél bele! Mindenki máshogyan valósítja meg! Gondold tovább az ötleteket!
Hogyan kezdjek neki? Ehhez írtam egy cikket:
Így használd a Minner vállalkozás ötleteit Vagy nézd meg én hogyan valósítottam meg az egyiket (videós esettanulmány): Így valósítok meg egy vállalkozás ötletet - vlog
Szeretnéd képezni magad, hogy még jobb vállalkozó legyél?
A Minner Akadémia videós oktatása segítenek benne! www.minnerkademia.hu