Indíts vállalkozást: 162. ötlet: Mentor kereső, mentor portál

Indíts vállalkozást: 162. ötlet: Mentor kereső, mentor portál

Ez az öltet már több hónapja érlelődik bennem. Sőt, a Minner események résztvevőinek fenntartott zárt Facebook csoportban már meg is osztottam egyszer ezt az ötletemet. Látod, megéri eseményekre jönni, előbb értesülhetsz jó és új hullámú vállalkozási ötletekről. Na, de jöjjön az új ötlet.

162. ötlet: Mentor kereső, mentor közvetítő portál

Felteheted a kérdést, hogy “de ki akar mentort?”. Őszinte leszek: én biztosan örültem volna főiskolásként, ha kapok egy olyan mentort, aki az üzleti életben dolgozik. Lehet, hogy csak mellékesként, de mentorál néhány embert, segít eligazodni az adott területen, tanít, irányt mutat… Érted már?
Az ötletet kétféle irányból is meg lehet közelíteni.
Az első, hogy elindítod a Minner 4. ötlete alapján a saját mentorszolgáltatásodat. És közben építed a mentor közvetítő portálod. >>> 4. ötlet – Karriermenedzsment, fiatalok oktatása, fiatalok karrierjének elindítása
Második verzió, hogy te nem vagy mentor, hanem csak egy olyan oldalt üzemeltetsz, ahol különböző kategóriákban felkerülnek a mentorok, óradíjukkal, referenciájukkal, de van itt még néhány ötlet, amikből összegyúrhatod a portálod. Különböző üzleti modelleket választhatsz:

  • A mentorok fizetnek, hogy felkerülnek az oldalra, pl. havidíj, vagy éves díj (plusz kiemelések…). Így kiszámítható bevételed is lehet.
    Például pluszban fizetnének a mentorok, hogy

    • megjelenhet az oldalon x darab blogbejegyzésük,
    • vagy kiemelt helyre kerülnek, főoldalra…
    • szerepelnek hírlevélben
    • Facebook oldal posztban
    • rendezvényeden szerepelnek, előadnak…
  • A felhasználók rajtad keresztül fizetnek a mentoroknak és a közvetítésért levonsz x összeget. Utóbbi nagyobb is lehet, de nehezen mérhető, ezen gondolkodj sokat, ha ezt választod.
  • Az előző két “irányhoz” hozzákapcsolhatod, hogy a felhasználók vehetnek online videókat, podcastokat adott mentortól. Valójában kiegészítve a személyre szabott mentor szolgáltatást. Ezzel így megoldod azt is, hogy mérni tudod melyik hallgató melyik mentorral áll kapcsolatban…, továbbá szinte egy mentorrádiót üzemeltetsz így.
  • Továbbá reklámozók is megjelenhetnek az oldalon, aki mentort választ, valószínűleg eljárna szívesen fizetős eseményekre…, de én konditerem reklámját is el tudom képzelni az oldalon, illetve egyetemi, vagy egyéb képzések reklámját (minner.hu is venne reklám helyet).

Célpiac: mentorok és fiatalok, vagy pályaváltók, illetve a fiatalok szülei
Megvalósítás:
1. A mentorkereső valójában megfelelhet egy babysitter, vagy freelancer közvetítő oldalnak (job portal) is. Miért írom ezeket? Mert ezek már le vannak programozva, csak meg kell venned 50-100 dollárért. Magyarosítani kell, egy-két helyre belenyúlni, és már az elég az induláshoz. WordPress sablonokra gondolok. Amikor ezt egy webfejlesztőnek, vagy WP szakinak megmutatod, egyből tudja, mire gondolok.
2. Fura, de egyik fő célcsoportod főleg a szülők lesznek. Hiszen a látogatókkal, érdeklődőkkel meg kell töltened az oldalt. Emiatt fognak fizetni neked a mentorok. Hogy érd el? 3. pont.
3. Ha én indítanék ilyen mentorkeresőt, akkor először is gyűjtenék mentorokat különböző szektorokból. Előadásokat, workshopokat szerveznék már úgy a mentorkereső oldal égisze alatt, hogy elmondanám a mentoroknak: ez a díja a rendezvények megszervezésének és annak, hogy az oldalra felkerülnek. Mondjuk első félév befizetéséből fedezném az indulást, a workshopok szervezését. A célcsoport, ahogy fent is írtam első körben a szülők.

Kommentek