Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 5.rész: Nincs elég tőkém, ingyenes vevőszerzés

Dátum

Megosztás

Nem mindig áll rendelkezésre megfelelő tőke, amiből tudsz reklámozni, megjelenéseket venni… Így maradnak az olyan megoldások, melyek ingyenesek, vagy kis költségvetéssel is megvalósíthatók. Természetesen itt majd az idő lesz, ami a ráfordításod lesz, mert a legtöbb ingyenes megoldás időigényes. A cikksorozat első részében már említettem olyat, amit ide is fogok sorolni. Nézzük mivel is tudod úgy felturbózni a céged, hogy ne kelljen vagyonokat költened rá.

Mielőtt belekezdünk, a legfontosabb! Ahhoz, hogy működtetni tudd majd a gépezeted, mindig kell új érdeklődő. Vagyis mindig, mindennap azon kell dolgoznod, hogy vevőd legyen. Ha egy napot is kihagysz, az már baj.

Kapcsolatépítés

Ebben néhány tipp:  Az első egy ingyenes trükk, a másikra viszont később többet is kell költened.

  1. Mindennap egy találkozó. Természetesen cégprofiltól függ, hogy mennyire használod ezt a tippet, de majd meglátod, bármilyen cég esetében hatékony lehet. Legyen az bárki, ismerős, régi osztálytárs, barát, csak szervezz újabb és újabb találkozókat. Minden napra egyet. Majd meglátod, hogy mennyire megugranak a kapcsolataid. Beszélgessetek, érdeklődj milyen olyan kapcsolata van, aki neked jó lehet. Meg fogsz lepődni, hogy ez mennyire hatékony. Folyamatosan beszélgess, akár online, akár offline, érdeklődj, kérdezd meg őket, mi van velük… (hidd el, lehet, hogy csak te leszel az, aki így érdeklődik irántuk, és ez jó pont.)
  2. Üzleti találkozók, rendezvények, üzleti reggeliken való megjelenés. Használd ki az ingyenes, vagy pár ezer forintos eseményeket. Erre jók lehetnek még a meetupok is (startup rendezvények).
  3. Vezesd az üzleti kapcsolataidat, írj le minél több információt róluk. Erre jó megoldás lehet a Trelló. Itt írtam róla. 
  4. Egy kis reklám: Ha szeretnéd még jobban növelni a kapcsolati tőkédet, akkor javaslom fektess be a Minner videós üzleti kapcsolatépítés oktatásába. Sokkal hatékonyabban tudod majd növelni a kapcsolataidat. >>> Kattints ide és vedd meg! <<<<

Apróhirdetés

Nem, nem őrültem meg! Sokan már elfelejtették, hogy létezik az apróhirdetés, pedig még mindig érdemes rajta hirdetni, szolgáltatást, webshopot, termékeket, oktatást…. bármit. A legtöbb ingyenes, de már pár száz, vagy ezer forintért nagyobb „elérést” tudsz elérni. Csak egy rövid példa. Én Minner.hu -ként hirdettem a jófogáson, és elég jó konverzió volt, nem csak érdeklődők jöttek az adott promóciómra, hanem még látogatókat is szereztem az oldalra.

Kupon oldalak

Erre külön készülnöd kell, meg kell tervezned mit értékesítesz kuponokon keresztül. Érdemes belépő terméket meghirdetni ilyen oldalakon. Erről itt írtam részletesebben: 5 cég, akik tényleg jól használják a kuponoldalakat, és többet profitálnak, mint a többiek 

Hideghívás, telefonálás, sales, telemarketing

A telefonszámlád mindenképpen fizeted, akkor már érdemes picit többet költened, és korlátlan csomagajánlatra váltani az adott szolgáltatónál. Már mindegyiknél van ilyen, átlagban havi 10 000 forintért elérhető. Összegyűjtöd a megfelelő telefonszámokat, és napi 50-100 telefonhívás már meg is hozza a sikert. Sok-sok könyv áll rendelkezésedre, hogyan kell telefonálni, telemarketingezni. Illetve néhány tipp:
– Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 6.rész: Telemarketing – telefonos sales
– Random névjegykártyából új üzleti kapcsolat, megbízás…

Menj! Menj! Menj!

Bizony, ez talán a legjobb példa! Menj el a leendő vevőidhez, akár előtte egyeztess velük, vagy menj személyesen, és hagyd ott a bemutatkozó anyagod. A legtöbb helyen tudsz beszélni legalább egy döntéshozóval, vagy ha nem is, akkor is már betetted a lábad. Kérdezd meg, mikor jön be a főnök… Persze ez is cégprofilodtól függ, de ha rád illik, akkor csináld!

Ajánlás

Bármelyik előző felsoroltat csinálod, vagy bárkivel beszélsz, mindig kérdezd meg, hogy „Tudsz valakit, aki ………-vel foglalkozik? Add meg az elérhetőségét!…” Merj kérni! Tudtad, hogy jobb érzés adni, mint kapni? Igen, ez elég közhelyes, de tényleg így van. Az emberek szeretnek segíteni, így merj kérni kapcsolatokat, ajánlást!

Sajtóközlemény, infografika, kutatás

Készíts olyan tartalmakat, amit nagy eséllyel átvehet a sajtó.
pl.
– kérdőívezzél, majd értékeld ki az adatokat, készíts belőle sajtóközleményt
– készíts kreatív infografikát, akár a fenti statisztikából, vagy másból, és azt küldd el a sajtónak
Nekem is már bejött! A fiatalok vállalkozó kedvét vizsgáló kutatásom eredményeit több helyen is kitették ingyen.

Gerillamarketing

Nagyon olcsó megoldások is léteznek. Csak egy kis kreativitás kell. Erről itt olvashatsz.  Gerillamarketing tippek, trükkök, ötletek – így csináld

A Facebook alapja

Sokan elfelejtik, hogy a FB-nak van egy olyan funkciója, hogy bizony nap mint nap a követők elé teszi a logónkat. Ezt érdemes fejben tartanod. Mert bizony így fognak téged fejben tartani a követők, leendő vásárlóid. Tanuld meg azt, hogy kreatívan posztolsz. Mondd mindenkinek, hogy kövessék a céged oldalát FB-on. A fenti példákhoz is ezt hozzá is írhattam volna. Legyen rajta a névjegykártyádon, a weboldaladon, a szórólapodon, mond az üzleti eseményeken, sőt már lájkoltasd be vele ott az oldalt.

Legyél mindig naprakész

Mindig legyen nálad névjegykártya, akár bemutatkozó anyag, vagy legalább el tudd navigálni az illetőt a weboldaladra. Bármi megfelel, mert bárhol bármikor lehet potenciális vevő, ügyféljelölt. Forogjon a céged, branded körül minden. Erre hamarosan írok egy sztorit a Minneren, és utána ide beszúrom, és megérted ezt a bekezdést azonnal!

Ezeken kívül még van néhány trükk, főleg online marketingben, de az majd az ahhoz tartozó anyagokban lesz olvasható. Remélem segítettem, merre is indulj el!

(x)  Szeretnél azonnal használható, gyakorlati marketing tippeket, megoldásokat kapni, amiket már rövid időn belül alkalmazni tudsz? >>> Így marketingeld a céged, terméked

A cikksorozat további részei:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!