A Minner nem csak leírja, de meg is valósítja a tippeket, ötleteket. Már jó ideje meg akartam szervezni egy olyan eseményt, ami picit különbözik a megszokottól. És ami nem megszokott, az bizony már – már a gerillamarketing közé is sorolható. Egy hónapja azzal kerestem meg az UP center coworking irodát, hogy egy éjszakai közösségi iroda “használatot”, eseményt hirdetnék meg. Megbeszéltük a részleteket és a feltételeket is, hogy egy közös kampányt csinálunk, tehát az UP center adta a helyet, vagyis a coworking irodát, én pedig hoztam az embereket, vagyis reklámoztam… Na és akkor miért is szerveztem meg? Miért jó egy ilyen?

Mi a coworking iroda?

Először is érdemes ezt tisztázni. A coworking iroda, vagy magyarul közösségi iroda azt jelenti, hogy egy nagyobb irodában te bérelsz akár már pár órára is egy asztalt, munkaállomást. Természetesen hosszú távú bérlés is szóba jöhet, mindenképpen kedvezőbb, mintha egy irodát bérelnél. Kezdő cégek vagy szabadúszók, webfejlesztők, marketingesek, tanácsadók, online vállalkozást üzemeltetők használják általában a közösségi irodákat. Tudsz tárgyalót bérelni, ha éppen ügyfeled jön, van kávé, tea, víz, sőt, még kapcsolatépítésre, új üzleti kapcsolatok megszerzésére is lehetőséged van az ilyen irodákban. A rugalmassága miatt nagyon jó. Én például rengeteget spóroltam azzal, hogy nem saját irodában dolgozok még.

Miért szerveztem meg az eseményt? Honnan az ötlet?

A gerillamarketing tipp gyűjteményemben szerepel egy ilyen is:

Speciális nyitva tartás: pl. hajnalban is nyitva leszel egyik nap, vagy akkor dolgoztok. Sőt, ilyen akciót vezetsz be, amit csak hajnalban tudnak érvényesíteni.

Ezt természetesen magamra szabtam, mivel a Minner még őszig közösségi irodát használ, így adott volt, hogy a helyszín is az legyen. Egyetlen egy chat üzenet elég volt, hogy pár nap múlva már ki is kerüljön az esemény. Írtam az UP center egyik vezetőjének. Az igazat megvallva már-már egyébként is tiszteletbeli tag vagyok ott, szóval nem volt nehéz átnyomnom az ötletet. Itt a kép az első chat üzenetről, utána picit módosítva lett az idősáv, és 20:00-tól hajnali 5-ig módosítottuk az esemény kiírását egy rövid kávé melletti brainstorming alkalmával.

Mi volt a célom vele?

A nagy reklámzajban legyen valami, amire felfigyelnek az emberek. A többi esemény promózása, új olvasók felkutatása, és természetesen a régiek meggyőzése, hogy hahó, a Minner nagyon trendi, és még mindig érdemes olvasni, járni az eseményeire… Egyébként is sok rendezvényt szervezek, így pont bele is illett a sorba. Bár a célcsoport elsőre szűknek tűnhet, én már a kiírásban direkt úgy fogalmaztam, hogy bárki jöhet, aki tud legalább 1-2 órányi főleg számítógéphez, vagy adminisztrációhoz köthető dolgot csinálni. Ezzel tudtam tágítani a célcsoportot.

Kik jöttek el? Milyen volt az esemény? Mi lett az eredménye?

Először is a legfontosabb, hogy még aki nem jött el, az is elraktározta azt az információt, hogy volt ilyen rendezvény, sőt, sokan kattintgattak az előregisztrációs oldalon, ami természetesen a www.minnerakademia.hu oldal volt. 50-en regisztráltak az eseményre, végül 34-en jöttek el. Volt itt tanár, programozó, grafikus, fotós, webshop-tulajdonos, marketinges, startupper, elméleti fizikus (igen, ez engem is meglepett)… Dolgoztunk? Naná! Ahogy figyeltem, mindenki az előre eltervezett 1-2 órás munkát tudta tartani, volt, aki 4-5 órás munkával foglalkozott. Azért természetesen mindenki tudta, hogy ez egy esemény, és ki lehet használni az időt kapcsolatépítésre is. Meg is lett az eredménye, névjegykártya cserék, közösségi oldal jelölések, időpont egyeztetések, nagy beszélgetések, brainstorming…

Minner eredmény: A hostess lányoknak köszönhetően aki élt és mozgott, becsekkolt az eseményhez, betaggelte a Minnert…. Én akivel csak tudtam beszélgettem, sőt, már-már mély interjúkat is készítettem, hogy mi lenne még jó a Minnerben, és faggattam őket, hogy mit látnak, ismerik-e jól az oldalt, a funkciókat, eseményeket… Mindig jó személyesen találkozni az olvasókkal, vagy ügyfelekkel, ha online bizniszed van. És 3 cikk ötletem is összejött az este. Aki pedig legalább hajnali 2-ig maradt, még nyereményjátékban is részt vehetett. Feltettem egy érdekes kérdést, és aki meg tudta saccolni, nyert egy jegyet a befektetőkereső-showra. 🙂 (titok, mit kellett megtippelni)
UP center eredmény: Érdekes volt, hogy a résztvevők 80%-a azért is jött el, mert ki akarta próbálni, hogy milyen egy közösségi iroda. És így örültek az eseménynek, hogy Minneres is és még ki is próbálhatják az ilyen irodát.

Összefoglalva:
30 000 forint volt a reklámköltség, amit Facebookon elköltöttem. Az UP center részéről is számolhatunk a késői nyitvatartás költségével. Ha ezeket összeadjuk, akkor kijön, hogy bizony nagyon-nagyon megérte mindkettőnknek az esemény. Ugye, milyen jó összefogni? 2in1 reklám.

Képek az eseményről

 

Kapcsolódó cikkek: 

Iratkozz fel a Minner hírlevélre! Feliratkozás! Minden hétfőn 5 üzleti, gazdasági hír összefoglalóját kapod meg emailben (nem csak a Minner a forrás, hanem Index, HVG, G7/24...). Kattints ide a feliratkozáshoz!