Így lettem 3 év alatt “elismert” marketing szakember úgy, hogy előtte nem is ezen a piacon voltam

Így lettem 3 év alatt “elismert” marketing szakember úgy, hogy előtte nem is ezen a piacon voltam

Őszinte leszek, nemrég egy olyan kis sikerélmény ért, ami lehet, apróság, de nekem per pillanat azt jelenti, jó úton vagyok, és egy óriási visszaigazolás. Van Facebookon egy nagyobb szakmai csoport a KKV Marketing Csoport. Itt a többség marketinges vagy cégvezető. Egy tag megkérdezte, hogy kit tartanak a csoportban lévők hiteles marketing tanácsadónak. Láttam a posztot és egyszer csak hoppá, én is ott vagyok listán. És a topban, illetve még odabiggyesztették a Minner-t is a nevembe. Természetesen ez csak kis kutatás, és lehet, nem teljesen reprezentatív, de a tudat, hogy ott vagyok, főleg az élbolyban, már nekem elég is. Itt a lista, alatta folytatom a cikket:

Képernyőfelvétel (146)

Elismert? Igen, felteheted a kérdést, hogy megállja-e a helyét a fenti lista. Nem véletlen tettem a címbe is idézőjelet. Én azt mondom, az, hogy ki is írták, hogy hiteles marketing szakembereket kerestek, így úgy gondolom, nagyon is jó, hogy nemcsak a listán vagyok, hanem annak élmezőnyében, ha hátrébb lennék, értelemszerűen nem készült volna el ez a cikk.

3 éve volt egy teljes profilváltásom – Így lettem marketinges

Valójában nehéz meghatározni, mivel is foglalkozom. Egy biztos, hiába vagyok blogger, ehhez hozzá csapódott, hogy a marketingben szó szerint kiválónak kell lennem, illetve a rendezvényszervezés sem áll messze tőlem (már 20-nál is több rendezvény van a hátam mögött az elmúlt 1,5 évben). Nézzük is pontokba szedve mit kell tudnod:

  • 10 éve foglalkozom tőzsdézéssel. Rengeteg cég üzleti modelljét vizsgáltam az utóbbi években, így hamar beszippantott a hozzájuk kapcsolódó marketing is.
  • 5 évvel ezelőtt még brókerként tevékenykedtem, miközben elvégeztem a pénzügyi főiskolát (BGF, most már BGE). Ekkor megtetszett a hideghívás, és maga a sales, értékesítés.
  • Tanultam: Rájöttem, hogy a sales nagyon jól megy, és ehhez csak kicsit kell hozzátanulnom, hogy marketing szakember lehessek. Aztán természetesen a kicsiből lett az, hogy mind a mai napig tanulok.
  • Rengeteg könyvet elolvastam, nem csak marketing szakmait, hanem főleg üzletemberek önéletrajzi könyvét (pl. Richard Bransonét). Továbbá bármilyen online tartalmat elolvastam, ami online marketingről, brandről, cégépítésről szólt.
  • Előadásokra, oktatásokra jártam főleg olyan területekre, ami üzletfejlesztést érint. A marketingre szerencsére hamar ráéreztem, így azt tanultam, amihez még kellett tudás.
  • Rájöttem, hogy a Minner üzleti modelljéhez elengedhetlen a marketing magas fokú ismerete. Így erre helyeztem a hangsúlyt, illetve felmerült az igény a szponzorok esetében, hogy ne csak a Minner-en jelenjen meg a promóciójuk, hanem a saját marketingjükben is kell segítség. Erről írtam is a Minner kulisszák mögött cikksorozatban >>> Így alakult át a Minner üzleti modellje az elmúlt 3 év alatt. Sikeres és bukott projektek is voltak – Minner a kulisszák mögött cikksorozat 5. rész
  • Rendezvények: A személyes márkámat még jobban szerettem volna erősíteni, és ezt csak úgy tudtam, ha találkozok is az olvasóimmal. Így marketing, vállalkozás, brand, értékesítés témák köré elkezdtem szervezni előadásokat, találkozókat. Aztán közben jött a pókerverseny is, ami szintén sokat dobott a branden. Egyre jobb színvonalat tudok adni az eseményeknek is, ez részben köszönhető a Névjegykiraly.hu partneremnek is.
  • Gerillamarketing: A wifis gerillamarketing akcióm is nagyon sok cégvezetőnek bizonyította kreativitásomat (ők mondták), főleg, miután írt róla a HVG. Most pedig a 3millioforint.hu -s online gerilla akcióm hozta el sok cégvezető elismerő szavait, főleg, miután már 2,3 millió forintot összegyűjtöttem egy ilyen érdekes ötlettel. Olvasd el ennek az új kampánynak a részleteit, kattints ide! 
  • A Minner Facebookja és a Minner.hu: A Minner-en és a hozzá tartozó Facebook oldalon napi posztjaimmal aktivizálom a követőket, sok-sok ingyenes marketing tippet adok. A napi szinten kikerülő tartalmaim nem csak informálják, hanem motiválják és szórakoztatják is a követőket.
  • Lelkesedés: Ez az előző poszthoz tartozik. Kiderült, hogy az olvasók nem is a kreativitásomat tartják számon, hanem a lelkesedés az, ami először eszükbe jut rólam, vagy a Minner-ről, és a motiváció.

A kiemelt képen jobb oldalt én vagyok, éppen magyarázok az egyik Minner olvasói találkozón, ahol a téma a Brandépítés volt.

Kommentek