Egy induló, de sokszor már működő cégnél is felvetődik ez a kérdés. Rengeteg üzenetet kapok tőletek, főleg a Minner Facebookján, amiben leírjátok induló vállalkozásotok, terveitek… Sokszor megegyezik az, hogy fogalmatok sincs, honnan lesz ügyfeletek. Ezzel nincs is baj, nem mindenki születik értékesítőnek, vállalkozónak, meg kell tanulni. Nézzük meg mi is a legfontosabb, mit kell tudnod a vevőszerzésről. Először írok a lehetőségekről, utána pedig arról, hogy mennyi munka kell ahhoz, hogy vevőd, ügyfeled legyen.

Puszira nem lesz senki ügyfél – Egy email nem email, sőt sok email sem email…
A legnagyobb tévhit az, hogy csak kiküldesz néhány emailt, szépen megfogalmazod, és majd dőlni fognak az ügyfelek. Felejtsd el! Elsőre megfogni valakit, azonnal ügyféllé tenni? Lehetetlen. Próbálkozni lehet, de ne erre tedd fel a céged indulását.
Az email nem rossz, de az mindig legyen a második megkeresés. Vagyis először vagy személyesen, vagy telefonon veszed fel vele a kapcsolatot, és utána küldesz emailt. Tudatosítod, hogy emailt fogsz küldeni.

Személyes találkozó
Az egyik legeredményesebb vevőszerző módszer (megfelelő vállalkozások esetében). Egy webshop más marketinget igényel. Visszatérve, a személyes találkozó lehet tárgyalás is, de lehet az is, hogy járod az üzleteket cégeket, keresed a vezetőket.

Networking, üzleti reggeli
Üzleti reggelikre is érdemes járni. Bár kezdőként nem biztos, hogy fogsz ajánlásokat kapni, de ha jó vagy a szakmádban, üzletedben, akkor biztos. Ez viszont költséges lehet később, de megtérül. Üzleti reggelik esetében az első 2 alkalom ingyenes, nem kell tagdíjat fizetni, csak a reggeli árát.

DM levél
Egyik cikkemben olvashattad, hogy újra megéri ilyen levelet küldeni. Én is most próbáltam ki, cégvezetőknek küldtem levelet, 80%-ban felhívtak!!! Erről itt írtam, kattints ide!
Picit drága, de megéri, főleg akkor, ha csak pár 100 levelet küldesz ki.

Online reklám
Ezt nem kell bemutatnom remélem. A vállalkozás ötletek között rengetegszer írok róla. Jelenleg a blog, Facebook posztolás, Youtube videó, Facebook reklám, Google Adwords eszközök működnek a legjobban. De sok egyéb megoldás is létezik. Erre az egyébre legjobb példa Minner is, mivel gazdasági blogomon keresztül értékesítem a marketing szolgáltatásomat.

Hideg hívás
Sokan nem hiszik el, de még mindig működik. Igaz, hogy sokan nem szeretik a telefonos megkereséseket, de ugyanez igaz a reklámra is. Mégis egy kezdő vállalkozásnál ez lehet a legolcsóbb hirdetési forma, főleg akkor, ha saját maga csinálja a vállalkozó. Nézd meg, hogy én mit mondok a telefonban: Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 6.rész: Telemarketing – telefonos sale

Gerillamarketing
Fontos, hogy ezt nem arra használod, hogy gyors eladj, hanem arra, hogy vagy betámogasd egy már meglévő reklámkampányod, vagy vevő lezárásra használod. Utóbbit azért is írom, mert sokan nem tudják kihasználni a gerillamarketing adta előnyöket. Hiába kerülnek be a médiába, azt nem tudják kihasználni. A legjobban pedig azzal lehet lezárni, vagyis ügyféllé varázsolni a meglévő érdeklődőket.

Szórólap, kiadvány
A szórólap sem rossz megoldás, főleg helyi vállalkozás esetében. Kiadvány készítését viszont nem javaslom kezdő cég esetében, felesleges.

Mennyi érdeklődő, megkeresés kell ahhoz, hogy vevőm, ügyfelem legyen
Nincs olyan, hogy elég. Cégprofiltól is függ. mindenesetre folyamatosan kell keresned új ügyfeleket. Mindennap kell beszélned emberekkel. Mindennap tárgyalni. Ha ezek nincsenek meg, nem leszel sikeres! Szerinted csak oda mennek hozzád és azt mondják “Én ezt akarom, én az ügyfeled akarok lenni!”? Dehogy is!
Önző módon a saját szlogenemet ide kell írnom: “Ha, nem ismerik a céged, terméked, akkor nem is gondolnak rá, hogy vásároljanak tőled” /Mándó Milán/

A cikksorozat további részei:

 

Vállalkozók Hete a Minneren November 19-25. között. Növeld üzleti ismereteidet a külsős szakértők, cégek tartalmain keresztül! A héten közel 50 cikk vár rád! Kattints ide!