Hamarosan itt az év legnagyobb uborkaszezonja, a nyár. Már 1893-ban elkezdték használni ezt a kifejezést arra az időszakra, amikor az üzleti és a politikai élet megáll, az emberek többsége nyaralni megy. Még mindig több vállalatvezető, értékesítő, sales-es tartja úgy, hogy ilyenkor felesleges dolgozni, mivel senkit sem lehet elérni. Szerencsére vannak olyanok, akik nem így gondolják. Tartozz te is az utóbbiakhoz!

Mikor van uborkaszezon?

  • július 1.- szeptember 1. között
  • karácsonyi időszakban december 15. – január 10-ig
  • természetesen szektortól is függ, karácsonyi termékeket áruló cégnek január-szeptember a holtszezon, fagyizó esetében október-április

Mit csinálj uborkaszezon, holtszezon idején?

Ezen időszak alatt eladni, döntéshozót elérni ténylegesen nehezebb. Az a legjobb, hogy ilyenkor van miről beszélni a már meglévő ügyfeleiddel is, vagy azokkal, akikkel éppen most veszed fel a kapcsolatot. Például: “És nálatok, hogy alakul a nyár… forgalom…alkalmazottak nyaralása….vezetők mikor mennek nyaralni….”
Ne is az eladással foglalkozz 100%-ban. Ez az időszak arra jó, hogy

  • kapcsolatot ápolsz, meglévő ügyfeleiddel találkozol
  •  új, leendő ügyfeleknek bemutatkozót küldesz,
  • vagy bemutatkozó tárgyalásokat folytatsz,
  • erősíted a személyes márkádat, céged brandjét,
  • írj blogbejegyzéseket (irányítsd erre a leendő vevőidet, addig is olvassanak),
  • készíts kérdőívet, ezt is ki fogják tölteni,
  • menj el üzleti eseményekre, így olyanokkal találkozhatsz, akik szintén aktívak ezen időszak alatt!
  • Egyéb ötlet: PIHENJ! Olvass sokat! Természetesen neked is pihenned kell.
  • Ne felejtsd el, ilyenkor az emberek is jókedvűbbek (kivéve, ha nagyon meleg van)!

Tehát használd arra ezt az időszakot, hogy ameddig a többiek lazsálnak, te elődolgozol azért, hogy szeptemberben könnyebb dolgod legyen az értékesítésben.

Készülj a holtszezonra

  • Készíts tervet!
  • kit, mikor, hol keresel meg
  • készíts külön reklámkampányokat
  • írj blogbejegyzéseket, ezeket reklámozd be (holtszezon idején is olvasnak a vevőid)

Saját példa

Én az augusztust szoktam arra használni, hogy “előpuhítsam” a leendő partnereket, reklámozókat, ügyfeleket. Tavaly például ezen időszak alatt még szerződést is sikerült kötnöm több brókercéggel egy kampányra azért, mert abban az időszakban rajtam kívül senkivel nem tárgyaltak.
Továbbá a karácsonyi szezont szeretem még nagyon, mert akkor nagyon jó lead-kampányokat (érdeklődő megadja egy űrlapon keresztül az elérhetőségét) lehet indítani. Blogbejegyzéseim reklámozására ezen időszak alatt több időt fordítok, és általában lead-szerzés a cél. Legyen meg az első impulzus, érdeklődjenek, és már nem kell ezzel kezdeni az aktívabb hónapokban (holtszezon után).

A cikksorozat további részei:

Iratkozz fel a Minner hírlevélre! Feliratkozás! Minden hétfőn 5 üzleti, gazdasági hír összefoglalóját kapod meg emailben (nem csak a Minner a forrás, hanem Index, HVG, G7/24...). Kattints ide a feliratkozáshoz!