Hogyan segíti a kapcsolatépítés a vállalkozásod sikerességét? Már az induláskor is.

Hogyan segíti a kapcsolatépítés a vállalkozásod sikerességét? Már az induláskor is.

Képzeld el! Éppen van egy jó fejlesztésed/ötleted, terméked. Már látod magad előtt mennyire sikerre tudod vinni, látod, hogy kell az embereknek, vagy a cégeknek, vagy a nagyobb cégek is kapkodni fognak utána. Oké, és akkor jön a következő gondolat, hogy tudnánk kicsit rásegíteni a sikerre? Mondjuk már el is kezdted, de elakadtál, nem értél el kirobbanó sikert. Nem érted, hogy egy hasonló, vagy kisebb kaliberű konkurenciának miért sikerült, hogy tudott bejutni nagyobb megrendelőkhöz…, vagy rosszabb termékkel olyan sok vevőt szerezni?  Biztos szerencséje volt, igaz?

Gondoltál már arra, hogy szimplán csak jó kapcsolatai voltak? Nem véletlen hívják kapcsolati tőkének, mert általában később térül csak meg. Tegyük, fel, hogy neked éppen akkor kellene jó kapcsolati tőke, amikor piacra dobod az új terméked/szolgáltatásodat. Lenne abban a pillanatban olyan, akiket azonnal riadóztatni tudnál? 

Lenne kit felhívnod, hogy “Szia, Tibi úgy tudom, te ismered a …”

Nem is kell hozzá sok ember, hogy kiterjedt és hasznos kapcsolati tőkéd legyen. Annyira megfoghatatlan, igaz? De mégis működik. Majd figyeld meg! Néha véletlennek fogod azt érezni, hogy ott volt egy jó kapcsolatod, pedig nem véletlen, hanem ezt elő lehet idézni tudatos kapcsolatépítéssel is.

250 >>> Átlagosan ennyi embert érsz el ténylegesen egy másik emberen keresztül

Hallottál már arról, hogy egy ember átlagban 250 személyre tud hatni (ezt már többször is olvastam, több üzleti könyvben is). Tehát, ha egy emberrel beszélsz, az majdnem olyan, mintha 250 emberre hatnál egyszerre (átlagban). Természetesen a véleményvezérek több emberre hatnak, de az átlag 250 főt jó megjegyezni. Továbbá a Facebook is bebizonyította pár éve egy kutatásban, hogy átlagosan 4,57 “lépésre” , vagyis emberre vagyunk a világon bárkitől. Ez azért kedvez a kapcsolatépítésnek!

Globalizáció Fotó: PwC Magyarország

Hányszor hallottam már, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér. Vagy azt a mondatot, hogy “Neki könnyű volt sikert elérnie, voltak kapcsolatai”!  Ne hidd azt, hogy a kapcsolati tőke csak azt jelenti, hogy folyamatosan üzletemberekkel beszélsz. Dehogyis! Bármilyen ismerős, iskolatárs, főiskolai ismerős, barát… már kapcsolatot jelent. Akár ezeken az apróságokon is múlhat egy-egy üzlet, vagy új ügyfél megszerzése. Miért ne aknáznád ki a benne rejlő lehetőségeket? Velem is történt már olyan, hogy olyan kapcsolat révén lett üzlet, amire nem is gondoltam volna előtte.

Akkor mi legyen a következő lépés?

  1. Kezdd el a kapcsolati tőkédet ápolni, növelni! Járj el rendezvényekre, eseményekre, üzleti reggelikre, és adj mindenkinek esélyt arra, hogy később még hasznodra válhat, bármilyen kapcsolat is legyen az!
  2. Olvasd el a Minner ingyenes tippjeit: 3 tipp, amivel könnyedén tudod építeni a kapcsolati tőkéd, vagyis könnyen helyzetbe hozod magad
  3. Olvasd el a lent belinkelt kapcsolatépítés sztorikat!
  4.  Ha pedig fel szeretnéd turbózni és még tudatosabban építeni a kapcsolati tőkédet, akkor szerezd be a Minner üzleti videós kapcsolatépítés oktatását. Rengeteg gyakorlati tippet kapsz, amit már azonnal használni is tudsz. Szerezd be még ma a videós oktatást! Kattints ide!  Bárhol, bármikor, bármennyiszer meg tudod nézni a több mint 2 órás tananyagot!

Motiválódj a Minner kapcsolatépítés sztorijaiból: 

Fotó: Bedford office/Flickr