Hogyan kell értelmezni ezt a képet? Vagyis a napi 1%-os javulás, pozitív változás már elég a sikerhez?

Hogyan kell értelmezni ezt a képet? Vagyis a napi 1%-os javulás, pozitív változás már elég a sikerhez?

Nagyon sokszor párhuzam vonható egy sportoló és egy vállalkozás között. Több helyen példaként hozzák  a fent látható képet üzleti vonatkozásban, a siker receptjeként, vagy éppen motivációs céllal. De mit is jelent ez? Honnan származik az elmélet, van-e már előttünk minta és mi mit tudunk vele kezdeni? Kezdjük a legelején, ezt az elméletet ki alkalmazta nagyon jól?

A példa itt van előttünk

Dave Brailsford a Team Sky kerékpárcsapat vezetőjének a filozófiája a “marginal gains”. Az elmélete az, ha mindennap csak 1%-kal javítjuk a teljesítményünket, ha tudunk javítani valami kis apróságban, akkor rövid időn belül sikereket érhetünk el. Ezt ő a csapatában olyan tökéletesre fejlesztette, hogy szinte a semmiből többszörös bajnok csapatot csinált (pl. 2012 és 2017 között 6 évből 5-ször az ő csapatuk vitte el a trófeát, Froome és Wiggins). Hogyan? A táblázat alatt folytatom.

Az elmúlt tíz év Tour-bajnokai

2007: Alberto Contador (spanyol)
2008: Carlos Sastre (spanyol)
2009: Contador
2010: Andy Schleck (luxemburgi)
2011: Cadel Evans (ausztrál)
2012: Bradley Wiggins (brit) – Team Sky
2013: Christopher Froome (brit) – Team Sky
2014: Vincenzo Nibali (olasz)
2015: Froome – Team Sky
2016: Froome – Team Sky
2017: Froome – Team Sky

A recept:
A kerékpárcsapat vezetője Dave mindenen, amin csak javítani tud, azon javít. Azt mondja elég, ha csupán 1% -kal is, de amint tudunk, javítsunk. Amin csak javítani tudtak, azon mind javítottak. Például

  • úgy alakították ki a sportolók ruháját, hogy az számukra kényelmesebb legyen, kellemesebb anyagból készüljön.
  • Versenyzőik számára minden hotelbe saját párnát és takarót visznek, hogy mindig a már általuk megszokott ágyneműben aludhassanak, vagy például az étrendjüket is javították folyamatosan.
  • Sportolóik számára egyénre szabott kerékpárnyergeket alakítottak ki.

Ezeket folyamatosan alakították ki és tesztelték le. 2009-ben a vezetőség célul tűzte ki, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően csapatuk 5 éven belül bajnoki címet szerez. A kitűzött céluk három év múlva teljesült, sőt azóta uralják a Tour de France-t.

Így tudod ezt a módszert használni te is a mindennapokban

Általában túlbecsüljük egy adott esemény fontosságát (pl. a cég életében egy fordulópont), míg alábecsüljük a sok kicsit, rendszeres változást, vagy (jelentéktelen) pillanatnyi döntés fontosságát. Na nem kell megijedni, sokkal egyszerűbb, mint ahogy most leírtam.
A lényeg az, hogy folyamatosan, ahol csak tudod, javítsd, fejleszd a céged, a folyamataidat, termékedet, ajánlatodat, mert ezek később összességében nagy javulást fognak eredményezni. Mire gondolok konkrétan? Néhány példát pontokba  szedtem:

  • A facebook és adwords hirdetések optimalizálása, pl.: új szövegek használata.
  • Egy-két új landing oldal változatot beüzemelsz vagy letesztelsz.
  • Egy-egy dolgot kiszervezel, pl.: szövegírás.
  • Megpróbálsz csökkenteni a havi rendszeres kiadásaidon, pl.: kedvezőbb telefondíj-csomagot választasz.
  • Egy folyamatot elkezdesz automatizálni, pl.: számlázóprogram használata.
  • Produktivitás növelése (folyamatok javítása), pl.: vásárlási adminisztráció, vásárlókkal való kommunikáció.

Ha ezeket megvalósítod, vagy ezekhez hasonló dolgokban egy kis fejlődést viszel véghez nap mint nap, akkor növelheted céged teljesítményét, sikerességét.

Én a Minnernél ezt a következőképp alkalmazom: Minden egyes újabb rendezvény szervezésénél egy-egy dolgot javítottam, hozzátettem. Például az eseményeken hostessek segítik a munkámat, a jegyeladásokat automatizáltam (online számlázás, bankkártyás fizetési mód). A MinnerAkadémia videós oktatásnál a videók minőségén javítottam, most még csak stúdió bérléssel, de később saját stúdió használattal. De például egy erősebb, jobb teljesítményű laptop is hozzájárult, hogy gyorsabban elkészüljenek a videók (vágás, renderelés). A következő ilyen kis változás most a hangszintek (hangerő) optimalizálása lesz. Összességében ezek csupán apró dolgok változtatását jelentik, mégis együtt egy nagy pozitív változást eredményeznek. 

Forrás: 24.h , Harvard Business Review
Fotó: jamesclear.com