El se hiszem. Itt van a 100. vállalkozás ötlet!!! 2015. március 2-án álltam neki a cikksorozatnak. Napi egy vállalkozás ötlet megírását tűztem ki célul, de azt tudni kell, hogy nem tudtam meddig is fogok jutni, először 50-nál meg akartam állni. Utána be is lassult a dolog, és nem naponta jöttek ki ötletek. Ezt kritikusan meg is kaptam egyik olvasómtól. Össze is kaptam magam, és máris gyorsabban el jutottam a 100. ötlethez. Közben több ezren olvastátok már az ötleteket, sokan bele is vágtatok egyikbe-másikba, sőt még marketing megbízásokat is szereztem, mert sok vállalkozó olvasta az ötleteimet (bevallom erre nem is gondoltam). Na jó elég az örömből, munka van! Az ötletbörze nem áll meg, 100. ötlet után jön a 101.

100. üzleti ötlet – Nyereményjátékok szervezése, Facebook nyereményjáték szervezése, saját “tanúsítvány”, plecsni létrehozása (olvasd végig, mert minden mondata fontos az ötlet megértéseben)
Te gondoltál már arra, hogy egy Facebookos nyereményjátéknál a szervezők (vagyis adott cég) maguk között sorsolják ki a nyereményt? Vagy azt hogy kamu az egész? Erre jó példa, hogy iPhone nyereményjátékot hirdettek nemrég úgy, hogy még a leírásba is olvasható volt, hogy kamu. Erre mindenki megosztotta, lájkolta…
A legtöbben már csak legyintünk az ehhez hasonló nyereményjátékoknál, például egy wellness hétvége megnyerésénél… Sokan nem hiszik el, hogy van nyertes. Ez persze nem véletlen, sokan lottó köré is összeesküvés elméleteket szőnek.

Nézzük meg a másik oldalt is. A legtöbb cég csak úgy vakvilágba szervez nyereményjátékokat. Igazából a legtöbbnél nem is éri meg. A legtöbben, akik részt vesznek ilyen játékokban, általában nem is potenciális vásárlók. Akkor mi értelme? Legutóbb a Minnernél is csak az olvasók között hirdettem nyereményjátékot, vagyis nem reklámoztam be, csak a Facebook követők látták (elköteleződést akartam növelni, sikerült). Most picit ezt ültessük át cégekre. A meglévő ügyfél, vásárló mindig többet ér, mint egy új. Vagyis az esetek 80%-ában, mert új vásárló is kell mindig, ezzel tudunk növekedni. Tehát sokkal jobban hatástöbbszörözést érthet el az, aki erre figyel. Szerinted egy könyvnek nem örülnek az emberek? Dehogynem. Legutóbb hallottam az egyik plázában, ahogy két hölgy beszélget, és azt mondja egyik a másiknak, “én még soha nem nyertem semmit”. Bizony, az emberek többsége lehetséges, hogy nem élt át még ilyet. Tehát kis értékű tárgyakat érdemes kisorsolni? Naná! Persze a legtöbb nyereményjátéknak a szervezése tök gagyi. Alig van felvezetve… Ez az egyik alap kiindulási pontunk.

Ezekből mind láthatod, hogy egy-egy cégnek segítségre lenne szüksége ahhoz, hogy egyrészt potenciálisan ki tudjon hozni a nyereményjátékából valami profitot, illetve a játékosok bizalmát is növelni kéne. Erre lenne jó megoldás, egy olyan cég, akik egyrészt lebonyolítják a nyereményjátékot, leszervezik… másrészt mivel többször látják a felhasználók, hogy jéé az XY is részt vesz a nyereményjátékban, akkor ez valódi, tényleg sorsolnak.
Tehát az ötlet:

  • Te szervezed a nyereményjátékot, annak marketingjét…
  • Kitalálsz egy olyan plecsnit, amit ha meglátnak a játékosok (persze ehhez idő kell), tudják, hogy tényleg valós a nyereményjáték. Például, maradva az én példámnál: MinnerBiztosNyerekményjáték plecsnit ha meglátnák (más cég nyereményjátékánál), akkor tudnák, hogy na itt tuti van sorsolás, én részt veszek. Ez jó lesz arra is, hogy megkérd az árát 🙂
  • Például fénykép feltöltős játéknál neked kell közreműködnöd a Facebook alkalmazás elkészítésében, vagy arra találni csapatot, ingyenes megoldást….
  • További ötlet: csinálj nyereményjáték összegyűjtő portált.

Ennyire egyszerű 🙂 Remélem érthető. Sok kis KKV-nak jelentene ez megoldást, és a kóklerek is kiszűrhetők lennének, na és te is megkérhetnéd az árát, tuti profit.

Célpiac: KKV-k, egyéni vállalkozók
Konkurencia: Marketing cégek, de ne törődj vele, a piac nyitott
Megvalósítás, üzlet:
1. Alap, hogy legyen weboldalad, dizájnerrel alakíts ki a plecsnidet, amit minden általad szervezett nyereményjáték megkap.
2. Nézz utána minden jogi dolognak a nyereményjáték szerevezéssel kapcsolatban (ez azért is jó, mert erről a blogodban tudsz írni)
3. Az előzőt folytatva: Legyen blogod!!!
4. A nyereményjátékokat a saját platformodon (Facebookodon) megosztva további cégek bizalmát fogod elnyerni.

Profit várakozás:
Egy-egy nyereményjátékot a plecsni miatt minimum nettó 70 000 Ft-ért vállalj el. Ezzel is megszűröd a vállalkozókat. Sokan szerveznek nyereményjátékot, így havi 10 céget nem lesz nehéz össze szedned. Aki nem fizeti meg, az nem is kap plecsnit. Figyelj rá, hogy nehogy megkerüljenek.

Azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot. 

További ötletekért gyere vissza a Minnere minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed.

Legyen a Minner a mentorod! Indítsd be a vállalkozásod!
Vállalkozói képzés
, induló vagy már meglévő vállalkozóknak. Kattints ide és csatlakozz a Minner Dream Teambe!
Volt már olyan, hogy valaki megvalósított egy ilyen ötletet?
Naná! Csak nem írom le, mert akkor nem kezdenél bele! Mindenki máshogyan valósítja meg! Gondold tovább az ötleteket! Hogyan kezdjek neki? Ehhez írtam egy cikket:
Így használd a Minner vállalkozás ötleteit Vagy nézd meg én hogyan valósítottam meg az egyiket (videós esettanulmány): Így valósítok meg egy vállalkozás ötletet - vlog
Szeretnéd képezni magad, hogy még jobb vállalkozó legyél?
A Minner Akadémia videós oktatása segítenek benne! www.minnerakademia.hu

 

Fotó:
Julia P

 

Iratkozz fel a Minner hírlevélre! Feliratkozás! Minden hétfőn 5 üzleti, gazdasági hír összefoglalóját kapod meg emailben (nem csak a Minner a forrás, hanem Index, HVG, G7/24...). Kattints ide a feliratkozáshoz!