Hogyan indítanék be egy WordPressel foglalkozó, WP piacra fókuszáló startupot? – webfejlesztő piac

Hogyan indítanék be egy WordPressel foglalkozó, WP piacra fókuszáló startupot? – webfejlesztő piac

A világon minden negyedik weboldal WordPress tartalomkezelő rendszerrel készül. Döbbenetes adat, %-os értékben ez 27,8%, tehát ekkora jelenleg a %-os részesedése a WP-nek a weboldalpiacból. Ezzel már lehet mit kezdeni. Erre a tartalomkezelő rendszerre már akkora piac épült, hogy például egy WordPress websablonokkal foglalkozó cég, az Avada már több mint 16 millió dollárt keresett az elmúlt 6 évben, ami átszámolva 4 milliárd forint. Ugye-ugye! Ez már jól hangzik. És tudod mi a legjobb az egészben? Hogy még nem vagy elkésve!

A cikksorozatban azt mutatom be, hogy én milyen módon lépnék be adott piacra, adott termékkel/szolgáltatással úgy, hogy maximum 1-2 millió forintom van beindítani a vállalkozást. Ha ennél több lenne, akkor sem módosulna a kivitelezés, maximum felgyorsulna a megcélzott időtáv.

A startup-ötlet

A korábbi “Hogyan indítanék be… startupot” cikkekben főleg lean szemléletet alkalmaztam, de most nem így lesz. Ezen a piacon elég jól látszanak az igények, piaci méretek, trendek. Így bele kell vágni!
Két irányt határoztam meg:
Websablon-készítés
Egy olyan céget szeretnék (indítanék), ami websablonokat készít WordPresshez. Jó az Avada és a Divi (mindkét cég WP sablonokat fejleszt) drag & drop megoldása is, vagyis a felhasználók “húzogatós” módszerrel készítik el a weboldalakat, pl. modulok hozzáadásával, ide-oda húzogatásával. A koncepció jó, hasonló, erre épülő ötletem van. A felhasználó úgy válogatja össze, állítja össze a weboldalát, mintha a pizzájára kiválaszthatná a feltéteket. Csak az előbbiekhez képest az a különbség, hogy szinte egy telepítőn keresztül megy végig.


Kitekintés – Ez tipp, ötlet neked. Egyébként a piacon elég fapados az egyes pluginok (kiegészítők a weboldalakhoz) beállításának, “telepítésének” a folyamata. Ezt lehetne dizájnolni, ez is egy jó célpiac.


Az ötlet alapján így nézne ki.

  • Kiválasztja, hogy melyik szektorban tevékenykedik a cége (autóipar, kozmetika, szolgáltatás…)
  • Ezután kiválasztja a főoldal és az aloldalak sablonját, elrendezését, színvilágát.
  • Majd elkezdi feltölteni például a képeket, szövegeket. Mindent ment a rendszer, és később is tudja folytatni, vagy át is tudja ugrani az adott beállítást. A képeket saját maga testre tudja szabni, vágni, hogy jól jelenjen meg a weboldalon.
  • … (mindent azért nem írok le, maradjon egy kis titok is)…
  • Majd kész a weboldal, amit bármikor tud módosítani.

Természetesen a supportért tud majd többet fizetni. Előre kap egy csekklistát, hogy mit kell előkészítenie a weboldal létrehozásához.

Marketingautomatizáció – landing oldal készítése
Akinek van weboldala, természetesen szeretné reklámozni is a weboldalát, termékeit. Így már van is upsell ajánlata a cégnek, és nagyobb bevételt tudunk elérni. Érdekes, de profi landing (érkező) oldal készítő plugin nincs a WordPresshez, amit én is jó szívvel tudnék ajánlani. Tehát egyrészt ez is egy jó piac. Landing oldal az, amikor egy-egy terméknek egy kampány erejéig külön egyoldalas reklám oldalt készít a cég. Nos ehhez adna a cég szintén sablonok alapján összekattintható megoldásokat (pl. landing oldal összekapcsolása hírlevél küldővel, vagy bankkártyás vásárlás, számlázás….). Itt partnereket is kell majd keresni.

A WordPress piac és én

Ahogy a többi ötletnél, itt is megvizsgálom, hogy az ötlethez én mit tudok hozzáadni. Ez arra lehet jó, hogy a saját vállalkozásod ötleténél te is vizsgáld ezt meg. Szóval én már több mint 10 éve foglalkozom ilyen tartalomkezelő rendszerekkel, sőt, 1,5 évvel ezelőtt egy féléves webfejlesztő, php programozói tanfolyamot is elvégeztem. Rájöttem, ha még profibb marketinges akarok lenni, akkor ez is kell hozzá. Szóval ennek az ötletnek a megvalósításában segít, hogy van piacismeretem, és értek valamennyire a programozáshoz, így tudom mit lehet leprogramozni, mennyi idő, és kit kell megbíznom hozzá. Illetve a marketinget természetesen én csinálnám az elején.

A piac – WP fejlesztés, sablonok

Az alábbi ábrán azt látod, hogy az összes weboldal 27,8%-a WordPress alapú, illetve a CMS (tartalomkezelő rendszer) oldalakon belül a WP piaci részesedése 58,9%. Tehát a legnagyobbat választottam, és a piac is elég nagy. A célpiacom – a fenti ötlet leírásából is kitűnik, hogy – a kisebb, helyi vállalkozások, tanácsadó cégek, kisvállalkozások.

Weboldalak “típusa”, milyen rendszerre épül – Forrás: W3Techs

Piacra lépés

1. év

Itt most eltérek a cikksorozatban leírt lean szemlélettől, és csak akkor lépek a piacra, amikor már a béta verzió kész van. Nézzük is, milyen pontokon megyek végig.

  • Nem lesz olcsó a fejlesztés, ezt most nem úszom meg. Legalább 1,5 millió forinttal számolok.
  • Ugyanott fogok én is nyomulni, ahol az AVADA és a Divi, vagyis a Themeforest.net websablon értékesítő oldalon. Bár kell majd költeni már az elején reklámra, ez később organikus vásárlókat fog jelenteni számomra.
  • Kiépíteni partneri, vagy affiliate kapcsolatokat (ötlet második része) olyan marketingrendszerekkel, amiket tovább tudok értékesíteni, ajánlani az ügyfeleknek, vagy beépíteni a rendszerbe.
  • Bár furán hangzik, de elkezdeni WP-vel kapcsolatos blogtartalmakat gyártani, pluginokat kiajánlani a blogolvasóknak. És itt jön a csavar.
    • A blogon egy-egy bejegyzésben pluginokat (kiegészítők a weboldalakhoz) ajánlok, akár ingyeneset, akár fizetőset.
    • A pluginok között ott a saját websablon ajánlóm, hogy ez kompatibilis vele…. sales szöveg….
    • A fizetős plugintippekre teszek affiliate, partneri linket, így ha valaki rákattint és vásárol, én is kapok jutalékot. Ez extra profit, és pozitív hozadéka lesz, hogy a blognak jó lesz a SEO-ja (keresőben előre kerül).
  • Melyik piacra célzok? Természetesen a magyar jó tesztpiac, de itt ebben az esetben a Themeforest ügyfeleire, felhasználóira, illetve nemzetközi szinten.

2.- 3. év

Itt kezdődik komolyabban a fejlesztés és a rendszer további elemeinek változtatása, új funkciók fejlesztése. Ezeket nehéz lenne most leírni, mert függ a felhasználói visszajelzésektől, a vevők igényeitől.

Mit csinálj az ötlettel? 

Gondold tovább! Gondolkozz ebben a piacban! Találj ki rá valami más megoldást, vagy valósítsd meg ezt csak módosítva, hozzátéve ezt-azt!

A cikksorozat további részei:

Fotó: Serge Kij/Flickr