Nap mint nap botlok olyan cégekbe, akik franchise üzletté szeretnének válni, de nehézségekbe ütköznek. Az első mondattal szinte el is mondtam a piaci rést. A klasszikus franchise-t általában nem kell bemutatnom, ha a McDonald’s-ra gondolsz, máris tudod, miről van szó. A Minneren már olvashattál egy ötletet (76. ötlet), amiben valamilyen franchise bolt csatlakozásáról írtam, pl. PekSnack vagy Biohair franchise üzletek nyitása. Most a másik oldalról fogjuk meg ezt az üzleti szegmenst.

145. ötlet: Franchise szakértő
Te abban segítesz a cégeknek, hogy egy sima üzletet franchise üzletté varázsoljanak.
Leírok egy kitalált (egyszerű) példát, és akkor jobban megérted:
Van egy cég, aki külföldről hoz be kínai mobilokat, illetve szervizelést végez.  A neve legyen XYPhone.
Beindítja a franchise hálózatát, így olyan partnereket keres, akik új üzleteket nyitnak az ő neve alatt, vagyis XYPhone alatt. Minden bolt szinte az eredetinek a klónja lesz, a dizájn is mindegyiknél hasonló lesz, és a cég weboldaláról elérhető az összes franchise üzlet. 
Az “anyacég” behozza a mobilokat Kínából, majd a franchise partnerek jönnek az általuk rendelt készletért (amiért fizetnek is). Tehát te az anyacégnek segítesz franchise üzletté válni. Neki is jó, mert egyrészt lesz bevétele a franchise díjakból, másrészt a példa alapján a készletet egyből tovább adja. A szerződés szerint pedig vállalja például a marketinget (reklámköltség…), képzéseket tart….

Mivel a tudásod nem biztos, hogy megvan mindehhez, és bele kell jönnöd, így először kisebb turbó ötleteket adok, amivel könnyedén belevághatsz.
Keress meg:
– termékfejlesztőket
– ügyvédeket (franchise-ban is jártas ügyvédet)
– szervezetfejlesztéssel foglalkozó tanácsadót
– marketingtanácsadót (speciális marketinget kíván a franchise)
– lehet, hogy másra is szükséged lesz, fel kell mérned az igényeket
Először beszélgess velük, majd a leginkább rátermettekkel gondolkozzatok úgy közös üzletben, hogy ők mint szakértők vesznek részt. És olyan csomagot kitalálsz, amiben őhozzájuk viszed a leendő ügyfeleiteket, hogy együtt kidolgozzátok az adott cég franchise-tervét, az egyes lépéseket. Ha ő külön-külön menne mindhez, akkor valószínűleg drágább is lenne neki, így te kedvező csomagokat tudsz kínálni, és mindent egy helyen megoldhat.

A következő lépés lehet az, hogy az egyes részekhez külön embert veszel fel, és egyre jobban emeled a franchise szakértői díjadat, egyre több mindent meg tudsz majd oldani saját cégen belül, így több pénz is marad, és hatékonyabb is tudsz lenni. A fenti ötlet alapján pedig már holnap is el tudsz indulni. Egy-egy megbízótól több százezret el kell majd kérned, mert ez rengeteg órányi munkát jelent. 

Hogyan szerezz olyan cégeket, akik franchise után érdeklődnek?
Felmerülhet benned ez a kérdés is. Erre a legjobb az, ha elindítasz egy blogot, amiben az előnyöket leírod, vagy havonta egyszer tartasz előadást, pl. minden nagyobb városban.

Volt már olyan, hogy valaki megvalósított egy ilyen ötletet?
Naná! Csak nem írom le, mert akkor nem kezdenél bele! Mindenki máshogyan valósítja meg! Gondold tovább az ötleteket! Hogyan kezdjek neki? Ehhez írtam egy cikket:
Így használd a Minner vállalkozás ötleteit Vagy nézd meg én hogyan valósítottam meg az egyiket (videós esettanulmány): Így valósítok meg egy vállalkozás ötletet - vlog
Szeretnéd képezni magad, hogy még jobb vállalkozó legyél?
A Minner Akadémia videós oktatása segítenek benne! www.minnerakademia.hu

 

Fotó: Wikipédia

 

Óriási karácsonyi akció a MinnerAkadémián!
40-50% kedvezmény a tőzsde oktatásra, szabadúszó képzésre, videósmarketing oktatásra és a személyes márkaépítés tudásanyagra! Lepd meg magad karácsonyra! Kattints ide!